Chidaneh.com placeholder image

چگونه با آباژورها دکوراسیون اتاق خواب خود را چشمگیرتر کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

روشنایی و چراغ های تزئینی: استفاده  از نورپردازی در هر فضایی همواره آرامش چشمگیر و دلنوازی دارد، به خصوص اگر این فضا، فضای اتاق خواب باشد که باید توجه ویژه ای به آن کرد. آباژور ها یکی از همان جزییات نورپردازی اتاق ها هستند که می توانند که علاوه بر کاربردشان به خوبی می توانند نقش موثری در دکوراسیون اتاق خواب شما داشته باشند. با چیدانه همراه باشید تا بررسی نقش آباژورها در اتاق خواب بپردازیم.

سرویس خواب بالسا

در نگاه اول علاوه بر طول عمر و کارایی آن چه که به عنوان موضوع اصلی باید مد نظر قرار بگیرد فرم و رنگ آباژور شما می باشد اگر فضای نسبتا کوچکی دارید باید توجه داشته باشید که از آباژور های بزرگ با طرح کلاهک شلوغ استفاده نکنید ، زیرا فضای شما را گرفته تر و کوچک تر جلوه می دهند. در انتخاب فرم و رنگ هر عنصری حتما تناسبات محیط را در نظر بگیرید.

دیوار کوب ها  

اگر دوست دارید میز های دم دست شما خلوت باشد و یا میز های پای تخت شما کوچک است به سادگی می توانید از آباژورهای دیواری یا چراغ های دیوار کوب استفاده کنید، این آباژورها علاوه بر اینکه فضای شما را باز می کنند، جلوه ی خاص و متماییزی به ظاهر فضای شما می بخشد.

مطلب بیشتر:آباژورهای شیک دکوراسیون منزل شما را زیر و رو می کنند!

    آباژور رنگی  ترکیب رنگی آباژور و سرویس خواب

برای داشتن یک ترکیب رنگ عالی در فضای اتاق خواب تان ، می توانید سرویس خواب و کوسن های تخت خود را با کلاهک آباژور خود هماهنگ کنید و از هارمونی رنگ بی نظیر آن در فضای اتاق خواب تان نهایت لذت را ببرید. حتی می توانید از پارچه های کوسن و یا پرده های خود برای کلاهک آباژور خود استفاده کنید و آباژور بی نظیر را خوتان بسازید.

مطلب بیشتر:۴ مرحله برای ساخت آباژور با گلدان قدیمی

آباژورهایتان را مرکز توجه اتاق خواب تان قرار دهید، با انتخاب یک رنگ متضاد خوش ترکیب با فضا یا استفاده از یک فرم جذاب برای آن ، آن ها را مرکز توجه اتاق تان قرار دهید، همان طور که گفتم آباژورها از آن دسته عناصری هستند که علاوه بر کاربرد روشنایی به عنوان یک عنصر تزیینی و دکوری نیز کاربرد دارند پس در انتخاب آنها دقت کنید.

برای تغییرات دکوراسیون داخلی خود قاعده و قانون نگذارید، هیچ چیز نمی تواند برای دل انگیز شدن فضای شما قانون محض باشد، نیازی نیست حتما آباژور های اتاق خواب شما قرینه ی هم باشند، کمی جسارت به خرج دهید و از آباژورهای متفاوت برای فضای داخلی اتاق خواب خود استفاده کنید ، و از بی قرینگی زیبا و با مزه در فضای خود لذت ببرید.

شاید یک آباژور بی نهایت جذاب همان عنصری باشد که اتاق خواب شما کم دارد. دقت داشته باشید که علاوه بر تغییر فرم و رنگ یک تغییر در بافت یا متریال و مصالح می تواند به سادگی یک دکوراسیون بی نظیر را برای فضای شما ایجاد کند.

مطلب پیشنهادی: نورپردازی در دکوراسیون منزل به روشی مدرن و خاص

نیازی نیست حتما شما بروید بازار یک آباژور را بپسندید و بخرید و بیاورید  بگذارید کنج دل اتاقتان ! کمی حوصله به خرج دهید و به سراغ وسایل بی استفاده ی خود بروید و از آن ها آباژورهای متفاوت و بی نظیر بسازید و لذت ببرید. بطری های شیشه ای، چوب های بی استفاده و یا حتی یک گلدان قدیمی می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد.

مطلب بیشتر:ویدئو: ساخت آباژور های زیبا تنها با بطری های شیشه ای

از بخش نورپردازی و بخش لوستر، آباژور و روشنایی ها در اهالی فن چیدانه غافل نشوید تا شما را در انتخاب بهترین ها و مناسب ترین ها یاری کنند. ضمنا می توانید ایده ها و نظرات خود را با ما و کاربران چیدانه در دیدگاه ها و مشاوره دکوراسیون به اشتراک بگذارید.

مطالب بیشتر:
درخشش لوستر های زیبا در دکوراسیون داخلی منزل
نورپردازی ایده آل برای فضاهای مختلف خانه
ساخت آباژور با پایه ای از چوب در منزل
نورپردازی: آنچه باید درباره انتخاب لامپ های LED بدانید!

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه