Chidaneh.com placeholder image

5 کتاب معماری و طراحی داخلی ترجمه محمد احمدی نژاد

به قلم: لاله داورپناه

معرفی کتاب و کالاهای فرهنگی: مردم گوشه گوشه جهان به زبان های مختلف با همدیگر سخن می گویند، طبیعی است که منابع نوشتاری آنها نیز با زبان دیگر نقاط جهان متفاوت باشد. در این میان امکان برقراری ارتباط بین کسانی که به زبان متفاوت با هم سخن می گویند را مترجمان برای آنها فراهم می کنند و راهی را پیش پایشان می گذارند تا بتوانند دانش خود را از طریق منابع نوشتاری در ا ختیار هم قرار دهند. آموختن فن ترجمه نیازمند تلاشی بی وقفه و پیگیر است تا بتواند در سطحی قابل قبول به نمایش گذاشته شود. پس اختصاص دادن روزی به نام مترجمان خالی از لطف نخواهد بود. چیدانه به مناسبت 30 سپتامبر روز جهانی مترجم قصد دارد تا شما را با آثار محمد احمدی نژاد، مترجم شناخته شده ایران در عرصه معماری آشنا کند. کمتر معمار و دانشجوی معماری را می توان یافت که با نام محمد احمدی نژاد نا آشنا باشد. با ما همراه باشید تا تعدادی از آثارش را در حوزه معماری بشناسیم.

فکتور

سرویس خواب بالسا

نام کتاب: فرم، فضا و نظم

  • نویسنده: فرانسیس د.ک.چینگ
  • مترجم: محمد احمدی نژاد
  • نشر: خاک

کتاب فرم فضا نظم به معرفی اصول کلی معماری به شیوه ای کلاسیک و به ارائه همه آنچه که از یک معمار برجسته انتظار می رود پرداخته است. هر صفحه با دقت زیاد و با هدف افزودن نمونه های معاصر از اصول کاربردی در فرم فضا و نظم یعنی واژگان اساسی برای طراح مورد بازبینی و تجدید نظر قرار گرفته است. این کتاب یکی از منابع پایه برای دانشجویان رشته معماری و دیگر گرایش های آن محسوب می شود.

سرفصل ها: عناصر پایه – فرم – فرم و فضا – سازماندهی – ارتباطات – تناسب و مغیاس – اصول.

کتاب مفاهیم پایه در معماری

نام کتاب: مفاهیم پایه در معماری

  • نویسنده: ادوارد وایت
  • مترجم: محمد احمدی نژاد
  • نشر: خاک

کتاب مفاهیم پایه در معماری از جمله کتاب هایی است که تمام اطلاعات خود را از طریق تصاویر و اسکیس های کوچک دستی به مخاطبانش ارائه می دهد. روش خاصی که برای تحقیق و مطالعه موضوعات معماری در این کتاب ارائه شده، به شکل قابل ملاحظه ای برای دانشجویان این رشته مفید به نظر می رسد. کتاب روند خاصی برای طراحی ارائه نمی کند. اگرچه مطالب آن بر اساس توالی خاصی ارائه شده است، اما توالی مراحل برخورد با مسائل پروژه، موضوعی است که در پی بررسی و تجزیه و تحلیل مسائل پروژه برای طراح به دست می آید. در جای جای کتاب ، مفاهیم مختلفی ارائه شده است لیکن این طراح است که بایستی بتواند بین مفاهیم ارائه شده و مقاصد و اهداف خود ارتباط بر قرار سازد.

کتاب الفبای معماری

نام کتاب: الفبای معماری

  • نویسنده: لویی هلمن
  • مترجم: محمد احمدی نژاد
  • نشر: خاک

الفبای معماری علاوه بر طنزی که دارد آموزنده نیز هست و همه شیفتگان معماری را به وجد می آورد. این کتاب درآمدی جامع و شعف انگیز به دنیای واژگان معماری است. لویی هلمن یکی از بهترین کاریکارتوریست های حال حاضر در سطح جهان می باشد او در این کتاب با رویکردی شوخ طبعانه سعی کرده است تا معماری را از منظر های مختلف به صورت کاریکاتور و ارائه متن هایی در کنار فایل های تصویری کاریکاتوری به تصویر بکشد. شیوه ارائه این کتاب به این صورت است که در ابتدا تمامی حروف الفبا بخش بندی شده است و به ترتیب برای هرکدام یک گزینه معرفی شده و آن گزینه به طور کامل توضیح داده شده است به عنوان مثال نوشته شده است : ل مثل لوکوربوزیه و بدین ترتیب در چندین صفحه لوکوربوزیه را به طور کامل توضیح داده است و یا الف مثل انقلاب صنعتی که به طور کامل انقلاب صنعتی شرح داده شده است. خواندن این کتاب باعث می شود تا دانشجویان معماری بتوانند حداقل با 28 کاراکتر معماری به طور کامل آشنا شوند. ( با توجه به اینکه حروف انگلیسی 28 حرف است.) در این بین نباید از ترجمه روان آقای محمد احمدی نژاد که در ارائه هرچه بهتر این کتاب تاثیر بسیاری داشته است گذشت کنیم.

مطلب پیشنهادی: ۳ کتاب برای آشنایی با آثار معماران ایرانی و اصول طراحی داخلی

کتاب طراحی داخلی

نام کتاب: طراحی داخلی

  • نویسنده: فرانسیس د.ک.چینگ
  • مترجم: محمد احمدی نژاد
  • نشر: خاک

کتاب طراحی داخلی راهنمایی است برای آشنایی هر چه بیشتر معماران، طراحان داخلی و علاقمندان به معماری داخلی و اصول و قوانین آن! این کتاب اثری کاربردی است که با تصویر سازی خوش ترکیب روند شناخت طراحی داخلی را عرضه کرده و در عین حال به ملزومات فضاهای داخلی، جزئیات مبلمان و نازک کاری های داخلی در معماری می پردازد.

سرفصل ها: فضای داخلی – طراحی داخلی – واژگان طرح – عناصر داخلی ساختمان – سیستم های محیط داخلی – نورپردازی و آکوستیک – مصالح نازک کاری – اسباب و اثاثیه.

مطلب پیشنهادی: معرفی ۴ کتاب درباره رنگ در دکوراسیون و طراحی داخلی

کتاب ابعاد انسانی و فضاهای داخلی (کتاب مرجع استانداردهای طراحی)

نام کتاب: ابعاد انسانی و فضاهای داخلی (کتاب مرجع استانداردهای طراحی)

  • مولفین: جولیس پانرو، مارتین زلنیک
  • مترجم: محمد احمدی نژاد
  • نشر: خاک

در این کتاب, مباحث کلی “ارگونومی یا کارپژوهی" و مسائل خاص" اندام سنجی افراد غیرنظامی" طی سه بخش برای طراحان و معماران شرح و تفسیر می‌شود. تنظیم داده‌های این پژوهش ـ که براساس سیستم متریک به انجام رسیده است ـ منبعی برای استانداردهای مرجع طراحان به شمار می‌آید. در این کتاب, مخاطبان با مجموعه‌ای از طرح‌های گرافیکی, اصول, محدودیت‌ها و کاربردهای اندام سنجی پایه آشنا می‌شوند. در بخش اول, مولف ضمن بیان نظریه اندام سنجی, از محدودیت‌ها و کاربرد این علم سخن به میان می‌آورد; همچنین موضوع نشیمن‌گاه و مشکلات اندام سنجی خاص افراد معلول یا سال‌خورده را شرح می‌دهد. در بخش دوم, داده‌های خام اندام سنجی در قالب تصویر و با ارائه جداول تشریح می‌شود. بخش سوم مجموعه‌ای از طرح‌های استاندارد است که به صور مختلفی چون: پلان و برش به نمایش درآمده است.

در مطالب گذشته چیدانه با کتابخانه ها و کتاب فروشی های تهران آشنا شوید:
۵ کتابخانه معتبر در تهران برای اهل کتاب
شهر کتاب الف، رنگی ترین شهر کتاب تهران
شهر کتاب فرشته ، فضای لوکس فرهنگی 

گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه