Chidaneh.com placeholder image

تایپوگرافی زیبا از حروف انگلیسی در دکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

نوشتن حروف، کلمات و جملات از دیرباز وسیله انتقال پیام بین انسان ها بوده است و خوشنویسی در نوشتار هر زبانی یک توانایی هنری محسوب می شود. ما در مطالب گذشته مان شما را با زیبایی هنر خوشنویسی در طراحی دکوراسیون ایرانی آشنا کرده ایم. این بار تصمیم گرفتیم که در این مطلب از زیبایی های خوشنویسی و تایپوگرافی در نوشتار انگلیسی با شما صحبت کنیم و پیشنهاداتی ارائه دهیم تا بتوانید از آنها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان استفاده کنید. اگر از طرفداران تایپوگرافی هستید و یا به زبان انگلیسی علاقه دارید، این مطلب از چیدانه را از دست ندهید.

تایپوگرافی در دکوراسیون

از تابلوهای کوچک شروع کنید. شما می توانید با انتخاب یک جمله امیدوار کننده و آرامش بخش آن را با خطی زیبا بر روی یک کاغذ بنویسید و درون یک قاب قرار دهید. با نصب کردن چنین قابی به دیوار منزل تان هر گاه که به آن نگاه می کنید و جمله را می خوانید از آن انرژی خواهید گرفت.

چوب و هنر
تایپوگرافی در دکوراسیون

اگر کودکی در خانه دارید که به تازگی خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی را یاد گرفته از او بخواهید که با نوشتن کلمات به شکلی که در تصویر بالا می بینید برای تزئین اتاق خودش یک تابلو زیبا بسازد. با این کار شما به کودک تان کاری هنری را آموزش داده اید و سرگرمش کرده اید و البته او را در یادگیری زبان انگلیسی و تزئین اتاقش تشویق نموده اید.

مطلب پیشنهادی: 10 ایده کوچک در دکوراسیون منزل برای دوست داران والیبال

تایپوگرافی در دکوراسیون
تایپوگرافی در دکوراسیون

این کار را با جملات آموزنده تکرار کنید و از او بخواهید که آن را به شکلی زیبا در دکوراسیون اتاقش به کار بگیرد. در طراحی اتاق کودک استفاده از رنگ های متنوع نکته ای است که نباید از آن غافل شوید. بنابراین در هنگام نوشتن از انواع رنگ ها کمک بگیرید.

تایپوگرافی در دکوراسیون

برای دیگر فضاها می توانید از تابلوهایی با رنگ های مثل سیاه و سفید استفاده کنید. در چنین مواقعی اندازه تابلو، فونت نوشته و تناسب آن با دیگر اجزای فضا را نباید فراموش کرد.

مطلب پیشنهادی: 8 نکته مهم برای نصب تابلو به دیوار در دکوراسیون منزل

تایپوگرافی در دکوراسیون

وجود یک تخته سیاه در خانه همیشه لازم است. چرا که می توانید هر وقت دوست داشتید جملات روی آن را تغییر دهید و نوشتن را هر بار به یکی از اعضای خانه بسپارید. کودکان شما قطعا از داشتن چنین وسیله ای در خانه لذت خواهند برد. این کار در خود شما هم حس خوبی ایجاد می کند، پیشنهاد می کنم حتما امتحانش کنید.

تایپوگرافی در دکوراسیون

دل را به دریا بزنید و به سراغ دیوارهای خانه بروید. شروع به نوشتن روی دیوار بکنید. نترسید اگر در پایان از نتیجه کار راضی نبودید می توانید با رنگ کردن آن دیوار تمام نوشته ها بپوشانید. همانطور که در تصویر می بینید در طراحی داخلی این اتاق خواب با استفاده از نوشتن فونت های انگلیسی، بر روی دیوار پشت تخت خواب تاکید کرده اند. چیدانه در مطالب گذشته خود با شما در مورد ایده های متنوع در برای تاکید بر دیوار پشت تخت خواب صحبت کرده است.

تایپوگرافی در دکوراسیون

اگر فکر می کنید که نوشتن با دست بر روی دیوار کار مشکلی است و یا به تمیز و مرتب بودن فونت های کامپیوتری علاقه بیشتری دارید. استفاده از کاغذ دیواری را به شما پیشنهاد می کنم. در آشپزخانه ای که می بینید کاغذ دیواری با طرح فوت های انگلیسی یکی از دیوارها را پوشانده و فضایی متفاوت را به وجود آورده است. تنوع شکل و ظاهر فونت ها در طراحی این کاغذ دیواری جذابیت آن را بیشتر کرده است.

تایپوگرافی در دکوراسیون

خوشنویسی حروف انگلیسی قابلیت این را دارد که به دو شیوه پیوسته و جدا در یک کلمه نوشته شوند. در تصویر بالا کاغذ دیواری را ببنید که در طراحی آن نوشتن به سبک پیوسته را انتخاب کرده اند. سایز کوچک فونت اجازه داده تا متن طولانی برای نوشتن انتخاب شود. فکر کنید که این متن بخشی از رمان مورد علاقه شما باشد که بر روی دیوار نقش شده تا هر روز بتوانید از دیدن دوباره آن لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی: تزئین دیوارها با تکه های روزنامه

تایپوگرافی در دکوراسیون

به سراغ گوشه ها و کنج اتاق ها نیز می توانید بروید. نمونه طراحی یک گوشه از اتاق را در تصویر بالا می توانید ببینید. مرکزگرایی و گرافیک کلی این طرح مرا به یاد طراحی های ایرانی، اسلامی انداخت. به هر حال فکر می کنم که اگر در جای مناسب به کار گرفته شود می تواند بسیار زیبا باشد.

تایپوگرافی در دکوراسیون
تایپوگرافی در دکوراسیون

فکر می کنم بتوانید به راحتی در بازار استیکرهای (برچسب) فونت های انگلیسی را پیدا کنید. استفاده و نصب این استیکرها بسیار ساده و آسان است. تعدادی از آنها را تهیه کنید و با نصب کلمات انرژی بخش بر روی ارتفاع پله ها و بر روی دیوار گوشه گوشه خانه تان را پر از انرژی مثبت کنید.

مطلب پیشنهادی: اتاق خواب های فوتبالی برای بچه های عاشق فوتبال

تایپوگرافی در دکوراسیون
تایپوگرافی در دکوراسیون

این استیکر ها را حتی می توانید بر روی شیشه های پنجره های سرتاسری خانه تان هم نصب کنید. اگر نمی خواهید در ظاهر دیوار و پنجره در خانه تغییری ایجاد کنید بهتر است به سراغ دیگر وسایل خانه بروید. دراورها همیشه جای خوبی برای ایجاد تنوع هستند. به کمک همین استیکر ها و حتی شاید رنگ کردن شان می توانید ظاهرشان را تغیر دهید.

تایپوگرافی در دکوراسیون

کف پوش هایی که روی آنها به زبان انگلیسی چیزی نوشته شده نیز می تواند گزینه دیگری باشد تا از آن استفاده کنید. تفاوتی ندارد که از چه جنسی باشند، در میان آن ها کف پوشی را که بیشتر دوست دارید به فضای داخلی اتاق نشیمن تان بیاورید.

تایپوگرافی در دکوراسیون
تایپوگرافی در دکوراسیون

دیگر وقت آن رسیده که به سراغ جزئیات بروید. شما می توانید از فونت انگلیسی برای نقش روکش کوسن و حتی صندلی ها استفاده کنید. اگر فکر می کنید که پیدا کردن چنین پارچه هایی کار دشواری است بهتر از خودتان دست به کار شوید و به کمک شابلون حرف مورد نظر را بر روی پارچه رنگ آمیزی کنید.

تایپوگرافی در دکوراسیون

در این نمونه، رو تختی و کوسن ها با نقش فونت انگلیسی و به رنگ سفید، نارنجی و طوسی انتخاب خوبی بوده توانسته به زیباتر شدن طراحی اتاق خواب کمک کند. روش دیگر برای داشتن چنین پارچه هایی رفتن به سراغ کسانی است که در کار چاپ پارچه هستند.

تایپوگرافی در دکوراسیون

لوسترها و چراغ های خلاقانه و زیبا را فراموش نکنید. فونت ها بر روی روکش خارجی لوستر دایره شکل در تصویر بالا و نورپردازی جذاب آن در فضای اتاق خواب نوجوانان می تواند زیبا باشد.

مطلب پیشنهادی: 8 ایده جذاب دکوراسیون با کمک لوازم عکاسی برای عاشقان عکاسی

تایپوگرافی در دکوراسیون

چنین چراغ هایی را بهتر است در کنار دیگر وسایل تزئینی قرار دهید تا بتوانند در کنار هم حس هماهنگی را در فضا تقویت کنند. برای داشتن هر وسیله ی تزئینی که بر روی آنها فوت انگلیسی نقش بسته باشد، دستگاه هایی وجود دارد که کار چاپ را انجام می دهد. به سراغان فعالان در این حوزه بروید و به ایده هایتان جامه عمل بپوشانید.

مطالب بیشتر: 

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Shohre در تاریخ 16 فروردین 1395
زیباست

ثبت دیدگاه