Chidaneh.com placeholder image

سبز پرطرفدار را با این رنگ‌ها در دکوراسیون‌تان ست کنید

به قلم: علیرضا باقرپور

دلیلی وجود دارد که رنگ سبز با حسادت همراه است. هر سایه‌ای از رنگ غیرقابل مقاومت می‌تواند فوراً هر اتاقی را در خانه جذاب‌تر کند که باعث می‌شود هر کسی که زیر یک سقف زندگی نمی کند به راحتی حسادت کند.

راه‌های مختلفی برای گنجاندن رنگ سبز در خانه‌تان وجود دارد؛ حتی بهتر از آن، اگر تضاد را در نظر داشته باشید، تقریباً هر رنگ زیر نور خورشید با سبز هماهنگ می‌شود. در این مطلب چند ایده برای ترکیب انواع رنگ سبز با رنگ‌های دیگر آمده که در ادامه می‌خوانید.

تابلو فرش ریحان

سبز زمردی و فیروزه‌ای

در سقف آشپزخانه سایه‌ای از سبز زمردی به چشم می‌خورد که تمرکز را به نورپردازی تماشایی می اندازد. کاشی فیروزه ای روی دیوار به همان اندازه جسور است و به لطف دیوارهای سفید و کابینت چوبی تیره، با سقف هماهنگ می شود بدون اینکه احساس طاقت فرسا بودن کنید. رنگ‌های خنثی ویژگی‌های اخیر فضای آشپزی را متعادل و در عین حال پر جنب و جوش نگه می‌دارد.

سبز نعنایی و بنفش

دیوارهای سبز نعنایی کم رنگ صحنه را برای انفجار رنگ و بافت در اتاق خواب نوجوان شیکآماده می کند. رنگ ملایم دیوار، کنتراست دوست داشتنی را با دیوارهای چوبی روستایی ایجاد می کند. همچنین با انتخاب سایه های سبز مشابه در اتاق خواب، به ویژه تختخواب و هنر دیوار، به اتاق انسجام می بخشد.

نکته خوب دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که اگر به دنبال ایجاد فضایی با رنگ سرد هستید، سایه های پررنگ و پر جنب و جوش آبی و بنفش نیز به زیبایی با سبز کار می کنند. برای داشتن مقداری گرما، رنگ های متضاد نارنجی یا قرمز را امتحان کنید.

رنگ سبز روشن و جواهری

اگر به دنبال اضافه کردن رنگی پررنگ به خانه خود هستید، اما به هر دلیلی نمی توانید دیوارهای خود را به جز سفید رنگ‌آمیزی کنید، گوش کنید. یک طراح داخلی این فضا را در اطراف نقاشی سبز و صورتی روی دیوار تزئین کرده است. قفسه‌های کتاب سبز روشن سایه‌ای مشابه در آثار هنری پیدا می‌کنند. به صندلی راحتی نگین دار توجه کنید. رنگ های پر جنب و جوش سبز همیشه در کنار صورتی و آبی یاقوت کبود شگفت انگیز به نظر می رسند.

سبز چمنی و رنگ‌های اولیه

دیوارهای براق و سبز چمنی پس زمینه ای زیبا برای مبل های مخملی با رنگ خنثی با بالش های رنگارنگ ایجاد می کند. هنگام کار با چنین رنگ پر جنب و جوشی روی دیوارها، به تعادل فضا با رنگ های مختلف کمک می کند. در اینجا یک طراح داخلی، میزهای کناری زرد لیمویی و عثمانی مخملی آبی را اضافه کرد تا به جلب توجه چشم ها در اطراف اتاق کمک کند.

سبزآبی و کرم

با شانه کردن دیوارهای سبز فوم دریا با ملافه‌های سفید مایل به کرم و سایه‌های کتان طبیعی، اتاق خوابی رویایی ایجاد کنید. یک شرکت طراحی داخلی با استفده از چندین المان تزئینی، از جمله یک فرش، برای انتخاب طرح کلی رنگ برای یکسان کردن فضا استفاده کرد.

سبز آووکادویی و قهوه‌ای

رنگ سبز آووکادویی همانطور که در این اتاق نشیمن توسط یک گروه طراحی نشان داده شده است، هنگامی که با مبل چرمی قهوه‌ای شکلاتی ترکیب می شود، به سادگی دلچسب به نظر می رسد.

سبز پررنگ و نارنجی

دیوارهای هر اتاقی را با کاغذ دیواری سبز زنده کنید. تزئینات دیوار سایه‌ای پر جنب و جوش از سبز زمردی را به تصویر می‌کشد که قاب‌های زیبای الگوی زنده را به تصویر می‌کشد. برای ارتقای اتاق به سطح بعدی، تیم طراحی، یک ست اتاق ناهار خوری چوب ساج با صندلی هایی با پشت سری های مخملی قرمز گرد و خاکی را انتخاب کردند. به رنگ قرمز کم رنگی که تیم با آن رفت توجه کنید – سایه روشن‌تر بسیار کریسمسی به نظر می‌رسید. پرتقال های نارنجی به شکل دو چراغ رومیزی به طرز ماهرانه‌ای فضای غذاخوری را جذاب می کند.

سبز روشن و مشکی

نه، دیوارها با رنگ سبز پوشانده نشده‌اند. یک شرکت طراحی داخلی پارچه سبز سبزی را نصب کرده است که کنتراست عالی با تزئینات سنتی سفید و آثار هنری سیاه و سفید ایجاد می کند. اثاثیه خنثی به تم تک رنگی ادامه می دهد که با چاپ دیوارهای بزرگ ایجاد شده است. بالش های پرتابی روی دو صندلی چوبی نیز به ادامه تم سبز کمک می کند

.سبز پاستلی و سفید

کاغذ دیواری سبز گرافیکی همراه با سقف سفید و تزئینات 100٪ در این ورودی احساس طراوت می کند. ترکیب اشکال و بافت‌های ارگانیک مانند فرش، میز چوبی طبیعی و سبدهای حصیری، تعادل را در فضا ایجاد می‌کند و در عین حال باعث ایجاد حس تازگی و آرامش در فضا می‌شود.

سبز و قهوه‌ای چرم

یک طراح داخلی، این دیوار را با سایه ای سبز رنگ آمیزی کرد تا صندلی های Eames چرم کاراملی (در سمت چپ) و صندلی تنباکو Corbusier (در سمت راست) را به نمایش بگذارد. رنگ دیوار همچنین به جزئیات سبز نشان داده شده در نقاشی اشاره دارد. 

سبز و خنثی

معماران، همان سایه سبز نشان داده شده در آشپزخانه را در بقیه فضای اپن کانسپت تکرار کردند. آنچه رنگ سبز را واقعاً متمایز می کند، طرح رنگ متضاد یک رنگ اتاق است. کابینت‌های سبز و المان‌های تزئینی وقتی با کرم‌های ملایم، خاکستری زغالی، رنگ‌های چوب طبیعی و مشکی ترکیب شوند، واقعا جذاب می‌شوند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه