Chidaneh.com placeholder image

جادوی رنگ های فرعی در دکوراسیون داخلی

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای رنگی: نارنجی، سبز، بنفش رنگ های ثانویه هستند که از ترکیب دو رنگ اولیه به نسبت های مساوی به وجود می آیند. برای مثال ترکیب زرد و آبی، سبز و ترکیب زرد و قرمز، نارنجی و در آخر ترکیب آبی و قرمز، بنفش را به وجود می آورد. رنگ های ثانویه به دلیل ترکیب پیچیده معمولا جذابیت بیشتری نسبت به رنگ های اولیه دارند . همچنین به دلیل اینکه مانند رنگ های اولیه تاثیر فوری بر فضا نمیگذارند، کار با آنها در دکوراسیون راحت تر است. امروز در چیدانه می خواهیم به تاثیر رنگ های ثانویه در دکوراسیون داخلی بپردازیم با ما همراه باشید.

اسکای اسکرپر

رنگ سبز،ترکیب زرد و آبی

سبز، رنگ طبیعت، نماد رویش، هارمونی، وسعت و رنگی تسکین دهنده است که قدرتی شفا بخش دارد، به دلیل نزدیکی آن با طبیعت ، اغلب طیف های این رنگ با کمک نسبت دادن به عناصر طبیعی به آن شناسایی و از یکدیگر متمایز می شوند، به طور مثال سبز سیبی، زیتونی، خزه ای ، چمنی یا پسته ای .

به دلیل آرامشی که  رنگ سبز دارد و قدرت قوق العاده ی آن در تسکین دادن به افراد برای اتاق کار بسیار مناسب است. اغلب از رنگ سبز در سبک مدیترانه ای استفاده می شود و همچنین استفاده از رنگ سبز به عنوان رنگ زمینه در دکوراسیون داخلی توصیه می شود.

رنگ نارنجی، ترکیب زرد و قرمز

نارنجی رنگی بسیار قدرتمند و زنده است که هم انرژی رنگ قرمز و هم نشات و طراوت رنگ زرد را در خود دارد. رنگ شور،شوق و شادمانی و به شدت تحریک کننده است. اگر در کنار قرمز به کار رود، گرمای فضا را به صورت تصاعدی افزایش می دهد. اگر روی زمینه ای خنثی مانند قهوه ای یا طوسی مایل به قهوه ای بنشیند، می تواند گرما و جذابیت را توام با هم به فضا اضافه کند.

این رنگ مانند زرد رنگی اشباع شده است به همین دلیل به ندرت در کل دکوراسیون از آن استفاده می شود وتنها به عنوان نقطه ی کانونی کاربرد دارد، نارنجی بهترین جلوه ی خود را زمانی نشان می دهد که در کنار رنگ سفید قرار می گیرد.

رنگ بنفش، ترکیب آبی و قرمز

بنفش ترکیبی از دو رنگ قرمز و آبی است و در واقع ویژگی هر دو رنگ را دارد. یعنی هم ثبات رنگ آبی و هم انرژی و پویایی رنگ قرمز. بنفش رنگ اصالت و ثروت است و همچنین پیوستگی و ارتباط زیادی با دنیای خیال، راز و رمز ها، خلا قیت و استقلال دارد.

بنفش رنگی مناسب برای دکوراسیون فضاهایی است که در آن به تمرکز و تفکر نیاز است. اما این رنگ می تواند احساس غم انگیز در فضا القا کند از این رو برای جلوگیری از این حالت توصیه می شود تنها به صورت چاشنی و در حضور نور طبیعی زیاد و زمینه ی روشن در دکوراسیون استفاده شود.

خوشحال می شویم ایده های رنگارنگ خود را با ما در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه به اشتراک بگذارید.

مطالب بیشتر : ۵ ترکیب رنگ خیره کننده در دکوراسیون منزل                                             
رنگ سبز و ترکیب های با طراوت آن در دکوراسیون منزل
۷ رنگ خوش ترکیب با بنفش در دکوراسیون منزل!
 7ترکیب رنگی جذاب با نارنجی
 مبلمان رنگى، تحولى زیبا در دکوراسیون داخلى !

معرفی ۴ کتاب درباره رنگ در دکوراسیون و طراحی داخلی

گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه