چیدمان خانه بدون مبل، 10 ایده شیک و امروزی!

چیدمان خانه بدون مبل، 10 ایده شیک و امروزی!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: تا به حال به تزیین خانه بدون مبلمان فکر کرده اید؟ نه این که خانه تان خالی باشد، یعنی این که مبلمان خانه تان فرق داشته باشد. متفاوت باشد با هر آنچه که تا به حال دیده اید هم مدرن باشد و هم شبیه خانه های پدربزرگ و مادر بزرگ باشد. یعنی بتوانی روی زمین بنشینی اما کاملا هم سبک مدرن باشد. به نظر من که باید جذاب باشد؛ طراحی دکوراسیون داخلی خانه بدون مبلمان، اما اگر با نظر من مخالف هستید پیشنهاد می کنم با من و چیدانه تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با شما ایده های دکوراسیونی را مطرح کنیم که مطمئنا نظرتان را عوض خواهد کرد.

چیدمان خانه بدون مبل با تشکچه

chidaneh ad banner

گروه هنری ارمغان
نشیمن مربع
گروه هنری ارمغان

1. چیدمان خانه بدون مبل: استفاده از پشتی و تشکچه ها

خانه های قدیمی را به یاد می آورید، همیشه مهمان خانه ها و نشیمن های شان با پشتی ها و تشکچه ها تزیین می شد، که اتفاقا بسیار هم جالب و دوست داشتنی بودند. شما هم می توانید از همین ایده ها استفاده کنید. و خانه تان را به سبک خانه های پدر بزرگ و مادر بزرگ دکور کنید، اما لزوما این پشتی ها نباید همان طور قدیی باشند، شما می توانید از پشتی های مدرن تری برای دکوراسیون داخلی خانه بدون مبل خود استفاده کنید. در ضمن پیشنهاد می کنم مطلب پشتی، مبلمان راحت خانه ایرانی را هم حتما بخوانید.

چیدمان خانه بدون مبل با کوسن

چیدمان خانه بدون مبل

گروه هنری ارمغان
کوسن و نشیمن
گروه هنری ارمغان

2. چیدمان خانه بدون مبل: کمک گرفتن از کوسن ها

به نظر من کوسن های کوچک، تغییرات بزرگ در دکوراسیون داخلی پدید می آورند و همیشه می توان به آن ها اعتماد کرد به همین دلیل این ایده برای من بسیار جذاب و دوست داشتنی است. تعداد زیادی کوسن یک شکل و اندازه درست کنید و بعد با چیدمان ها مختلف برای خودتان نشیمن درست کنید. خوبی این ایده این است که هر دقیقه می توانید آن را تغییر دهید و هر کسی می تواند نشیمن مورد علاقه خودش را بسازد.

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: با لباس های کهنه یک کوسن زیبا و ارزان درست کنید!

چیدمان خانه بدون مبل

چیدمان خانه بدون مبل

3. چیدمان خانه بدون مبل: رختخواب هایی که مبل می شوند

این ایده را می شود جزو ترفندهای دکوراسیونی هم دسته بندی کرد. برای این ایده می توانید از رخت خواب های تان کمک بگیرید. چیزی که در هر خانه ایرانی پیدا می شود تعداد زیادی رختخواب هست که همیشه هم مشکل کمبود جا دارند، خب پیشنهاد من این است که ابتدا برای تمام تشک ها و بالش های تان ملحفه های زیبا و رنگارنگ تهیه کنید و بعد هم مانند ایده بالا تعدادی از آن ها را تبدیل به نشیمن هایی در گوشه و کنار خانه تان کنید. و بقیه را هم به همین ترتیب در گوشه و کنار خانه جای دهید. به همین سادگی هم دکوراسیون داخلی خانه تان را بدون مبلمان چیدمان کرده اید و هم رختخواب های تان را طبقه بندی و نظم دهی.

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: بهترین ایده ها برای جای رختخواب در خانه های کوچک!

چیدمان خانه بدون مبل

گروه هنری ارمغان
پوف
گروه هنری ارمغان

4. چیدمان خانه بدون مبل: تشکچه های فانتزی

گاهی وقت ها خانه شما مبل دارد اما بد نیست گاهی هم نشستن روی زمین را تجربه کنید. بنابراین پیشنهاد می کنم برای یکی از طرف های میزهای جلو مبلی تان تعدادی کوسن بزرگ یا تشکچه فانتزی با پارچه های طرح دار و زیبا تهیه کنید و آن ها را روی زمین قرار دهید. فکر می کنم این ایده دکوراسیون داخلی خانه تان را حسابی تحت تاثیر قرار دهد.

مطلب پیشنهادی : مبل نیمکتی در دکوراسیون، برای این 12 جای خانه ساخته شده!

5. چیدمان خانه بدون مبلمان: تشک های تاشو

حتما شما هم راجع به مبلمان تخت خواب شو شنیده اید، اما این بار می خواهیم برعکس آن را بگوییم، یعنی تخت خواب هایی که مبل می شوند. شاید خنده تان بگیرید و بگویید خب این ها چه فرقی با هم دارند، اما باید خدمتتان عارض شوم که در مبل مان های تخت خواب شو، نشیمن مبل ها تبدیل به جایی برای خواب می شود، اما در تخت خواب های مبل شو این تشک ها هستند که با تا شدن شان یک مبل تر و تمیز و زیبا را به شما تحویل می دهند، در واقع همان تشکی که رویش می خوابید را با تعدادی دکمه و بست می توانید تبدیل به یک مبل کنید، عکس بالا هم کمک تان خواهد کرد.  

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما:  جادوی مبل تخت خواب شو در خانه های کوچک

گروه هنری ارمغان
پاف و کوسن مدرن
گروه هنری ارمغان

6. چیدمان خانه بدون مبل: کاناپه های مدرن

این تشک ها را به انواع و اقسام روش ها می توانید در چیدمان خانه بدون مبل مورد مصرف قرار دهید. عکس بالا هم یکی دیگر از این ایده ها است. به جای آن که مثل ایده قبل آن ها را تا بزنید، آن را به دیوار تکیه دهید و یک کاناپه زیبا داشته باشد خوب است که طرز فکرتان را نسبت به کاناپه تغییر دهید!

مطلب پیشنهادی : 10 سبک مبلمان، کدام مبل برای کدام دکوراسیون؟

چیدمان خانه بدون مبل برای کودکان

[[nid:195062]]

7. چیدمان خانه بدون مبل: خانه ای امن برای کودکان

یکی از نگرانی ها و دغدغه های تمام نشدنی مادرها، نگرانی راجع به افتادن آن ها از مبل ها آن هم موقع شیطنت و بپر بپر است. خانه بدون مبل می تواند یکی از ایده هایی باشد که مادر ها از آن به شدت استقبال می کنند. خب پس به جای مبل های مرتفع چند تشک گرم و نرم درست کنید و آن ها را در اختیار کودکان تان قرار دهید. تا هم خیال خودتان راحت باشد و هم چیدمان خانه بدون مبل تان صورت گرفته باشد. در ضمن این تشک ها را می توانید خودتان بسازید، اگر نمی دانید چگونه، از مادر ها و مادر بزرگ های تان کمک بخواهید.

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: راه حل های دکوراسیون برای خانه های بچه دار!

گروه هنری ارمغان
پوف
گروه هنری ارمغان

[[nid:195063]]

8. چیدمان خانه بدون مبل: غذاخوری بدون صندلی

فقط نشیمن خانه نیست که می تواند بدون مبل چیدمان شود، فضاهای دیگر خانه مانند غذاخوری هم می تواند شامل این قضیه شود. شما می توانید هم میزهای بدون صندلی داشته باشید. یک چیزی شبیه میزهایی که در آسیای شرقی مورد استفاده قرار می گیرد. عکس بالا را ببینید، میزغذاخوری که در این عکس می بینید، میزهای کنار مبلی کوتاهی هستند که در کنار هم چیده شده اند، برای صندلی های آن ها هم از لاستیک هایی که کنف پیچ شده اند استفاده شده است و روی آن ها هم کوسن های کوچک قرار گرفته است. به همین راحتی. شما هم می توانید این ایده را اجرا کنید و از چیدمان خانه بدون مبل لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی : قوانین چیدمان منزل، راه حل 20 اشتباه همیشگی!

چیدمان خانه بدون مبل به سبک مراکشی

9. چیدمان خانه بدون مبل: خانه ای به سبک مراکشی

اگر پیگیر دیگر سبک های دکوراسیونی باشید، می بینید که در خانه های مراکشی خیلی کم از مبل استفاده می شود و بیشتر خانه ها بدون مبل هستند. دکوراسیون داخلی این خانه ها وابسته به کوسن ها و تشک ها است. مطلب خانه ای باب سلیقه ایرانی با دکوراسیون مراکشی را بخوانید تا هم بیشتر با این سبک آشنا شوید و هم ببینید که چگونه از این ایده ها می توانید برای چیدمان خانه بدون مبل خودتان بهره بگیرید.

مطلب پیشنهادی : بازسازی منزل، خانه ای به سبک مراکشی در شمال ایران!

چیدمان خانه بدون مبل

چیدمان خانه بدون مبل

[[nid:195060]]

10. چیدمان خانه بدون مبل: ترکیب کوسن های کوچک و بزرگ

اگر دوست دارید گوشه دنج خانه را تبدیل به پناهگاهی برای رهایی از خستگی ها کنید اما دوست هم ندارید که خیلی برای آن هزینه کنید و گرم و نرم بودن ن هم برایتان مهم است، اید ایده مختص به خود شما است. تعدادی کوسن کوچک و بزرگ تهیه کنید و آن ها را با نظم و ترتیب دلخواه تان در گوشه دنج خانه تان بچینید، هر چه تعداد این کوسن ها بیشتر باشد اسایش و ارامش شما هم بیشتر است، در ضمن این هم خود راهی برای چیدمان خانه بدون مبل است.

برای طراحی و چیدمان منزل خود می توانید از اهالی فن چیدانه در بخش معماری و معماری داخلی کمک بگیرید.

مطالب پیشنهادی :

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
در تاریخ 10 مهر 1399
من از این تشکچه و پشتی خیلی خو شم اومد واقعا برای نشیمن خصوصی عالیه

ثبت دیدگاه