Chidaneh.com placeholder image

طرح برنده مسابقه پدیده کیش از گروه معماری شیردل و همکاران

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه ی برجسته: گروه معماری شیردل و همکاران,مکان: جزیره کیش، ایران ,تیم طراحی: بهرام شیردل، بهرام مهربانی، احسان امانی، بهداد حیدری، سهیل قندیلی، احسان عرب، علیرضا اسفندیاری، سولماز فرج‌الله‌پور، سولماز غلام‌حسینی، حسین کچابی، فرناز شریفی، محسن تاج‌الدین، و مسعود شیواری

برای دیدن مطالب بیشتر معماری های برجسته می توانید به اینجا مراجعه کنید.

اسکای اسکرپر

برگزارکننده: شرکت بین‌المللی توسعه گردش‌گری پدیده شاندیز,مدیر پروژه: شرکت اثر بنا پارس,مساحت کلی: 860000 متر مربع,هتل و بخش مسکونی:400000 متر مربع,تجاری: 300000 متر مربع,فرهنگی و ورزشی: 80000 متر مربع,پارکینگ: 80000 متر مربع,تاریخ: نوامبر 2012 تا ژانویه 2013

برنده جایزه اول مسابقه طراحی جامع پدیده کیش، مکانی تفریحی در جزیره کیش ایران، گروه معماری شیردل و همکاران است. طرح این گروه یک مکان فوق‌العاده هیجان‌انگیز است که به بهبود و تعمیق تجربه یک سفر کمک می‌کند و در ذهن هر بازدیدکننده باقی می‌ماند. ایده طراحی این گروه از کنارهم‌گذاری، تعامل، و توسعه مفاهیم موجود در معماری ایران به وجود آمده است.

پدیده کیش از مهم‌ترین قطب‌های گردش‌گری در ایران و چهارمین قطب در خاورمیانه است که در قسمت جنوبی ایران واقع شده است. از این‌ رو، طراحی چنین مجموعه‌ای نیاز به یک روی‌کرد بسیار منطقی و خاص دارد و به دلیل وسعت زیاد زمین آن، طراحی آن فراتر از پروژه‌های معمولی می رود و شاید شبیه طراحی یک شهر است.

بنابراین به دلیل حضور اقشار مختلف با ویژگی‌های اجتماعی و اقتصادی مختلف در این منطقه، این پروژه سعی کرده است تمامی این ویژگی‌ها را در طراحی خود در نظر بگیرد.

منبع: اتوود | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
samin در تاریخ 07 اسفند 1392
حرف نداره خیلی خوشگله
sa67baka در تاریخ 14 اسفند 1392
آره واقعا رویایه...

ثبت دیدگاه