Chidaneh.com placeholder image

آویز لباس دیواری، مدل‌های میخی و میله‌ای را ببینید

به قلم: یاسمین ثریا

فصل های سرد سال که از راه می رسد تازه می فهمم که چقدر جالباسی های خانه را دست کم می گرفتم. جالباسی ها همان هایی هستند که وقتی از سرمای بیرون به گرمای خانه پناه می آوریم با آغوش باز پذیرای لباس های ضخیم و بارون خورده مان هستند و باعث نظم دهی بیشتر به اتاق ها می شوند. اگر شما هم یکی از این عناصر نظم دهنده را در خانه کم دارید، این مطلب بهترین پیشنهاد ها را به شما ارائه می کند پس با چیدانه همراه باشید.

آویز لباس دیواری
آویز لباس دیواری
آویز لباس دیواری
آویز لباس دیواری
آویز لباس دیواری
آویز لباس دیواری
آویز لباس دیواری
آویز لباس دیواری
آویز لباس دیواری

جا لباسی های تاشو

وسایل تاشو، معجزه دکوراسیون منزل کوچک هستند. تعدادی پروفیل قوطی شکل، تعدادی هم زانویی و پیچ و پرچ، نتیجه اش می شود یک چوب لباسی تا شو مثل عکس بالا که در مواقع لزوم می توان یکی یکی آن ها را باز کرد و از آن ها استفاده کرد و در مواقع غیر ضروری هم می توان به عنوان یک تابلو زیبا روی دیوار نگه شان داشت.

تابلو فرش ریحان

جالباسی با صفحات کم ضخامت

عکس بالا هم یک نمونه دیگر از جالباسی های خلاقانه را به شما نشان می دهد. جالباسی هایی که از برش صفحات فلزی با ضخامت کم درست شده اند و یک لایه رنگ تنها تزیینی است که آنها به همراه دارند. برش هایی که در بدنه این صفحات ایجاد می شوند می توانند بسیار متفاوت وطبق سلیقه و خواسته شما باشند.

جالباسی های پشت دری

جالباسی ها می توانند از نوع پشت دری باشند، یعنی یک سری قلاب هایی که از پشت در آویزان شده اند تا شما بتوانید لباس ها و دیگر وسایل را مانند کیف ها روی آن ها آویزان کنید و به راحتی لباس ها را از جلوی چشم دور کنید و سر و سامانی به فضای خانه تان بدهید. اما باید دقت داشته باشید که پشت درها محل مناسبی برای گذاشتن و آویزان کردن لباس های ضخیمی که در فصل های سرد می پوشیم نیست، چرا که باعث می شوند تا درها نصفه و نیمه باز شوند و همین امر باعث برهم خوردن نظم اتاق می شود.

 

جالباسی های اتاق کودک

هنگامی که به سراغ انتخاب جالباسی برای خودتان می روید به اتاق کودک تان هم فکر کنید و برای آن ها هم جالباسی هایی را تهیه کنید تا بتوانند لباس های شان را طبقه بندی و نظم دهی کنند، مطمئنا ایده ای که در عکس بالا به نمایش گذاشته شده است، از هر ایده دیگری برای کودکان دلچسب تر و خواستنی تر است.

جالباسی ها می توانند با جا کفشی ها یکی باشند، در مطلب 7 جاکفشی شیک و ساده برای ورودی آپارتمان جاکفشی هایی را به شما پیشنهاد دادیم که در برخی از آن ها جالباسی ها هم به چشم می خوردند علاوه بر آن ایده ها، عکس بالا هم می تواند یک جالباسی و جاکفشی مینیمال برای خانه شما باشد.

جا لباسی هایی به شکل تنه درخت

یادتان هست که قبلا با هم مراحل ساخت میز با تنه درخت را بررسی کردیم؟ حالا این بار می خواهیم از تنه های درخت خشکیده برای ساخت جالباسی ها  استفاده کنیم. مراحل کار خیلی ساده است، یک تنه درخت خشکیده مثل عکس بالا پیدا کنید، آن را تمیز کنید، با مواد ضد عفونی کننده و ضد قارچ سطح آن را بپوشانید و دست آخر هم با یک قوطی رنگ آن را کاملا با طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان هماهنگ کنید.

آویز لباس دیواری
آویز لباس دیواری
آویز لباس دیواری
آویز لباس دیواری
آویز لباس دیواری
آویز لباس دیواری
آویز لباس دیواری
آویز لباس دیواری

ایده ای مقرون به صرفه برای جا لباسی

عکس بالا هم مراحل ساخت یک جالباسی مقرون به صرفه را به شما نشان می دهد. جا لباسی ای که از تعدادی قلاب فلزی، آویزهای چوبی رخت و لباس و تعدادی پیچ درست شده است. برای این که این جالباسی جذاب و مقرون به صرفه را داشته باشید اول باید یک تنه درخت نسبتا ضخیم پدا کنید، سپس روی آن را با استفاده از دریل و به فواصل منظم سوراخ کنید و قلاب های فلزی را درون این سوراخ ها محکم کنید، بعد هم آویز های چوبی رخت و لباس را از این قلاب ها آویزان کنید و به راحتی از این جالباسی مقرون به صرفه در طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان استفاده کنید.

جالباسی های پونزی

با کمی سلیقه و هنرمندی جا لباسی های تان می توانند تبدیل به آثار هنری شوند، درست مثل آنچه که درعکس بالا دیده می شود. این جالباسی مثل پونزهایی هستند که ابعاد و اندازه ای بزرگ تر از آنچه که تصور می کنید دارند و خیلی هم ساده و خلاقانه باعث شده ند که ظاهر دیوار خانه هم زیباتر باشد. 

در پایان

وقتی جالباسی ها می توانند با جاکفشی ها ترکیب شوند، چرا با عناصر دیگری مثل شلف ها ترکیب نشوند. این ترکیب به زیبایی در عکس بالا به تصویر کشیده شده است. یک صفحه فلزی را با دریل سوراخ کنید، تعدادی قلاب فلزی مثل آن چه که در عکس می بینید تهیه کنید و آن را زیر شلفی که به دیوار ورودی خانه تان نصب کرده اید وصل کنید.

مطالب پیشنهادی: 
رازهای حرفه ای برای داشتن یک کمد لباس تمیز و منظم
8 ایده نظم دهی آسان به ریخت و پاش آشپزخانه!
نظم بخشیدن به خانه با 10 ایده آسان و ارزان
بهترین ایده ها برای جاجورابی و لباس های کوچک
7 شلف دیواری با کاربردی متفاوت!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
a30dam در تاریخ 22 آبان 1394
عآلی
nazanin_kd در تاریخ 22 آبان 1394
چقدر خلاقانه بودند.

ثبت دیدگاه