Chidaneh.com placeholder image

10 ایده برای به کار بردن مکرومه در قسمت‌های مختلف خانه

به قلم: علیرضا باقرپور

«مکرومه» مترادف با همه چیزهایی است که از دهه 1970 اتفاق افتاده است. اما با تغییر روند به سمت دکورهای غیرمتعارف و التقاطی، صنعتگران و طراحان مبتکر همچنان به این هنر گره‌دار و بافته نگاه می‌کنند تا پالت بی‌صدا و الگوهای بافت سنگین آن بهتر از همیشه به نظر برسند، مکرومه در خانه‌های امروز در حال تجدید حیات است.

مکرومه جذابیت وینتیجی دارد. هر قطعه به خانه شما حس بی‌نظیری از بافت دنج و خنثی می بخشد. وقتی که ریسمان ماکرامه سفید و کرم، طناب (لایه ها و ضخامت ها متفاوت است) در آویزهای گیاهی، هنر دیواری منحصر به فرد یا پخش کننده نور بافته می‌شود. 

چوب و هنر

در اینجا 10 ایده دکور زیبا برای ارج نهادن به هنر قدیمی مکرومه آورده شده است که به شما نشان می‌دهد چگونه ظاهری خانه خود را طراوت بخشید.

چوب‌لباسی پیچ‌خورده

کلاسیک‌تر از آویز گیاه مکرومه نیست. ظاهر اینجا به طرز لذت‌بخشی تازه و بدون مراقبت است، زیرا برگ‌های سبز متنوع در داخل و خارج بند سفید پیچ ​​خورده و بافت دار حرکت می‌کنند. آویزهای گیاه مکرومه را می‌توانید در رنگ‌های مختلف و با مهره‌های چوبی برجسته پیدا کنید یا خودتان درست کنید.

حلقه‌های بافت مکرومه

قطعات مکرومه سبک بافته شده روی حلقه‌هایی بافته می‌شوند که به قاب‌های یکپارچه تبدیل می‌شوند. آثار بافته شده خود را بکر و عاری از گرد و غبار نگه دارید تا ظاهر نرم و لطیف خود را حفظ کنند.

کاور شیشه‌ای مکرومه

کوزه‌های شیشه‌ای کوچکی که با طرح‌های مکرومه پوشیده شده‌اند، به آرامی درخشش نور شمع را پخش می‌کنند. بافت‌ها کمی زیبایی را به جای شمع‌ها اضافه می‌کنند، جایی که می‌توان آن‌ها را در فضای باز یا داخل خانه روی میز خواب یا پیشخوان حمام خود به نمایش گذاشت.

آویزهای دیواری

وقتی صحبت از مکرومه می شود، مجموعه‌ای از آویزهای دیواری وجود دارد که می‌توانید بخرید یا خودتان بسازید. بیاموزید که چگونه با استفاده از یک تکه چوب، یک آویز دیواری مکرومه بی نظیر ایجاد کنید.

ننوهای مکرومه

ننوی مکرومه به طور سنتی در فضای باز استفاده می‌شود، اما می‌تواند حتی بهتر در داخل کار کند تا احساس آرامش را در جایی که لازم است به ارمغان بیاورد. یک ننو را در گوشه‌ای آویزان کنید تا به‌عنوان کنجی آرام برای مطالعه یا زمان استراحت باشد، جایی که می‌توانید در حین تماشای نمایش پخش‌شده مورد علاقه‌تان از مناظر بیرونی دیدن کنید.

چهارپایه‌های زیبا و طرح‌دار

مکرومه را می‌توان به گونه‌ای محکم، نرم و در عین حال زیبا ساخت که آن را به یک رویه راحت و غیرمعمول برای چهارپایه تبدیل می‌کند. یک چهارپایه مکرومه زمانی جذاب به نظر می‌رسد که در گوشه‌ای در میان گیاهان و سایر اشیاء تزئینی قرار گیرد. چندتایی را در اطراف یک میز ناهارخوری برای دکوری که دارای لبه خلاقانه است نمایش دهید.

بافت‌های نرم و تزئینی

این بافت‌ها حس تازه‌ای را به خانه شما می آورد. روی چوب لباسی دیواری که بالای تخت یا روی در قرار گرفته است، یک طرح جدید اضافه کنید. یک تکه بافت مکرومه را از طاقچه شومینه، قفسه شناور یا طاقچه آویزان کنید تا روشی غیرمنتظره برای پوشاندن طاقچه‌های برهنه ایجاد شود.

رومیزی بافت‌دار

مکرومه هاله‌ای آرام را به شما منتقل می‌کند و برای طیف گسترده‌ای از سبک های دکور از وینتیج تا ساحلی کار می‌کند.

پرده‌های درب مکرومه

نسخه‌ای از پرده‌های مهره‌دار مربوط به دهه 1970، روکش مکرومه‌ای است. یک پرده مکرومه حتی می‌تواند جایگزین درب کمد شود که دسترسی را آرام‌تر، سریع‌تر و ساده‌تر می‌کند.

لوسترهای آویز جادویی

با مجموعه‌ای از لوسترهای با روکش مکرومه، درخشش را به سراسر خانه خود ببخشید. این نسخه نرم از نورپردازی بافته شده را با سایر آویزهای بافته شده دست‌ساز ساخته شده از بامبو و چوب خیزران که در یک اتاق قرار گرفته‌اند، ادغام کنید تا طعمی متفاوت داشته باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه