Chidaneh.com placeholder image

خرید ویلا با قیمت مناسب در شمال، کجا میشه خرید؟

به قلم: پریچهر رضوی
خرید ویلا با قیمت مناسب در شمال

شمال ایران یکی از مناطق خوش آب‌وهوای ایران به شمار می‌رود که بسیاری از ایرانیان برای دور شدن از هوای آلوده و شلوغی‌های شهر برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت به این منطقه زیبای ایران پناه می‌آورند. بسیاری تمایل دارند که خانه یا ویلایی برای خود در شمال ایران داشته باشند تا با خیال راحت و هر زمان که اراده کنند، چمدان‌هایشان را ببندند و برای چند روزی به خانه ییلاقی خود کوچ کنند. اگر به دنبال خرید ویلا با قیمت مناسب در شمال هستید، در این مقاله با ما همراه شوید تا شهرهای شمالی ایران را که ویلا با قیمت ارزان دارند، به شما معرفی کنیم.

خرید ویلا در شمال

خرید ویلا با قیمت مناسب در شمال، در کدام شهرها امکان‌پذیر است؟

در این بخش قصد داریم تا برخی از شهرهای خوش آب‌وهوای شمال ایران را که می‌توان در آن‌ها ویلا با قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه پیدا کرد، به شما معرفی کنیم.

سرویس خواب بالسا
خرید ویلا در چمستان

چمستان، مازندران

چمستان که در شهرستان نور واقع شده است، یکی از شهرهای مازندران است که ارتفاق زیادی از سطح دریا داشته و نسبت به شهرهای دیگر شما آب‌وهوای شرجی کمتری دارد. منطقه چمستان دارای جنگل‌های انبوه و زیبایی است که محبوبیت زیادی دارد. تقریباً می‌توان گفت این منطقه را به‌عنوان ارزانسرای ویلا می‌شناسند و خرید ویلا با قیمت مناسب در این منطقه کار چندان سختی نیست. 

لازم به ذکر است که با وجود ویلاهای ارزان در این منطقه، کیفیت ویلاها و امنیت آن‌ها چیزی کم ندارد و نمی‌توان ارزان بودن املاک در چمستان را دلیلی بر بی‌کیفیت بودن ویلاهای این منطقه یا آب‌وهوای نامناسب دانست. 

مطالب پیشنهادی: عکس محوطه سازی ویلا، مدرن اما دنج

خرید ویلا در آمل

آمل، مازندران

یکی دیگر از شهرهایی که خرید ویلا با قیمت مناسب در شمال را برای متقاضیان ویلا در این منطقه خوش آب‌وهوای ایران میسر کرده، شهر آمل واقع در استان مازندران است. آمل یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای مازندران به شما می‌رود و قدمت بالایی نیز در میان شهرهای شمالی ایران دارد. آمل دارای آب‌وهوای معتدل و مرطوب است که در بیشتر فصول سال شاهد بارندگی‌های فراوان است. این شهر به دلیل شرایط آب‌وهوایی خاص خود برای کاشت برنج بسیار مناسب است و پایتخت برنج ایران نامیده می‌شود.

شهر آمل با وجود امکانات رفاهی مناسبی که دارد، یکی از شهرهای ارزان برای خرید ویلا به حساب می‌آید. همچنین در این منطقه امکان خرید ویلا به‌صورت اقساط نیز وجود دارد.

خرید ویلا در سی‌سنگان

سی‌سنگان، مازندران

سی‌سنگان منطقه‌ای در نوشهر واقع در استان مازندران است. از جمله مزایای این شهر خوش آب‌وهوا می‌توان به نزدیک بودن به پارک‌های جنگلی، مناطق سرسبز و دسترسی آسان به دریا و جنگل در یک زمان اشاره کرد. ویلاهایی که در سی‌سنگان ساخته شده‌اند ارزان‌تر از منطقه چمستان و آمل هستند. همین امر سبب شده تا این منطقه متقاضیان زیادی را برای خرید ویلا به خود جذب کند. دسترسی و امکانات رفاهی سی‌سنگان بسیار مناسب است و می‌توان آن را بهترین منطقه برای خرید ویلا با قیمت مناسب در شمال دانست.

مطالب پیشنهادی: راهنمای خرید و فروش ویلا در نور و رویان

خرید ویلا در کلوده

کلوده، مازندران

روستای کلوده واقع در مازندران از روستاهای قدیمی شهر محمودآباد به شمار می‌رود. این روستا از لحاظ امکانات رفاهی و دسترسی تقریباً موقعیت مناسبی دارد و به دلیل دور بودن از شهر، آرامش و طبیعت بکرتری دارد. ویلاهای این منطقه نسبت به بخش‌های دیگر محمودآباد بسیار ارزان‌تر هستند و قیمت مناسبی دارد و اگر به دنبال ویلایی در فضای آرامش‌بخش و در دل طبیعت هستید، این روستا برای خرید یلا می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

خرید ویلا در آهودشت

آهو دشت، مازندران

روستای آهو دشت تقریباً در نزدیکی منطقه چمستان قرار دارد. این روستا زیستگاه آهوهای وحشی است به همین دلیل آن را آهو دشت نامیده‌اند. این روستا مملو از شالیزار است و طبیعت بکر و زیبایی دارد. ویلاها و آپارتمان‌هایی که در این روستا ساخته شده‌اند، قیمت تقریباً مناسب و ارزانی دارند و برخی از آن‌ها را نیز می‌توان به‌صورت اقساطی خرید. 

نکاتی برای خرید ویلا با قیمت مناسب در شمال

برای خرید ویلا با قیمت مناسب در شمال باید به چه نکاتی توجه کرد؟

درست است مناطق زیادی در شمال هستند که ویلاهای مناسبی را در منطقه‌ای خوب با قیمت ارزان به فروش می‌رسانند. اما برای خرید ویلا بهتر است قبل از هر چیز به نکات زیر توجه داشته باشید تا دچار دردسر نشوید.

  • به نوع مالکیت ویلا و سند آن توجه کنید
  • در مناطقی اقدام به خرید ویلا کنید که جای پیشرفت داشته باشند تا ارزش ویلایی که می‌خرید در گذر زمان افزایش یابد
  • به نوع مصالح، سال ساخت و سبک ساخت ویلاها قبل از خرید توجه کنید و در صورت لزوم از یک مشاور املاک کمک بگیرید
  • سعی کنید ویلاهایی با متراژ پایین را خریداری کنید تا مقرون‌به‌صرفه‌تر باشند
  • از امکانات اولیه ویلا مانند آب، برق، گاز و تلفن مطمئن شوید
  • برای خرید ویلای ارزان بیشتر ویلاهای جنگلی را انتخاب کنید زیرا ویلاهای ساحلی به مراتب قیمت بالاتری دارند

مطالب پیشنهادی: 10 نکته کاربردی خرید ویلا

خرید ویلای ارزان

کلام آخر

قبل از اینکه ساخت‌وساز در شمال ایران رونق بگیرد، خرید ویلا تنها مختص به قشر خاصی از جامعه بود و خرید ویلا با قیمت مناسب در شمال امکان‌پذیر نبود. اما امروزه با رونق ساخت‌وسازها و در اقصی‌نقاط مناطق شمالی و حتی روستاها می‌توان ویلاهایی با قیمت ارزان‌تر و همخوان با بودجه قشر متوسط نیز پیدا کرد. در این مقاله سعی داشتیم تا مناطقی از شمال ایران را که می‌توان در آن‌ها ویلاهایی با قیمت مناسب برای خرید پیدا کرد، به شما معرفی کنیم. 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه