Chidaneh.com placeholder image

پنج راه حل اساسی برای چیدمان خانه

به قلم: علیرضا باقرپور

چیدمان (دکوراسیون )خانه از موضوعات جذابی است که بیشتر ما به آن علاقه داریم اما اطلاعات چندانی درباره اصول چیدمان وسایل در خانه و طراحی دکوراسیون داخلی نداریم. به همین دلیل اغلب خانه‌هایی شلوغ یا بیش از اندازه خلوت داریم که بدون هیچ نظم و آرایشی، وسایل خانه را کنار هم قرار داده ایم. در ادامه به 5 نکته مهم و رایج درباره چیدمان خانه پاسخ خواهیم داد.

برای چیدمان درست خانه چه باید بکنیم؟

چیدمان یک خانه باید نشان‌دهنده سبک شخصی ساکنان خانه باشد. به این فکر نباشید که خانه را به سبک نمایشگاه‌های مبل و پرده که کارایی یکپارچه را برای مبل و پارچه نشان می‎دهند، تزیین کنید. سعی کنید در چیدمان وسایل، بیشتر به هماهنگ کردن وسایل در طراحی دکوراسیون فکر کنید تا شبیه بودن تمام وسایلی که در خانه وجود دارد.

قالیشویی ادیب

چگونه رنگ‌های متنوع را در دکوراسیون خانه پخش کنیم؟

سعی کنید رنگ‌های شاد و زنده را به‌صورت جزئی برای اکسسوری‌های خانه به کار ببرید. به طور مثال  روی مبلمان که رنگ خنثی دارد چند کوسن با رنگ شاد قرار دهید، خانه را با گلدان‌ها و وسایل دکوری که رنگ‌های متفاوتی با فضای خانه دارند، تزیین کنید یا حتی تابلو‌های هنری، میز و آباژور‌های رنگی برای چیدمان خانه در نظر بگیرید و با  هر روشی که می‌توانید خانه را با وسایل رنگی شاد و هماهنگ با دکوراسیون داخلی رنگ‌آمیزی کنید.

بر چه اساس باید رنگ مبلمان و فرش را انتخاب کنیم؟

به منظور هماهنگی درست رنگ مبلمان و فرش بهتر است از رنگ‌هایی که در فرش به صورت جزئی وجود دارد برای انتخاب رنگ مبلمان، پرده یا حتی آباژور استفاده کنید. اگر کمی به نمونه‌های دکوراسیون نگاه کنید متوجه می‌شوید اغلب سعی شده است طیف رنگی مشخصی را در جزئیات رعایت کنند.

از چه اصلی برای تزیین دیوار‌ها استفاده کنیم؟

نمی‌توانید برای تمام دیوار‌ها،  تابلو یا دیگر دکوری‌های آویزان داشته باشید. بعضی دیوار‌ها پنجره و درنتیجه پرده دارند یا جلوی آن‌ها مبلمان چیده شده و بهتر است خالی بمانند. باید دیوار‌هایی را انتخاب کنید که فضای خلوت زیادی دارند و می‌توانید با تزیین کردن آن‌ها تاثیر مثبتی بر چیدمان خانه بگذارید. تصمیم بگیرید که این دیوار برای نصب تابلو مناسب است یا به طور مثال  قفسه و بعد بر اساس اندازه دیوار، اکسسوری انتخابی را آویزان کنید. تابلو‌ها را متناسب با اندازه دیوار و وسایلی که جلوی آن قرار دارد، انتخاب کنید. مجبور نیستید حتما از تابلو‌ها یا اکسسوری‌هایی که دارید، استفاده کنید. گاهی لازم است برای دکوراسیون بهتر تابلو‌های جدید بخرید.

چگونه بهترین آرایش را برای مبلمان خانه تعیین کنیم؟

اگر قصد دارید برای خانه مبلمان جدید بخرید حتما فضای خانه و مبلمان مناسب آن را اندازه‌گیری و متناسب با نقشه خانه، مبلمان را انتخاب کنید. مبل‌ها را از دیوار‌ها کمی فاصله دهید تا خانه بزرگ تر به نظر برسد. البته قبل از شروع به چیدن مبلمان در خانه، مشخص کنید افراد چطور می‌توانند در بهترین حالت بنشینند و با هم ارتباط برقرار کنند.

منبع: زندگی سلام

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه