Chidaneh.com placeholder image

پاسخ به 3 سوال رایج درباره نحوه چیدمان مبل تختخواب شو

به قلم: مژگان احمدی

در این مقاله از چیدانه می‌خواهیم به 3 سوال بسیار رایج مخاطبین چیدانه درباره‌ی چیدمان مبل تختخواب شو در خانه های کوچک پاسخ دهیم. ما فکر می‌کنیم که مطالب عنوان شده در مقاله اگر قصد خرید یا تحقیق درباره مبل تختخواب شو را داشته باشید حتما به دردتان می‌خورد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشد.

چیدمان مبل تختخواب شو

چیدمان مبل تخت شو برای استفاده دو منظوره از آن

در یک خانه‌ی تک‌خوابه زندگی می‌کنیم و حالا که فرزندمان بزرگ شده می‌خواهیم برای جای خوابش از مبل تختخواب شو در پذیرایی استفاده کنیم. جای کافی برای اضافه کردن مبل جدید نداریم و قصد داریم تا مبل تختخواب شو را به جای یکی از مبل‌های سه نفره یا دونفره قرار دهیم. اما می‌ترسیم که به دلیل استفاده‌ی شبانه روزی از آن زود خراب شود. آیا این درست است؟ لطفا در این باره کمی توضیح دهید. 

سرویس خواب بالسا

پاسخ چیدانه:

آنچه مسلم است چه در هنگام خرید مبلمان تختخواب شو و چه در هنگام خرید مبل معمولی بهتر است که میزان استفاده از آن را نیز لحاظ کنید. زیرا این مسئله اهمیت زیادی دارد. اما این به این معنی نیست که لزوما چون از مبل تختخواب شو بیشتر استفاده می‌کنید پس حتما نسبت به مبل معمولی زودتر خراب می‌شود. چرا که کیفیت و مرغوبیت جنس مبل و مکانیزم طراحی آن نیز تاثیر بسیار تعیین کننده‌ای در ماندگاری و طول عمر آن محصول دارند.

متخصصین در این باره به سه نکته‌ی مهم اشاره می‌کنند:

  1. دقت کنید که در هنگام خرید مبلمان تختخواب شو، از فوم سرد به جای اسفنج 30کیلویی استفاده کنید. چرا که طول عمر فوم سرد تقریبا دو برابر طول عمر اسفنج 30کیلویی است
  2. با توجه به کاربرد دو منظوره‌ی مبلمان تختخواب شو، خیلی‌ها اسفنج را به خاطر نرم‌تر بودنش ترجیح می‌دهند. پس اگر تمایل به استفاده از اسفنج دارید، دقت داشته باشید که اسفنج‌های زیادی در بازار عرضه می‌‌شوند که بنا به نیاز باید به درستی انتخاب شوند. در مورد مبلمان تختخواب شو بهترین و باکیفیت‌ترین اسفنج، اسفنج یورتان است. زیرا مواد مصرفی و فرمول ترکیبی آن به گونه‌ای است که دوام بیشتری دارد و بسیار دیر اکسید می‌شود
  3. در هنگام خرید مبل تختخواب شو حواستان باشد مدل‌هایی را انتخاب کنید که در طراحی آن‌ها برای کاربردهای تخت و مبل از اسفنج‌های جداگانه‌ای استفاده شده باشد. بدون شک این مسئله تاثیر زیادی در افزایش عمر مبل تختخواب شو دارد.

یک نکته‌ی بسیار مهم: در طراحی بعضی از محصولات تختخواب شو، جایی از مبل که در طول روز بر روی آن می‌نشینید، در زمان خواب زیر پای‌تان قرار می‌گیرد. در نتیجه فشاری بر روی آن نیست و تاثیری در کاهش طول عمر آن ندارد.

تاثیر مبل تختخواب شو در خانه های کوچک را چه از نظر زیبایی و چه از نظر کاربرد دست‌کم نگیرید.

چیدمان مبل تختخواب شو

چیدمان مبل تختخواب شو جاگیر است؟

می‌خواهم یک دست مبل تختخواب شو بخرم. اما در یک خانه‌ی آپارتمانی قدیمی زندگی می‌کنیم که راه‌پله‌ی بسیار کوچک و باریکی دارد. نگران انتقال مبلمان از راه‌پله هستم. آیا مبل تختخواب شو نسبت به مبل معمولی طول و عرض بیشتری دارد؟

پاسخ چیدانه:

با توجه به تنوع بسیاری زیادی که در طراحی مبلمان تخت خواب شو جدید وجود دارد، جای نگرانی چندانی برای این مسئله وجود ندارد. به طور کلی طول مبلمان تختخواب شو نیز از استاندارد طول مبلمان معمولی تبعیت می‌کند. اما با توجه به نوع طراحی و مکانیزم باز و بسته شدن مبل، قطعا عرض و عمق آن چند سانتی‌متر بزرگ‌تر از مبلمان معمولی است.

ولی این مسئله مشکل‌ساز نیست. زیرا با در نظر گرفتن مونتاژی بودن قطعات، می‌توان مبلمان را بعد از حمل و جابجایی در محل مورد نظر مونتاژ نمود.

با این وجود در بسیاری از شرکت‌ها، امکان سفارش مبل تختخواب شو برای خانه های کوچک با اندازه‌های سفارشی نیز وجود ندارد. چرا که امروزه استفاده از مبل تختخواب شو در خانه های کوچک به یک ضرورت تبدیل شده است.

توجه: معمولا می‌توانید مبل تختخواب شو را در 5 سایز 160، 140، 100، 80 و 70 سفارش دهید.

 بنابراین به جای نگرانی بهتر است به فکر انتخاب مدل مورد علاقه‌ی خود باشید.

چیدمان مبل تختخواب شو

مشکلات چیدمان مبل تختخواب شو در خانه های کوچک

بدون شک خانه‌ها کوچک برای چیدمان نیز محدودیت‌های خود را دارند. لطفا کمی درباره چیدمان مبل تختخواب شو در خانه های کوچک و نکات دکوراسیونی مربوط به آن بگویید. مثلا اینکه چه موانعی برای چیدمان این نوع مبلمان وجود دارد و چه راهکارهایی برای آن ارائه می‌دهید؟

پاسخ چیدانه:

استفاده از مبل تختخواب شو در خانه های کوچک همواره به عنوان یکی از راهکارهای معجزه‌گر برای خانه‌های کوچک ارائه می‌شود. این مسئله بیشتر به این دلیل است که در بسیاری از خانه‌های کوچک امکان چیدمان تخت‌خواب وجود ندارد و یا اینکه اصلا تعداد اتاق خواب‌ها کافی نیست. بنابراین استفاده از مبلمان تختخواب شو کمک می‌کند که هم از مزیت داشت مبل و هم از مزیت داشتن تخت به طور همزمان بهره‌مند شوید. با این وجود در بعضی از خانه‌ها به دلیل محدودیت فضا و نوع نقشه، استفاده از مبلمان تختخواب شو نیز ممکن است با محدودیت‌هایی همراه باشد.

نحوه چیدمان کاناپه تختخواب شو

نکات کاربردی درباره نحوه چیدمان کاناپه تختخواب شو

در ادامه به برخی نکات کاربردی درباره چیدمان مبل تختخواب شو در خانه های کوچک اشاره کرده‌ایم:

  1. مهم‌ترین نکته‌ای که در چیدمان مبلمان تختخواب شو در خانه‌های کوچک باید به آن توجه کنید، مکانیزم باز شدن مبل است به گونه‌ای که در هنگام تغییر کاربری مبل به تخت، نیاز به جابجایی مبل یا وسایل اطراف آن نداشته باشید
  2. گاهی تغییر جای میز جلو مبلی برای استفاده از حالت تخت‌شو اجتناب ناپذیر است. پس دقت کنید که میزها و سایر وسایل مربوط به آن وزن سنگینی نداشته باشند
  3. وقتی جایی را برای چیدمان مبل تختخواب شو انتخاب می‌کنید دقت کنید که در صورت باز شدن به حال تخت، مسیر رفت و آمد را مسدود نکنید. بسته به نقشه‌ی منزل شما این مسیر می‌توانید به در ورودی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و یا هر جای دیگری از خانه منتهی شود. بنابراین توجه به این نکته نیز بسیار ضروری است
  4. به طور کلی بهتر است تعداد مبلمان را با توجه به ظرفیت اتاق مشخص کنید و نه لزوما ست کامل یا نیم ست‌های قراردادی. توجه به این نکته به شما کمک می‌کند تا در هنگام چیدمان مبلمان تختخواب شو آزادی عمل و انتخاب‌های بیشتری داشته باشید
  5. بهتر است که در هنگام چیدمان، مبلمان تختخواب شو و چیزهایی مثل آباژور را نزدیک به هم قرار دهید. در این حالت آباژور می‌تواند در صورت نیاز نقش چراغ خواب نزدیک تخت را داشته باشد

دو توصیه‌ی مهم از چیدانه:

توصیه‌ اول: در انتخاب مبلمان تختخواب شو بسیار دقت کنید. شاید بتوانید مبل تختخواب شو را هر جا با هر قیمتی بخرید اما اگر می‌خواهید از نتیجه راضی باشید، بسیار مهم است که انتخاب آگاهانه و درستی داشته باشید.

توصیه دوم: هرگز به خاطر اختلاف قیمت‌های جزئی به دنبال کار ارزان یا کارهای فیک نباشید. زیرا در بسیاری از مواقع، قیمت پایین‌تر به ناچار برابر است با کیفیت کمتر.

نحوه چیدمان کاناپه تختخواب شو

کلام آخر:

آیا مقاله را تا انتها خواندید؟ آیا سوال شما هم در بین سوالات عنوان شده بود؟ در این مقاله از چیدانه سعی کردیم به 3 سوال بسیار رایج درباره چیدمان مبل تختخواب شو در خانه های کوچک پاسخ دهیم. اگر شما نیز در این زمینه سوالی دارید که در این مقاله یا مقالات قبلی به آن اشاره نکردیم، حتما برایمان کامنت کنید تا در مقالات بعدی به آن‌ها بپردازیم. 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه