Chidaneh.com placeholder image

ساخت ظرف معطر برای خوشبو کردن خانه باگل های خشک

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: گذاشتن ظرفی معطر که از خود رایحه ای آرامش بخش ساطع کند می تواند فضای داخلی خانه را تحت تاثیر قرار دهد و به آن لطافت ببخشد. می توانید این ظرف را خودتان از گیاهان معطری که دوستشان دارید تهیه کنید، آن را گوشه ای از اتاق تان بگذارید و از رایحه لطیف و زیبایی آن به عنوان یک وسیله تزیینی در گوشه خانه استفاده کنید. اگر خودتان این ظرف ها را بسازید می توانید با تغییر فصل ها یا مطابق سلیقه شخصی تان هر چند وقت یکبار رایحه آن را عوض کنید حتی این ظرف ها می تواند یک هدیه خاص باشد برای مناسبت های مختلف. پس با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا در کنار هم یاد بگیریم که چگونه این ظرف معطر دوست داشتنی را بسازیم.

سرویس خواب بالسا

با گل های خشک شده شروع کنید

پایه و اساس این ظرف معطر گل های خشک شده ای هستند که شما می توانید به راحتی آن ها را یا از مغازه ها تهیه کنید یا خودتان آن ها را بسازید. برای اینکه بتوانید گل خشک هایی از گلبرگ های مورد علاقه تان داشته باشید می توانید آن ها را چند دقیقه در ماکروفر بگذارید آن ها به ساددگی خشک و آماده استفاده خواهند شد. این کار فقط برای گل های رز قابل استفاده نیست، شما هر گلبرگ دیگه ای را هم می توانید با این روش خشک کنید، گل آفتابگردان، گل داوودی و هر آنچه راکه فکر می کنید. ولی دقت کنید که نیمی از ظرف معطر شما را باید گل های خشک شده تشکیل دهند.

ترکیب گلبرگ های مختلف با یکدیگر

گل های خشک شده بو و رایحه ای لطیف تر دارند و برای آن که این رایحه ها را تقویت کنیم می توانیم کمی برگ گل اسطخدوس یا گل رزماری به آن اضافه کنیم. خشک کردن این برگ گل ها را قبلا از اضافه کردن به ظرف معطر خود را فراموش نکنید. تعدادی هم ادویه جات معطر مثل میخک یا برگ دارچین هم می تواند به تشدید رایحه های خاطره انگیز شما کمک کند. قبل از ادامه کار بوی ترکیب های خود را تست کنید تا مطمئن شوید که این دقیقا همان رایحه ای است که می خواهید.

سری به حیاط خانه تان بزنید

حیاط ها گنج هایی از گیاهان خوشبو را در خود دارد که می تواند به شما کمک کند تا به ترکیبات هیجان انگیز تری از گیاهان برسید، پس همین الان به سراغ حیاط و باغچه کوچک خودتان بروید و گیاهان مختلف را امتحان کنید و هرکدام که مناسب بودند برا ظرف معطر خود بردارید، پوست درختان را فراموش نکنید، آن ها می توانند بافتی دلچسب را به مخلوط شما اضافه کنند. حتی ظرف معطر شما می تواند از همین پوست های درخت تهیه شده باشد. ساقه هایی که از درختان جدا شده و روی زمین افتاده اند هم می تواند جذاب باشد.

استفاده از عناصر جذاب در ظرف معطر

ظرف معطر خود را می توانید با افزودن یک سری از گیاهان خاص مثل برگ اکالیپتوس یا نعنا منحصر به فرد کنید. حتی می توانید از یک سری پرکننده های تزیینی مثل صدف ها یا ستاره های دریایی، کلیدهایی که نمایی قدیمی دارند یا هر چیز جذاب دیگری استفاده کنید.

اضافه کردن اسانس مورد علاقه تان

اگرچه که رایحه خود این گل های معطر به نظر کافی می آید اما اضافه کردن برخی از اسانس ها نیز ضروری است. آن ها به ماندگاری هرچه بیشتر رایحه ها در محیط کمک می کنند. اگر می خواهید این ظرف های معط خاصیت درمانی پیدا کنند از اسانس های طبیعی مثل اسانس نعنا برای انرژی بخشی یا اسانس اسطخدوس برای آرامش استفاده کنید. اضافه کردن 5 یا 6 قطره از این اسانس ها به ترکیبات گیاهی تان کافی است.

ثابت کننده بوی عطر

بعد از این که اسانس ها را اضافه کردید حالا باید رایحه خود را به کمک یک آبپاش تثبیت کنید. این کار باعث می شود تا رایحه شما مدت زمان بیشتری در فضا باقی بماند. در صنعت عطر سازی از ریشه گیاه زنبق نیز برای تثبیت رایحه استفاده می کنند، مقداری از ان را داخل محفظه ابپاشتان بریزید و از آن استفاده کنید.

نکته هایی برای زیبایی و کارایی هرچه بیشتر ظرف معطرتان

1- سعی کنید تا از لحاظ بصری ترکیب زیبایی از گیاهان را پدید بیاورید، مثلا از رنگ های مختلف استفاده کنید یا از یک تم رنگی از گیاهان استفاده کنید.
2- سعی کنید تثبیت کننده های بو را هر موقع که خواستید درست کنید، اگر آن ها را از قبل آماده کنید ممکن است آن تازگی و طراوت را نداشته باشند.
3- سعی کنید از ظرف های چوبی یا سفالی برای این کار استفاده کنید آن ها قابلیت بیشتری برای پخش رایحه در فضا دارند.

اگر شما هم از ایده خوش بو خوشتان آمد و آن را در منزل درست کردید حتما عکس های زیبای آن را در قسمت مشاوره دکوراسیون با چیدانه و دیگر عزیزان به اشتراک بگذاید. 

اگر از این مطلب خوش تان آمده، پس حتما مطالب زیر هم شگفت زده تان خواهد کرد: 
شمع دارچینی بسازید!

ساخت میز تحریر زیبا از کابینت های قدیمی آشپزخانه
گل های رنگارنگ جلوه ای تماشایی در طراحی نمای ساختمان
با ساخت یک تابلو پاییزی خوش رنگ به استقبال فصل تازه برویم

مترجم: شمیم آقازاده | اقتباس از ehow | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sadeghkargar در تاریخ 24 شهریور 1394
بسیار زیبا وعالی بود

ثبت دیدگاه