Chidaneh.com placeholder image

رنگ نارنجی در دکوراسیون را با این رنگ‌ها ست کنید!

به قلم: ساناز بهبودی*

رنگ نارنجی ذاتاً شاد و نشاط‌آور است، رنگی است که باید بیشتر در دکوراسیون خانه استفاده شود. نارنجی  می‌تواند هم معاصر و هم روستایی باشد و به رنگ دشواری برای وکوراسیون شهرت دارد، اما لزومی ندارد که اینطور باشد. از نارنجی سوخته گرفته تا نارنجی پررنگ، راه‌های بی‌پایانی برای استفاده از رنگ در خانه، از اتاق خواب گرفته تا حمام یا آشپزخانه وجود دارد.

اما نارنجی خالص انتخاب نسبتاً جسورانه‌ای است، بنابراین ممکن است به دنبال رنگ های ثانویه‌ای باشید که با دیوارهای نارنجی شما هماهنگ باشد. در برخی موارد، این رنگ خنثی خواهد بود که با نارنجی پر جنب و جوش بهترین ترکیب را دارد، اما تصور نکنید که سایر رنگ‌های روشن نیز نمی‌توانند کار کنند.

تابلو فرش ریحان

اگر در گذشته از رنگ نارنجی دوری می‌کردید، زیرا نمی‌دانستید آن را با چه چیزی ست کنید، این ایده‌های الهام‌بخش برای رنگ‌هایی که با نارنجی همخوانی دارند را بررسی کنید.

نارنجی + قرمز

یکی از ساده‌ترین رنگ‌ها برای ترکیب با نارنجی، رنگ گرمی مانند قرمز است. در این اتاق از یک بالش پرتابی نارنجی مکمل فرش طرحدار قرمز و رنگ گرم استفاده شده است.

نارنجی + زرد + آبی

اگر رنگ های تند مورد علاقه شماست، این اتاق خواب را دوست خواهید داشت. ما عاشق کاغذ دیواری فوق‌العاده با تم نارنجی هستیم، اما وقتی با رنگ‌های آبی و زرد پررنگ در بقیه اتاق جفت شود، آن را بیشتر دوست داریم. این رنگ‌های مکمل، حال و هوایی متفاوت و تقریبا یکپارچه‌سازی با فضای مدرن را ایجاد می‌کنند.

سایه‌های نارنجی + سفید

به دنبال رنگ مکملی به اندانجی پررنگ هستید؟ این اتاق خواب با ترکیب سایه‌های مختلف نارنجی در سراسر فضا، متعادل با مقدار زیادی سفید تازه، رویکردی تک رنگ دارد. با ترکیب پاستل‌ها و نارنجی‌های روشن، این فضا چند بعدی و هدفمند به نظر می‌رسد.

نارنجی + بنفش + زرد

اگر به دنبال یک جفت شیک و رترو هستید، نارنجی و بنفش را در نظر بگیرید. این اتاق نشیمن شیاردار دارای یک کاناپه پررنگ نارنجی است که به خوبی با کاغذ دیواری بنفش و زرد پشت آن بازی می‌کند. بنفش و نارنجی رنگ‌های مشابهی هستند زیرا در چرخه رنگ به یکدیگر نزدیک هستند و در فضاهای خانگی، اتاق‌ها یا دفاتر به خوبی بازی می‌کنند. زرد نیز روشنایی را اضافه می‌کند.

نارنجی + سفید کرمی

این اتاق نشیمن ثابت می‌کند که یک کاناپه نارنجی همیشه ایده خوبی است. با رنگ آمیزی دیوارها در سایه ملایم و خنثی سفید کرمی، اتاق پیچیده به نظر می‌رسد و غرق در رنگ نمی‌شود. سفید و نارنجی نیز ترکیب رنگی عالی برای اتاق خواب یا حتی آشپزخانه است.

نارنجی سوخته + قهوه‌ای

یک نارنجی سوخته عمیق و غنی مانند رنگ صندلی راحتی مخملی در این اتاق به خوبی با رنگ‌های چوبی و رنگ‌های قهوه‌ای کار می‌کند. بین میز قهوه‌خوری چوبی و کاغذ دیواری طرح‌دار خاکی این اتاق مملو از جذابیت‌های قدیمی است.

نارنجی + صورتی + آبی

در این اتاق نشیمن دکور دیوار با بالش‌های پرتابی صورتی و آبی به طرز شگفت‌انگیزی با جفت‌های نارنجی همراه است. ترکیب سایه‌های پر جنب و جوش نارنجی با رنگ‌های کم‌رنگ، راهی عالی برای کاهش رنگ آن و ایجاد حس نرمی و آرامش است.

 

نویسنده: علیرضا باقرپور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه