Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون آپارتمان کوچک، خانه دلباز سوزان در ستارخان

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: زندگی مدرن در کلانشهر‌ها و بالا رفتن ارزش و قیمت زمین و مسکن باعث شده که بیشتر ساکنان شهرهای بزرگ در آپارتمان‌های کوچک‌تر زندگی کنند. شاید برای بسیاری از ساکنان این آپارتمان‌ها، چیدن یک خانه شیک و زیبا و در نتیجه تبدیل آن آپارتمان کوچک به خانه‌ای گرم و دلنشین و در عین حال شیک و مدرن، بسیار ناممکن و دور از ذهن به نظر برسد. اما این بار به یکی از این آپارتمان‌ها رفته‌ایم تا به شما یک نمونه تحسین‌برانگیز از آپارتمان‌های کوچک را نشان دهیم که با تغییراتی کوچک اما مهم به آپارتمانی شیک و دیدنی تبدیل شده است. خانم سوزان نجفی‌زاده، صاحب و طراح این آپارتمان برای شما از ایده‌های جالب و کوچکش برای تغییراتی بزرگ در این آپارتمان شیک و مدرن می‌گوید. پس با چیدانه همراه باشید تا در کنار هم این ایده ها را ببینیم. 

عرفان شریف نژاد: عکاس
آپارتمان خانوم نجفی زاده
عرفان شریف نژاد: عکاس

تابلو فرش ریحان

ایده دکوراسیون آپارتمان کوچک در تهران

بعد از اتمام دوره آکادمیک معماری در دانشگاه، یک دوره طراحی دکوراسیون داخلی در آلمان گذراندم و در آنجا با ایده‌هایی از دکوراسیون آشنا شدم که کم تر در خانه‌های ایرانی دیده بودم. متوجه شدم چقدر برای اروپایی‌ها انتخاب و چیدن وسایل خانه راحت است و ما ایرانیها چقدر این کار را سخت و پرهزینه انجام میدهیم. راز سادگی و در عین حال شیک بودن خانه‌های اروپایی را در انتخاب درست و هوشمندانه وسایل و ابزاری می‌دانم که در دکوراسیون منزل استفاده می‌کنند. انتخاب رنگ‌های خنثی در دیوار‌ها و وسایل بزرگ خانه که هزینه تعویض آن ها بیش تر است، سبب می‌شود که به‌راحتی در انتخاب و جابه‌جایی وسایل و تزیینات خانه تغییراتی ایجاد کنند.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون مدرن آپارتمان کوچک، این اشتباه بزرگ را کنار بگذارید!

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی ازآپارتمان بازسازی شده خانم نجفی زاده
عرفان شریف نژاد: عکاس

دکوراسیون آشپزخانه در آپارتمان کوچک سوزان

اولین‌باری که به این خانه آمدیم به خاطر اینکه به بودجه مدنظر ما میخورد، آن را انتخاب کردیم. شاید برای تان غیر قابل باور باشد که این آپارتمان در ابتدا چقدر بد بوده است؛ یک آشپزخانه کوچک در کنار یک سالن ال‌شکل که به هیچ‌وجه نمیتوانستیم از فضای آن استفاده کنیم. به خاطر زیاد بودن هزینه‌های تغییر اساسی کابینت‌ آشپزخانه، مجبور شدیم کابینت‌های جدید را مطابق با رنگ کابینت‌های قدیمی انتخاب کنیم. کانتر را هم برداشتیم و به جای آن یک جزیره در وسط آشپزخانه قرار دادیم که در کنار میز ناهارخوری که از قبل داشتیم، فضای پذیرایی داشته باشیم. گاهی با یک مبل یا یک پارتیشن کوچک می‌شود دو فضای نشیمن و پذیرایی را از هم جدا کرد. این تغییر میتواند با کم ترین هزینه نتیجه‌ای چشمگیر در زیبا‌تر کردن خانهتان داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: بازسازی آپارتمان کوچک اما جادار!

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی ازاتاق کار آپارتمان خانم نجفی زاده
عرفان شریف نژاد: عکاس

استفاده از گل‌های طبیعی و گیاهان خانگی در حس و حال خانه تاثیر زیادی دارد. سعی کردم از گل‌های آپارتمانی با برگ‌های سبز استفاده کنم که هم نور کمتری نیاز داشته باشند و هم از همنشینی رنگ‌های سبز در کنار رنگ‌های خنثی، استفاده کنم.

مطلب پیشنهادی: گیاهان کم نور در دکوراسیون خانه مهدیه، پیش به سوی پنجره!

عرفان شریف نژاد: عکاس
آپارتمان خانوم نجفی زاده
عرفان شریف نژاد: عکاس

دکوراسیون نشیمن در آپارتمان کوچک سوزان

به‌شدت مخالف استفاده از وسایل صرفا دکوری و بدون استفاده در منزل هستم. اگر وسیله‌ای را در خانه استفاده می‌کنیم و آن را هماهنگ با سایر دکوراسیون در نظر می‌گیریم، حتما باید وسیله‌ای کاربردی باشد که استفاده‌ای در زندگی ما داشته باشد. دوست ندارم با وسایل تزیینی اضافی، فضای داخلی آپارتمان را شلوغ کنم. بهتر است تا جای ممکن از وسایلی استفاده کنیم که بیشتر مورد استفاده برای‌مان دارد. در پروژه‌های دیگرم هم همین ایده را اجرا می‌کنم.

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی از آپارتمان بازسازی شده خانم نجفی زاده
عرفان شریف نژاد: عکاس

دیوارهای خانه هم ایرادهای ظاهری زیادی داشتند؛ مثل لوله‌های روکار گاز و سیم‌های برق. با پوشاندن آن ها با کاغذدیواری‌ که در سایر فضای خانه استفاده کردیم، تا حدودی ایرادهای‌شان را پوشاندیم. پنجره‌ های بزرگ و نورگیر این خانه، تنها مزیت آن بود که با انتخاب یک پرده کرکره‌ای ساده با رنگ خنثی و کمترین هزینه، مدرن بودن فضای آن را حفظ کردیم و در عین حال از نور طبیعی روز نیز به بهترین شکل استفاده کردیم. 

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون اتاق خواب کوچک، چگونه فضا را بزرگ کنیم؟

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی معماری از آپارتمان خانم نجفی زاده
عرفان شریف نژاد: عکاس

برای تابلوهای زیبا روی دیوارها هم قاب سفید را در نظر گرفتم تا تمام جزییات خانه با هم در تناسب باشد.

مطلب پیشنهادی :چیدمان تابلو، با این 7 ایده از دیوار خانه شاهکار بسازید!

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی از آپارتمان خانم نجفی زاده
عرفان شریف نژاد: عکاس

دکوراسیون اتاق خواب در آپارتمان کوچک سوزان

شاید خیلی از مردم گمان می‌کنند که وسایل شیک باید گران باشند اما از دید من، ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین وسایل اگر هوشمندانه و ریزبینانه انتخاب شوند، تناسبی به تمام اجزای خانه می‌بخشند که حس و روح شیک بودن را به همه جای خانه منتقل می‌کنند. تناسب رنگ‌ها و فرم‌ها از گران بودن و پرزرق و برق بودن خانه، اهمیت بیشتری در زیبا کردن فضا دارد. همینطور که در این اتاق خواب، ترکیب رنگ های قهوه ای و نارنجی و قرار گرفتن‌شان در کنار وسایل چوبی هارمونی زیبای را خلق کرده که مستلزم هزینه زیاد و یا خریدنوسیال گران قیمت هم نیست.

مطلب پیشنهادی: 10 نکته مهم در طراحی اتاق خواب های کوچک

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی معماری از آپارتمان خانم نجفی زاده
عرفان شریف نژاد: عکاس

این دکور مینیاتوری آشپزخانه را هم خاله‌ام ساخته که بسیار هنرمند بود. خانه خاله‌ام در شهر سمنان یک موزه بود. تمام وسایل را با ظرافت و دقت بسیار با جزییاتی خیره‌کننده در کنار هم چیده بود. به نظر من دید معماری و هنرمندانه ریشه در ذات و ژنتیک ما دارد اما با استفاده از ایده‌های سایرین و مطالعه و جست‌وجوی این ایده‌ها از کسانی که متخصص این رشته هستند، می‌توانیم به رشد و شکوفایی استعداد و خلاقیت‌های‌مان کمک کنیم. نباید هر وسیله‌ای از هر رنگی را به علت اینکه در آن لحظه خوش‌مان آمده، برای دکوراسیون آپارتمان کوچک انتخاب کنیم. بهتر است اول به ترکیب خانه و وسایل‌مان دقت کرده و همه‌چیز را در تناسب با هم انتخاب کنیم. اول کاربری، بعد سادگی و در نهایت زیبایی یک وسیله است که در دکوراسیون آپارتمان تاثیرگذار خواهد بود.

“شما هم می توانید تصاویر خانه های زیبای خود را با ما به اشتراک بگذارید"

مطالب بیشتر:

منبع: مجله منزل | نویسنده : عرفان شریف نژاد 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه