Chidaneh.com placeholder image

9 ایده نو برای بند رخت در آپارتمان!

به قلم: تحریریه چیدانه

سایر لوازم: نمی دانم این خاطره در ذهن شما جای دارد یا نه؛ زمانی که بچه بودم و در خانه ای با یک حیاط بزرگ پر درخت زندگی می کردیم، یک بند فلزی ساده از این سر حیاط تا آن سرش کشیده شده بود که بیشتر اوقات پر بود از لباس های رنگ و وارنگ و جور و واجور. همیشه دوست داشتم مادرم وظیفه ی انداختن لباس ها روی بند رخت را به من بسپارد. اندکی بزرگ تر که شدم این موضوع تبدیل شد به یکی از تفریحات شیرین من؛ انداختن لباس ها روی بند رخت ساده ی حیاط مان. بزرگ و بزرگ تر که شدم، دیگر نه خبری از آن خانه بود و نه آن بند رخت. آپارتمان نشینی و بند رخت های ساده ی فلزی که هیچ جذابیتی برایم ندارند.
در میان صفحات Houzz که می گشتم چشمم افتاد به مطلبی درباره ی بند رخت های مدرن که نظرم را جلب کرد و ایده های متفاوتی در آن دیدم. این شد که تصمیم گرفتم این ایده ها را با شما نیز به اشتراک بگذارم، شاید برای شما هم جذاب باشد و بخواهید تنوعی به این وسیله ی کاربردی در دکوراسیون منزل تان بدهید. با چیدانه همراه باشید…

چوب و هنر

اگر فضای بیرونی برای هوا خوردن لباس ها ندارید و مجبورید در داخل خانه فکری برای آن ها بکنید، با تخصیص یک فضای کوچک به رخت شوی خانه و استفاده از یک درب کشویی، به راحتی می توان این مشکل را حل کرد. فضایی که در عین اینکه از دید پنهان است، لباس شویی، بند رخت و وسایل شوینده ی شما را در خود جای می دهد.

شاید هیچ کدام از این ایده ها، به اندازه ی این ایده ی بسیار جالب برای بند رخت توجه مرا جلب نکرد. شاید زیادی فانتزی و لوکس به نظر برسد، اما برای کسانی که از کوچک ترین جزییات دکوراسیون منزل شان نیز نمی گذرند، ایده ای فوق العاده هم در ظاهر و هم در عملکرد است. از این ایده می توان در فضاهای بیرونی سرپوشیده نیز استفاده کرد.

استفاده از چوب لباسی برای آویزان کردن لباس های حساس بسیار هوشمندانه است. درست مانند تصویر در نظر گرفتن جایی برای آویزان کردن لباس ها با چوب لباسی، می تواند جایگزین بند رخت شود.

ایده های جذاب جالباسی را در چیدانه دنبال کنید:
۷ جالباسی خلاقانه برای گوشه و کنار دکوراسیون منزل
۱۰ جالباسی مدرن در دکوراسیون منزل
جالباسی بسیار خلاقانه برای آویزان کردن لباس ها

یک سیستم قرقره ای مانند چیزی که در تصویر می بینید، به شما این امکان را می دهد که هروقت نیازی به بند رخت ندارید آن را به جای خود یعنی نزدیک سقف برگردانید و از سر راه خود بردارید.

بند رختی کاملا متفاوت! این نوع بند رخت ها به شکل کشو هستند و به صورت خاص برای لباس های بافتنی بسیار مناسب اند، چون این لباس ها باید به صورت صاف و در سایه خشک شوند.

حتی اگر یک حیاط کوچک دارید، می توانید با بند رخت های جمع شونده با ابعاد مناسب، در یکی از دیوار ها مکانی مناسب و کافی برای لباس های تان فراهم کنید. این نوع بند رخت با قابلیت جمع شدن، این امکان را به شما می دهد که در مواقع غیر لازم آن را تا کنید.
در این نمونه با در نظر گرفتن یک دیوار سبز عمودی، توجه به جای بند رخت به آن فضای سبز جلب می شود.

در این خانه معاصر، بند رخت با محیط اطرافش بسیار هماهنگ است. سبک و جنس بند رخت مشابه مصالحی است که در حیاط به کار رفته و با دقت و ظرافت پشت گیاهان پنهان شده است. شما به راحتی می توانید سفارش ساخت بند رخت هایی متناسب با فضاهای بیرونی خانه ی خود بدهید.

این بند رخت تاشو نیز بسیار جذاب به نظر می رسد. تصور نکنید فقط مجبورید از بند رخت های استانداردی که در بازار موجود اند، استفاده کنید. اگر در بازار مثل این نمونه را نیافتید، بدانید این ایده های خلاقانه و نو همیشه طرفدار دارند و شما به راحتی می توانید سفارش ساخت آن ها را بدهید.
موضوع هیجان انگیز دیگری که در این تصویر به چشم می خورد، قرار دادن میز کار باغبانی در زیر بند رخت است که علاوه بر ایجاد ظاهری فوق العاده که حواس شما را از بند رخت پرت می کند، باعث می شود گلدان ها با آب لباس ها آبیاری شوند.

آیا می توانید بند رخت را در این تصویر ببینید؟ اندکی بیشتر دقت کنید، بند رخت متصل شده به پنل های چوبی را می بینید. اما به لطف رنگ و طرح های برجسته ی محیط، به سختی متوجه آن می شوید. این می تواند پیشنهادی هیجان انگیز برای تعبیه ی بند رخت در حیاط خلوت تان باشد.

چیدانه برای لوازم کوچک دکوراسیون داخلی منزل شما نیز پیشنهاد های خوبی دارد، فقط کافی است قبل از رفتن به بازار و مراکز خرید و تحمل شلوغی های رفت و آمد، سری به ویترین کالاهای چیدانه یا بخش اثاثیه و لوازم اهالی فن چیدانه بزنید.

مطالب بیشتر:
جای عکس های چاپی قدیمی در دکوراسیون منزل تان خالی است!
۱۰ ایده حصیری برای طراحی دکوراسیون داخلی

۱۰ ایده کاربرد ساعت دیواری در دکوراسیون منزل
چگونه آینه ها را در فضاهای مختلف بچینیم؟

تلفن خونه کجاست؟!

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه