Chidaneh.com placeholder image

خانه خود را متفاوت رنگ کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

رنگ کردن دیوارها و در عین حال سفید نگه داشتن سقف راه و روش استانداردی دارد. همه ما می‌دانیم چنین کاری باعث می‌شود تا یک اتاق بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر برسد. اگرچه شکی در این که یک سقف سفید باعث روشن‌تر شدن اتاق می‌شود وجود ندارد، اما رنگ‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها فضای اتاق را وسیع‌تر و بزرگ‌تر به نظر رساند. نکته کلیدی در استفاده از رنگ‌های روشن و تیره در سقف بدون این‌که اتاق مانند غار کوچک و تیره شود استفاده از میزان نور کافی و یا رنگ‌ سفید یا رنگ‌های روشن دیگر در دیوارهای کناری است.
رنگ‌های گرم به جلو آمدن و رنگ‌های خنک به عقب رفتن تمایل دارند. بنابراین اگر می‌خواهید از نظر بصری سقف شما بلندتر به نظر برسد بهتر است از از رنگ‌های خنک در آن استفاده کنید. به عبارت دیگر، اگر سقف اتاق شما بلند است و دوست دارید کوتاه‌تر به نظر برسد، برای داشتن حالتی صمیمی‌تر، از رنگ‌مایه‌های گرم مانند قرمز، نارنجی، و زرد استفاده کنید.

در این مطلب 10 اتاق را به شما نشان می‌دهیم که دارای سقف‌های روشن و تیره هستند و در کنار آن نکاتی را در مورد چگونگی استفاده از رنگ‌های غیرمعمول در سقف بیان می‌کنیم.

چوب و هنر

رنگ سقف

وقتی رنگ سقف را انتخاب می‌کنید، از عنصر رنگی موجود در بافت‌های مورد علاقه خود و وسایل تزئینی استفاده کنید. با تکرار یک رنگ در کل فضا، یک ریتم بصری ایجاد خواهید کرد و چشم شما پیرامون اتاق می‌چرخد و آن را همچون عنصری یکپارچه درک می‌کند.

 

رنگ سقف

در این عکس نمونه‌ای از این‌که چگونه می‌توان از نظر بصری سقف را کوتاه‌تر کرد می‌بینید. با استفاده از رنگ صورتی تیره در سقف و امتداد آن تا قسمتی از دیوار، این اتاق دارای جلوه‌ای مفرح و بانشاط شده است و در عین حال دنج‌بودن خود را حفظ کرده است.

 

رنگ سقف

اگر اتاق شما دارای پنجره‌های دیواری است، ممکن است سقف تنها فضایی باشد که بتوان در آن رنگ اضافه کرد. این رنگ زرد شاد توجه‌ها را به سقف جذاب این اتاق از طریق یک آویز فوق‌العاده زیبا جلب می‌کند.

 

رنگ سقف

این نمونه نشان می‌دهد که چگونه در یک فضای پرنور می‌توان آزادانه از رنگ‌ها و طرح‌های دلخواه استفاده کرد. هم سقف نارنجی رنگ و هم کف شطرنجی این اتاق به‌شدت جلب توجه می‌کنند. اما دیوارهای شیشه‌ای و مناظر زیبا از فضای سبز از بیش از حد جلب توجه کردن این عناصر جلوگیری می‌کند.

 

رنگ سقف

از رنگی استفاده کنید که  بر روی معماری جذاب یا دیگر جزئیات خانه شما تاکید کند. برعکس اگر می‌خواهید عنصر خاصی در اتاق شما جلب توجه نکند آن را به رنگ پیرامونش دربیاورید.

 

رنگ سقف

روشن ساختن اتاق لزوما به معنی استفاده از رنگ‌های روشن نیست. یک بنفش تیره مانند این، انتخابی جسورانه برای سقف یک اتاق خواب است و بسیار آرامش‌بخش است و باعث کاهش استرس می‌شود. به نظر من اگر دیوارها بنفش تیره می‌شدند و سقف سفید می‌ماند هرگز چنین تاثیر زیبا و خوبی در اتاق به وجود نمی‌آمد.

 

رنگ سقف

این رنگ آبی یکی دیگر از رنگ‌های آرامش‌بخش است که انتخاب فوق‌العاده‌ای برای سقف اتاق خواب است. برای ایجاد آرامش این رنگ را در کنار سفید و خاکستری و رنگ‌مایه‌های خنک به کار ببرید.

 

رنگ سقف

اتاق خواب دیگری را با رنگ آبی اما این‌بار تیره‌تر در عکس می‌بینید. این سقف آبی با استفاده از چارچوب‌های سفید برجسته‌تر شده است. دیوار و کف به رنگ خاکستری گرم روشن هستند و زمینه‌ای ملایم  برای این پالت رنگی مدرن ایجاد کرده‌اند.

 

رنگ سقف

من عاشق فضای سبزرنگ این اتاق هستم. رنگ سبز در ما معمولا تداعی‌کننده طبیعت، نشاط، و سلامت است. این رنگ سبز که جلوه‌ای ساده و بانشاط دارد انتخاب بسیار خوبی برای اتاق خواب مهمان است.

 

رنگ سقف

فکر کنید حمام شما منظره‌ای رو به فضای سبز بیرون دارد و سقف آن آبی آسمانی است. این نوع رنگ آبی فضای خنثی در اتاق ایجاد می‌کند و این به این معنی است که می‌توانید هر رنگ دیگری را در کنار این رنگ استفاده کنید.

به ما بگویید: آیا آمادگی تغییر رنگ سقف خانه خود از سفید به رنگی دیگر را دارید؟ کدام رنگ را بیش‌تر می‌پسندید؟

 

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه
 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه