Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید و فروش ویلا در نور و رویان

به قلم: تحریریه چیدانه

خوش آب و هوا بودن در کنار زیبایی و سرسبزی شهرهای شمالی باعث شده که در سال‌های اخیر شمار افرادی که به‌خاطر آلودگی‌های محیطی و صوتی، و فشارهای زندگی سراغ دریای آبی و جنگل‌های سرسبز رفته بیشتر شود. که در نتیجه باعث بالا رفتن نرخ خرید و فروش ویلا در شمال شده است. در این مطلب قرار است به خرید ویلا در نور و رویان بپردازیم و اینکه برای خرید و فروش ویلا در نور و رویان باید به چه عوامل و معیارهایی توجه کنیم.

فکتور

خرید ویلا در نور و رویان

اگر از طرفداران سفر به شمال هستید و سالی چندبار برای آرامش و جلای روح و ذهن به شهرهای شمالی سفر می‌کنید، طبیعی است که داشتن یک اقامتگاه ثابت از نظر اقتصادی مقرون به‌صرفه‌تر است. شهرهای ساحلی نور و رویان در نزدیکی آمل و نوشهر از مکان‌های مناسب برای خرید و فروش ویلا با سرمایه مختصر هستند. مکانی خوش آب و هوا در نزدیکی جنگل و مجاورت دریا و دسترسی راحت به مرکز شهر و روستاهای کوچک و بزرگ اطراف ازجمله ویژگی‌هایی هستند که مجاب‌تان می‌کنند به فکر خرید ویلا در رویان و نور باشید و از این فرص استثنایی برای تغییر سبک زندگی خود بهره‌مند شوید.

چوب و هنر

عوامل مهم در خرید ویلا در نور و رویان

پس از تصمیم‌گیری درباره خرید ویلا در شمال و یکی از دو شهر نور و رویان، شرایط و گزینه‌های دیگری مطرح می‌شوند. اولین مسئله هزینه و بودجه‌ای است که برای خرید ویلا درنظر گرفته‌اید. باید تصمیم بگیرید که چه نوع ویلایی می‌خواهید: آیا به‌دنبال خرید ویلای لاکچری در رویان می‌گردید یا قصد خرید ویلای ارزان در رویان دارید.

مرحله بعد باید نوع علاقمندی‌تان را مشخص کنید: اینکه ویلای ساحلی می‌خواهید یا ویلای جنگلی. این نکته را به‌خاطر داشته باشید که ویلاهای جنگلی نور و رویان در مناطق کوهستانی معمولا دسترسی سخت‌تری دارند، بخصوص در شش ماهه دوم سال به‌خاطر برف و باران معمولا غیرقابل تردد خواهند بود. اما خرید ویلا ساحلی دسترسی بهتر و راحت‌تری به امکانات شهری و مراکز خرید دارد.

خرید ویلا در نور

شهرستان نور در خط ساحلی واقع شده است که یک سمت آن دریا و سمت دیگرش جنگل قرار دارد. اگر نمی‌توانید در سفر به شمال بین دریا و جنگل یکی را انتخاب کنید، خرید ویلا در نور و رویان را به‌شما پیشنهاد می‌دهیم که همزمان دو منظره چشم‌نواز از دریا و جنگل را به شما هدیه می‌دهد.

بررسی مهم ترین عوامل خرید ویلا لوکس در نور

نور یکی از شهرهای زیبای شمال ایران است که از جنوب منظره‌ای رو به کوه‌های پوشیده از درختان پهن برگ و دریای خزر دارد و از غرب به شهر رویان و از شرق به رستم رود می‌رسد. موقعیت جغرافیایی عالی نور و جاذبه‌های گردشگری و تفریحی متنوع آن مانند آبشار آب پری، دریاچه الیمالات و پارک جنگلی کپشل، گردشگران زیادی را از سراسر کشور به سمت این شهر می‌کشاند. همین محبوبیت میان گردشگران و رفت‌وآمد مسافران باعث شده که خرید و فروش ویلا در نور بازار پررونقی داشته باشد.

موقعیت مکانی نور و مسیرهای دسترسی به آن چگونه است؟

نور در همسایگی شهرستان آمل، نزدیک شهرهای ایزدشهر و محمود آباد واقع شده است و از دو مسیر معروف شمال یعنی جاده هراز و جاده چالس قابل دسترس است. اگر به فکر خرید ویلا در نور و یا خرید زمین در نور هستید، می‌توانید از مسیر جاده هراز به نور بروید.

مطلب مرتبط: معرفی بهترین مناطق خرید و فروش ویلا در شمال

شرایط آب و هوای نور چگونه است؟

وجود رطوبت به‌خاطر ساحل دریا و جریان خنک هوا به‌خاطر جنگل‌های اطراف نور، آب و هوای معتدل و مرطوبی را در این شهر ایجاد کرده‌اند که معمولا در چهار فصل سال مطبوع است. اگر عاشق سرسبزی جنگل و نسیم خنک دریا هستید، بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به نور است. زمستان‌ها در نور تقریبا هوا سرد است و باید منتظر بارندگی باشید. خرید ویلا در نور فرصتی است برای مدیتیشن و بهره‌مندی از طبیعتی بکر که در هیچ‌جا با این آب و هوا نصیب‌تان نخواهد شد.

مهم‌ترین مناطق شهرستان نور برای خرید ویلا کجاست؟

اگر قصد خرید ویلا در نور دارید با دو دسته روبه‌رو هستید: ویلاهای بافت شهری نور و ویلاهایی که در روستاها و توابع هستند. منطقه چمستان از مناطق جنگلی زیبای نور است که به‌خاطر انواع پارک‌های جنگلی و مسیرهای روستایی زیبایش هوش از سر همگان برده و محبوبیت زیادی دارد. برای خرید ویلای ارزان در نور می‌توانید سری به روستاهای شهرکلا، افراسیاب کلا، حاجی آباد نور، روستای سنگینده، و اسپی کلا و . . . بزنید. اگر با روستاها و مناطق اطراف نور آشنایی ندارید، توصیه می‌کنیم که برای خرید ویلا در نور به مشاور املاک خوب و معتبر مراجعه کنید.

در نور چه ویلاهایی می‌توانیم بخریم؟

برای خرید ویلا در نور پیش از هر کاری باید میزان بودجه‌تان را مشخص کنید. البته خوشبختانه دست‌تان باز است و برای هر بودججه مالی ویلای مناسبی پیدا می‌شود چه قصدتان خرید ویلای ارزان در نور باشد یا به‌دنبال خرید ویلای لاکچری در نور باشید، از ویلای 2 میلیارد تومانی فلت نوساز با امکانات کامل تا 20 میلیارد تومانی با مبلمان کامل می‌توانید خریداری کنید. چه هدف‌ خرید ویلا جنگلی در نور باشد یا ویلای مدرن با ویو ابدی رو به جنگل بهتر است حتما به مشاور املاک مراجعه کنید تا گزینه‌های مناسب را نشان‌تان بدهد.

قیمت ویلا در نور چقدر است؟

قیمت ویلا در نور متاثر از عوامل مخلفی است مثل متراژ زمین، متراژ زیربنا، معماری ساختمان ویلا، موقعیت جغرافیایی و امکانات ویلا. طبیعی است که هرچقدر متراژ زمین و زیربنا بیشتر باشد، قیمت خرید ویلا در نور هم گران‌تر می‌شود. قیمت باغ ویلا در نور در مقایسه با ویلاهای نیم پیلوت و فلت بالاتر است. برای پیدا کردن گزینه مناسب مطابق با بودجه‌ به مشاور املاک در نور مراجعه کنید.

ویلا نما مدرن در نور با قیمت عالی

ویلا نما مدرن در نور بهترین گزینه برای خانواده‌هایی است که قصد خرید ویلا ارزان در نور در نزدیکی جنگل دارند. ویلا نما مدرن از پرفروش‌‌ترین‌های املاک مازندران است که ترکیبی از خطوط منحنی و شکل‌های هندسی است که جذابیت بصری خاصی به نما می‌دهد. دیگر ویژگی جالب ویلا نما مدرن در نور، روف گاردن است. خرید ویلا فلت مدرن با روف گاردن در شهر نور، و ویلا نما مدرن دوبلکس پلاک اول جنگلی از املاک پرمتقاضی در نور محسوب می‌شوند. رتبه پرفروش‌ترین ویلا نما مدرن در نور به ویلاهای جنگلی می‌رسد. مزیت ویلا نما مدرن در نور قیمت عالی آن است که با هزینه منطقی می‌توانید یک ویلا لاکچری مدرن در نور خریداری کنید.

نکته مهمی که نباید از یاد ببرید انتخاب ویلا سنددار در نور است. معامله آداب خاص خودش را دارد و برای اینکه از دردسرهای آتی راحت باشید، برای خرید ویلا در نور سراغ مشاور املاک معتبر و ویلا سنددار بروید.

درباره خرید ویلا در رویان بیشتر بدانیم

رویان دیگر شهر مازندران است که در این مطلب قرار است به خرید ویلا در آن بپردازیم. مناظر زیبا و چشم‌نواز رویان که در کنار دریای خزر و بین دو شهر نور و نوشهر قرار گرفته است باعث جلب توریست‌ به این شهر کوچک شده است. اتفاقی که نتیجه‌اش رونق بازار اجاره، خرید و فروش ویلا رویان است. آب و هوای عالی رویان همانند نور مهمترین علت اقدام برای خرید ویلا در این شهر به‌شمار می‌آید. شهری که از یکسو در محاصره جنگل‌های سرسبز رویان قرار گرفه و از طرف دیگر به کوه‌های مرتفع البرز می‌رسد، بنابراین می‌تواند مقصد عالی برای اجاره، خرید و فروش ویلا جنگلی باشد.

بهترین شهرک‌های رویان برای خرید ویلا در شمال ایران

رویان یا علم‌ده سابق، شهر ساحلی کوچکی در غرب مازندران است که از شمال به دریا و از جنوب به جنگل وصل می‌شود. رویان مجموعه‌ای از شهرک‌های جنگلی (شهرک افرا، شهرک جنگلی فردوس، شهرک ویلا شهر، شهرک ماهان، شهرک مروارید) و ساحلی (شهرک ساحلی فردوس، شهرک شقایق، شهرک صدف، شهرک اروشا، شهرک سینا، شهرک ساحل آرام، شهرک ساحلی 110، شهرک شهر سرا) با ویلاهای قدیمی، جدید، و لوکس دارد.

قیمت ویلا در رویان چقدر است؟

بازه قیمت ویلا در رویان بسته به نوع ویلا، موقعی مکانی و متراژ از 1 میلیارد تومان تا ماکسیمم 60 میلیارد تومان است.

معیارهای خرید ملک و ویلا در رویان و نور

برای خرید ملک در شمال یا خرید ویلا در رویان و نور باید معیارهای مختلفی را درنظر بگیرید:

  • ویلای ساحلی نسبت به ویلای جنگلی دسترسی بهتری به امکانات توریستی و شهری دارد.
  • مطمئن شوید که زیربنا و فونداسیون ساختمان درست و اصولی باشدو شرایط آب و هوایی شمال و بارندگی مداوم در نور و رویان نیازمند پی‌ریزی مناسب و محکم برای ویلا است.
  • قبل خرید ویلا در نور و رویان به سرمایه‌گذارپذیر بودن منطقه توجه کنید.
  • سرمایه و بودجه خود را همان ابتدای کار مشخص کنید تا براساس توانایی مالی گزینه مطلوب پیدا شود.
  • امنیت ویلا از معیارهای مهم خرید ویلا در نور و رویان است. بنابراین، خرید ویلاهای شهرکی گزینه بهتری است چرا که نگهبان 24 ساعته دارند.
  • بهترین زمان برای خرید و فروش ویلا در نور و رویان فصل تابستان است که بازار معاملات مسکن رونق بالاتری دارد.
  • فرقی نمی‌کند که قصد خرید ویلا در رویان دارید یا به‌دنبال خرید ویلا در نور هستید، در هر صورت باید بدانید که فروشنده چه کسی است. مطمئن شوید که ویلا تمام مجوزهای لازم از مراجع قانونی را داشته باشد. حتما از هویت فروشنده مطمئن شوید و بدانید که از چه کسی قصد خرید ویلا دارید.

انتخاب مشاور املاک برای خرید و فروش ویلا در نور و رویان

باتوجه به تمام مواردی که اشاره شد، برای خرید ویلا در نور و رویان مثل خرید ویلا و ملک در هر شهر دیگری باید نوع ویلا و قیمت را درنظر بگیرید. مرحله بعد، مراجعه به افراد مطمئن و موثق برای خرید و فروش ویلا در رویان و نور است: سراغ مشاور املاک معتبری بروید. مشاور املاکی که نسبت به منطقه آشنایی دارد کمک می‌کند که خرید بهتری را تجربه کنید و زیر و بم منطقه را بهتر می‌داند. 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه