Chidaneh.com placeholder image

تخت خواب با سقف شیروانی، خانه ای رویایی در اتاق کودک

به قلم: تحریریه چیدانه

کوچک تر که بودیم، هر وقت مداد رنگی ها را کنار دفترچه بی خط سفید رنگ مان می گذاشتیم که نقاشی کنیم اولین چیزی که به ذهن مان می رسید کشیدن نمای بیرونی یک خانه با سقف شیروانی بود. خانه ای که میان دشتی سر سبز قرار داشت. در این نقاشی اعضای خانواده مان رو به ما لبخند می زدند. رویای شیرین کودکی که نسل به نسل با کودکان امروز هم آمده و هر روز به رنگی تازه روی کاغذ می رود.

 

چوب و هنر

تا به حال به این فکر افتاده اید که این رویای کودکانه را در طراحی اتاق کودک دلبندتان به کار بگیرید و خوشحالش کنید؟! چیدانه در این مطلب برای شما پیشنهادی دارد. برای ساخت خانه ای با سقف شیروانی در اتاق کودک، شاید بهترین گزینه این است که به فکر تخت خوابی جذاب و یا محلی برای نشستن هنگام بازی و سرگرمی برای این اتاق باشید. با ما همراه باشید.

برای اینکه کودک شما خانه ای زیر شیروانی در اتاق خواب اش داشته باشد نیازی نیست مساله را پیچیده ببینید و فکر کنید که این کار برایتان هزینه زیادی خواهد داشت. همانطور که در تصویر بالا می بینید فقط کافی است که با ساخت چهارچوب کلی این خانه با سقف شیروانی را بسازید. تشک خوشخواب کودک تان را در میان چهارچوب کف خانه روی زمین بگذارید.

ساخت چنین خانه ای نه تنها کودک شما را خوشحال می کند، بلکه از خرید یک تخت خواب برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود. اگر این تخت خواب را در گوشه ای از اتاق گذاشته باشید با قرار دادن کوسن های متنوع می توانید به راحتی و جذابیت اش بیافزایید.

با رنگ آمیزی این چهارچوب، رنگ آن را متناسب با دیگر وسایل اتاق تغییر دهید. اگر این تخت خواب را در گوشه اتاق گذاشته اید، فرصت خوبی است که با نصب شلف های کوچک که باز هم به شکل خانه با سقف شیب دار هستند فضای کوچکی را به وجود بیاورید تا فرزندتان بتواند وسایل و اسباب بازی های کوچک خود را در کنار تخت قرار دهد.

نگران نباشید که کودک تان با غلت زدن در هنگام خواب از روی تشک خود کنار برود، دیواره های نرده ای را در هنگام ساخت این تخت خواب فراموش نکنید. کتاب ها داستان ها را روی شلفی با عرض کم که به دیواره کنار تخت متصل شده بگذارید. کودک شما تصور خواهد کرد که خانه اش طاقچه ای کوچک برای نگهداری از کتاب هایش دارد و این کار باعث می شود تا به کتاب خواندن علاقه مند شود.

مطلب پیشنهادی: فنگ شویی اتاق کودک ، چیدمان آرامش بخش

دودکش و پنجره را فراموش نکنید. این عناصر می توانند کمک کنند تا کودک شما تصور کند که در خانه ای واقعی به سر می برد. خانه ای که مالک آن خودش است. به تقویت قوه تخیل او کمک کنید تا در آینده فرزندی خلاق داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: رنگ‌هایی که کودکان دلبندتان را خلاق می‌کند

اگر علاقه دارید که این تخت خواب ارتفاعی معمول مانند همه تخت خواب ها داشته باشد، امکان آن وجود دارد و در زیبایی آن تاثیر بدی نخواهد داشت.

مطلب پیشنهادی: طراحی اتاق کودک با تم کارتونی

از فضا استفاده بیشتری بکنید. زیر تخت خواب، کشوهایی را قرار دهید تا بتوانید برای نگهداری از وسایل و لباس ها از آن استفاده کنید. برای زیباتر شدن فضا از تیرچوبی بالای سقف شیروانی خانه وسایل دکوری مورد علاقه کودک تان را آویزان کنید. چراغ های ریسه ای کوچک را دور تیر چوبی بچرخانید و آویزان کنید تا در شب با روشن بودنشان به زیبایی فضای اتاق بفزایند.

این تخت خواب ها را به راحتی می توانید در گوشه های کم ارتفاع اتاق زیر شیروانی نیز قرار دهید. توجه به هماهنگی رنگ ها و اجزا را از یاد نبرید و از 8 نکته ای که در دکوراسیون اتاق کودک باید به آن توجه کرد نیز استفاده کنید. با کلیک روی همین عبارت می توانید این نکات را در مطلبی دیگر ببینید.

روش دیگر این است که این کار را به کمک صفحات چوبی انجام دهید. با دقت به تصویر بالا متوجه خواهید شد که ساخت این نمونه نیز کار بسیار ساده ایست. پنجره کوچکی در دیوار ایجاد کنید. این بار پنجره شکل واقعی تری به خود می گیرد.

اگر این ایده را دوست دارید اما به تازگی تخت خواب کودک تان را خریداری کرده اید و یا قصد عوض کردنش را ندارید. تنها با اضافه کردن این صفحات به قسمت بالای تخت این کار را انجام دهید. ابعاد و اندازه ها را در اختیار یک نجار قرار داده و طرح را برایش توصیف کنید او این کار به راحتی انجام خواهد داد.

مطلب پیشنهادی: ایده های درخشان برای اتاق بازی کودکان

طراح این اتاق با ایده ای ساده و جالب، دود کش و دودش را بر روی دیوار نقاشی کرده است. دیواره داخلی این خانه می تواند جای باشد تا کودکتان یادداشت ها و نقاشی هایی را که دوست دارد بر روی آن بچسباند. چراغ کوچکی نیز از سقف خانه آویزان شده است.

اجرای این ایده با صفحات چوبی برای تخت های دو طبقه بسیار جذاب است. بازشوهای درب و پنجره به خوبی حس خانه را القا می کنند و این دیواره نقش محافظ را هم خواهد داشت. کودکانی که اتاق مشترک دارند از داشتن چنین فضایی خصوصی لذت خواهند برد.

مطالب بیشتر: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه