Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون ماه تولد شما چیست؟!

به قلم: تحریریه چیدانه

تصویر آشنایی است؛ اینکه وارد یک امانت فروشی بزرگ شوید و بدون اینکه قصد خرید وسیله‌ خاصی را داشته باشید همین‌طور در فروشگاه دور بزنید. به خیال‌تان که در این سمساری بزرگ پر از جنس‌های نو و کهنه هیچ وسیله خاصی که به درد خانه رویایی‌تان بخورد پیدا نمی‌شود. اما چند دقیقه بعد درست در گوشه مغازه و زیر تعدادی قاب و تخته‌های خاک‌گرفته چشم‌تان به آن می‌افتد؛ وسیله‌ای که هیچ‌وقت تصور داشتنش را هم نمی‌کردید اما در آن لحظه آن‌قدر شیفته‌اش می‌شوید که سریع و بدون توجه به قیمت نجومی سمسار محل وسیله دوست‌داشتنی‌تان را می‌خرید و به خانه می‌آورید. اینجاست که باید برای علت این خرید عجیب سراغ حسی فراتر از سلیقه و ذائقه رفت؛ حسی که از ماه تولدتان نیرو می‌گیرد. چینی‌ها معتقدند ماه تولد هر انسانی آن‌قدر قوی است که می‌تواند با اشیا هم ارتباط بگیرد. به عقیده آنها در درون هر آدمی نیرویی هست که او را به سمت اشیایی خاص جلب می‌کند؛ حسی قوی که باید به آن اعتماد داشت و گاهی به صدایش گوش داد. شاید بد نباشد قبل از چیدن دکوراسیون خانه‌تان سری به یک سمساری بزنید و ببینید کدام وسیله به حرف می‌آید؛ همان را بخرید و به خانه بیاورید.

البته امیدواریم شما هم مثل ما زیاد این مطلب را جدی نگیرید. فقط می خواهیم کمی تفریح کنیم!

تابلو فرش ریحان

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی باغ فیض
استودیو پر

[[nid:299028]]

فروردین

  • جسور و بی‌باک و به قول معروف کله‌شق و لجباز.

فکر می‌کنید خانه آدمی که همه این خصوصیات را داشته باشد باید با چه نوع لوازمی طراحی شده باشد؟ معلوم است. هر قطعه‌ای که پر از انرژی و رنگ باشد. فقط رنگ‌ها هستند که می‌توانند به متولدان ماه فروردین قدرت دهند و احساس خودبرتربینی آنها را کامل کنند. البته این آدم‌ها در عین سرسختی عاشق سادگی هستند. آنها عاشق لوازمی هستند که هم ساده باشند و هم یک‌جورهایی در خانه‌شان بدرخشند. البته با رنگ و لعابی تند. در خانه متولد فروردین باید حتما یک قطعه – تاکید می‌کنیم یک قطعه- خاص وجود داشته باشد و اگر این لوازم خاص دو تا باشند، حتما یکی‌شان باید کنار گذاشته شود.

با این اوصاف زمان تهیه هدیه برای این گروه خوب حواس‌تان را جمع کنید. آنها خیلی سخت از لوازم‌شان دل می‌کنند پس سعی کنید جنسی را به خانه‌شان ببرید که آنها را از صرافت نگه داشتن باقی اجناس بیندازد. مثل یک تابلوی خاص با رنگ‌های تند و طرح عجیب. این هدیه حتما از سرسختی دوست فروردینی‌تان کم می‌کند!

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی یوسف آباد 2
استودیو پر

استودیو پر
پروژه ی عکاسی منزل مسکونی پاسداران
استودیو پر

اردیبهشت

  • اصلا اهل زرق و برق نیست. ساده است.

برای همین هرقدر بخواهد با لباس‌های گران‌قیمت خودش را آراسته کند یا خانه‌اش را با لوازمی خاص مجلل نشان دهد باز هم موفق نمی‌شود برای اینکه او به‌سادگی عادت کرده است و همه انتخاب‌هایش هم بر پایه همان سادگی است. برای یک متولد ماه اردیبهشت خانه یعنی جایی برای آسودن. خانه برای این آدم‌ها محل امن راحت بودن است نه یک موزه پر از وسایل آنتیک و گران‌قیمت.

برای همین است که در خانه اردیبهشتی‌ها هرقدر هم چشم بگردانید باز هم نمی‌توانید وسیله گران‌قیمتی پیدا کنید. به جای آن وسایل راحتی گوشه و کنار خانه خوب دیده می‌شوند؛ مبل‌های راحتی بزرگ یا کوسن‌های زیاد، فرش‌های نرم و پوشیده و پرده‌هایی سبک و بی‌تکلف. پس اگر وارد خانه‌ای شدید که به جای وسایل آنتیک بیشتر مبل‌های راحتی به چشم آمدند و بالشتک‌های پراکنده اصلا نگران نشوید. چون شما وارد خانه یک اردیبهشتی شده‌اید!

بابک مهرافشار
منزل آقای فاتح
بابک مهرافشار

امیر صادقی
دکوراسیون مینیمال نشیمن با تابلو
امیر صادقی

خرداد

  • معاشرتی هستند و خانه دوست.

عشق‌شان این است که اقوام و دوستان را به خانه‌شان دعوت کنند و مدت‌ها بنشینند و حرف بزنند. شلوغی را دوست دارند و پر از انرژی هستند. اهل مد و به روز بو
دنند. وسایل خانه متولدان ماه خرداد ساده است اما به روز و مدرن. آنها دنبال اشیای خاصی نیستند فقط اینکه لوازم خانه‌شان باید در عین سادگی مشخصات خاص خودشان را داشته باشند انگار که لوازم را فقط برای آنها ساخته باشند. خانه متولدان ماه خرداد مانند خودشان شخصیتی دوگانه دارد؛ هم ساده است و هم به روز. برای همین در خرید لوازم منزل برای این آدم‌ها باید کمی دقت بیشتری داشت.

متولدان ماه خرداد عاشق نور و روشنایی هستند و از خانه‌هایی با نور کم و پنجره‌های دلگیر بیزارند. برای همین در خانه یک متولد ماه خرداد حتما چندتایی آباژور هست؛ چراغ‌هایی که هم روشنایی خانه را برای او دوبرابر کرده و هم با سادگی و البته به روز بودن، دکور باسلیقه او را کامل می‌کند. یک خردادماهی آدم باسلیقه‌ای است!

سینا عزیزی
عکاسی از دکوراسیون منزل شخصی
سینا عزیزی

سینا عزیزی
عکاسی از دکوراسیون منزل شخصی
سینا عزیزی

تیر

  • آدم‌هایی خاص و مرموز.

متولدان ماه تیر بسیار محتاط هستند و این احتیاط را در سراسر زندگی‌شان رعایت می‌کنند. آنها هم در نحوه لباس پوشیدن‌شان محافظه‌کار هستند و هم در چیدمان خانه‌شان. سکوت و آرامش ظاهری آنها در خانه‌های‌شان هم بسیار دیده می‌شود. خانه متولدان ماه تیر معمولا جای تاریک و خاصی است. آنها عاشق مهتاب هستند و نه نور خورشید، برای همین تا جایی که بشود از پرده‌های ضخیم استفاده می‌کنند و پنجره‌هایی با شیشه‌های دودی که کم تر نوری را وارد خانه‌شان کند. آن ها همیشه ترجیح می‌دهند لوازم خانه‌شان رنگ‌هایی سرد داشته باشد.

در خانه متولدان ماه تیر هیچ خبری از رنگ‌ها نیست. همه اشیا و لوازم خانه یک‌دست هستند و یک‌رنگ حتی قاب‌های روی دیوار هم هیچ تفاوتی با هم ندارند بنابراین برای تیرماهی‌ها کار خودتان را سخت نکنید. یک مجموعه قاب عکس دکوری با سردترین رنگ‌ها کارتان را راه می‌اندازد. در این صورت هم شما راضی هستید و هم دوست تیرماهی‌تان!

عرفان شریف نژاد: عکاس
دکوراسیون متفاوت آشپزخانه
عرفان شریف نژاد: عکاس

استودیو پر
پروژه ی عکاسی منزل مسکونی رسالت
استودیو پر

طراحی منزل شخصی خودم

مرداد

  • از پرانرژی‌ترین موجودات روی عالم هستند.

برای همین با هر وسیله‌ای که سرشار از حس و انرژی باشد ارتباط خوبی خواهند داشت. متولدان ماه مرداد خانه‌های شلوغی دارند برای اینکه از هر وسیله‌ای انرژی خاصی می‌گیرند و آن را در گوشه‌ای از خانه جای می‌دهند. سمساری بزرگ مردادماهی‌ها یک خصوصیت مهم دارد؛ رنگ. در خانه آنها اشیا هر کدام به رنگی هستند به‌خصوص قرمز آجری و زرد که بیشتر از هر رنگ دیگری در محفل آنها نمود دارد. نارنجی هم از رنگ‌های مورد علاقه مردادماهی‌هاست و در خانه و آشپزخانه‌شان زیاد دیده می‌شود.

متولدان ماه مرداد عاشق معاشرت با دیگران هستند به‌خصوص اینکه اهل فامیل را جمع و اسباب خوردن و آشامیدن آنها را جور کنند. آشپزخانه مهم‌ترین و البته شلوغ‌ترین نقطه خانه آنهاست. این وسط هر وسیله‌ای که به آشپزخانه و مهمانی دادن ربط داشته باشد حال‌شان را خوب می‌کند. مانند طاقچه‌های خاص آشپزخانه یا بارهای مخصوص لیوان‌ها و نوشیدنی‌ها. این وسط رنگش هم مهم است؛ قرمز آجری.

معین صالحی
خانه زیبای نیکی اکرمی
معین صالحی

معین صالحی
خانه زیبای نیکی اکرمی
معین صالحی

شهریور

  • شهریورماهی‌ها آدم‌های مرتب و منظمی هستند؛

آن قدر که گاهی اوقات دقت آنها به نظم و ترتیب اشیا در خانه یا محل کار نوعی وسواس تلقی می‌شود و دیگران را کمی آزار می‌دهد. متولدان ماه شهریور آدم‌های پرانرژی هستند و هیچ‌وقت گول زرق و برق را نمی‌خورند. آنها بالطبع آدم‌های خوش‌سلیقه و شیکی هستند و ذائقه خوبی هم دارند. برای همین خانه و زندگی‌شان همیشه مرتب و باسلیقه است. جزئیات برای متولدان ماه شهریور اهمیت زیادی دارد؛ اینکه هر چیزی در خانه درست و بجا باشد و تقارن‌ها حفظ شود.

شاید برای یک متولد ماه شهریور هیچ چیزی مهم‌تر از داشتن یک کمد لباس جادار با طبقه‌های خوب یا یک دراور چوبی نباشد. آنها عاشق هر وسیله‌ای هستند که خرده‌ریزها را سر و سامان دهد برای همین وسایل سبک و دم‌دستی چوبی که کار جمع و جور کردن وسایل را
برعهده داشته باشد می‌تواند برای شهریورماهی‌ها یک هدیه مناسب محسوب شود.

تلفیق سنت و مدرنیته

مهر

  • متولدان ماه مهر در بین باقی ماه‌های سال به دوست داشتن تقارن معروف هستند.

پس اولین نکته در زمان خرید لوازم خانه برای مهری‌ها را فراموش نکنید؛ «هر چه می‌خرید باشد، فرقی ندارد؛ فقط باید دو عدد باشد!» تک بودن برای مهرماهی‌ها مساله ناخوشایندی است. انگار که درون آنها یک‌جور عدم تقارن به وجود می‌آید و حال‌شان را به هم می‌ریزد. متولدان ماه مهر آدم‌هایی فوق‌العاده احساساتی هستند و عاشق زیبایی. دوستدار تجمل هستند و این وسط از رنگ‌های نقره‌ای و طلایی خوششان می‌آید؛ برای اینکه دیده شدن را دوست دارند و احساس می‌کنند طلایی بودن اشیا درخشش و زیبایی آنها را بیشتر می‌کند.

در خانه متولدان ماه مهر ممکن است با عتیقه و اشیای آنتیک بسیاری مواجه شوید. آنها فکر می‌کنند که داشتن اصالت به اشیا یا آدم‌ها زیبایی می‌دهد بنابراین هیچ‌وقت سعی نداشته باشید مهرماهی‌ها را از دنیای مجلل‌شان بیرون بیاورید و وسایلی ساده برای‌شان بخرید. هدیه شما باید لوکس باشد و البته طلایی تا توی چشم یک متولد ماه مهر بدرخشد.

خانه‌ای نقلی و دلنشین با وسایل چوبی دست ساز

آبان

  • متولدان ماه آبان در خانه‌شان یک خصوصیت مهم دارند؛ جسارت در انتخاب.

هر وسیله‌ای که در خانه یک آبان‌ماهی قرار می‌گیرد با جسارت خاص صاحبش انتخاب شده است؛ آن هم درست در زمانی که آن وسیله یا اصلا مد روز نبوده یا از نظر قیمت چندان مناسب به نظر نمی‌رسیده است. یک آبان‌ماهی برای خرید هر تکه از لوازم منزلش حتی ساده‌ترین وسایل آشپزخانه‌اش به دنبال خاص‌ترین‌هاست؛ وسیله‌ای که جلوه‌ای خاص داشته باشد و هر کسی را در نگاه اول میخکوب کند. حتی آنها گاهی از لوازم از مد افتاده هم استفاده می‌کنند فقط برای اینکه خاص بودن‌شان را به رخ بکشند. آبان ماهی‌ها آدم‌های جسوری هستند که به خودشان حق انتخاب هر چیزی را می‌دهند بنابراین در خانه هم جسارت خودشان را دارند. متولدان ماه آبان می‌دانند که از هر وسیله‌ای هر چند از مد افتاده و قدیمی چطور استفاده کنند تا خاص جلوه کند. آنها حتی از اینکه در خانه‌شان از رنگ‌های خاص هم استفاده کنند، باکی ندارند. مطمئن باشید در خانه یک آبان‌ماهی احتمالا یک کاناپه چرمی قدیمی با رنگ خاص وجود دارد!

هتل بام سبز رامسر
سوئیت ماه عسل 1 هتل بام سبز رامسر
هتل بام سبز رامسر

آذر

  • متولد ماه آذر آدم پرسفر و پرماجرایی است.

آنها اهل گشت‌وگذار هستند و از خانه ماندن تقریبا بیزارند. برای همین زیاد نباید از این آدم‌ها توقع خانه‌ای به روز و جمع و جور را داشت. خانه برای متولدان ماه آذر تقریبا یک انباری بزرگ است؛ جایی که بشود هرقدر که توانست یادگاری‌های سفر را به در و دیوارش آویزان کرد و از دیدن هر روز آنها لذت برد. درواقع در خانه یک آذرماهی سوغاتی‌های سفرهای مختلف به عنوان لوازم دکوری استفاده می‌شوند. البته آذرماهی عاشق رنگ هم هستند و ترجیح می‌دهند هر تکه از وسایل خانه‌شان یک رنگ خاص داشته باشد؛ بی‌خیال از رنگ باقی لوازم و بدون فکر کردن به اینکه آیا رنگ‌های هماهنگ هستند یا نه. آذرماهی‌ها عاشق اشیای قدیمی هستند و از داشتن عتیقه لذت می‌برند.

خیلی‌ها از خانه‌های متولدان ماه آذر با همه شلوغی‌شان لذت می‌برند برای اینکه خانه یک آذرماهی درست مانند کارگاه درس جغرافیا یا تاریخ است؛ پر از وسیله‌های قدیمی و یادگاری از شهرها و کشورهای مختلف و حتی نقشه‌هایی از سرتاسر دنیا!

امیر صادقی
عکاسی منزل ستاره و سامان
امیر صادقی

 دی

  • آدم‌هایی بسیار سنتی و کلاسیک هستند.

هرقدر هم که دنیادیده باشند و اهل تحصیلات و کمالات، باز هم ترجیح می‌دهند همان راهی را بروند که سال‌ها پیش پدران و مادران‌شان رفته بودند. آن
ها این شکل زندگی سنتی را حتی در چیدمان منزل‌شان هم رعایت می‌کنند. خانه یک متولد ماه دی جای دنج و راحتی است؛ جایی که هر کسی به‌طور حتم یک تکه از خاطرات گذشته‌اش را پیدا می‌کند. چراغ‌های لاله قدیمی هنوز فقط در خانه یک دی‌ماهی دیده می‌شود و فرش‌های دستبافت لاکی را فقط در اتاق‌های یک متولد ماه دی می‌توان پیدا کرد. البته آنها در انتخاب وسایل با وجود شکل قدیمی و سنتی‌شان دقت و وسواس زیادی هم دارند و برخلاف خانه متولدان ماه آذر، دی‌ماهی‌ها آدم‌های به‌شدت منظمی هستند و به هماهنگی اشیا با هم توجه ویژه‌ای دارند.

یک متولد ماه دی حتی برای قرار دادن یک چراغ زنبوری گوشه آشپزخانه‌اش هم کلی فکر می‌کند بنابراین اگر به فکر خرید یک هدیه برای خانه دوست‌داشتنی دی‌ماهی‌ها هستید، کافی است یک‌سری به خانه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بزنید. آنجا حتما وسایلی هست که یک دی‌ماهی را سر ذوق می‌آورد.

شیشه و آینه دکوراتیو هنرکده کریستال
آینه مدرن دردکوراسیون غذا خوری
شیشه و آینه دکوراتیو هنرکده کریستال

بهمن

  • متولد ماه بهمن باید همیشه به روز باشد.

آن ها این قانون را در هر مساله‌ای از زندگی‌شان رعایت می‌کنند؛ چه در لباس پوشیدن و آراسته بودن و چه در خرید لوازم منزل. آن ها حتی در زمینه مسافرت‌های‌شان هم این قانون به روز بودن را دنبال می‌کنند و دوست دارند همیشه به جاهایی سفر کنند که اسم‌شان بیشتر سر زبان‌هاست. این علاقه بهمن‌ماهی‌ها در استفاده از فناوری روز هم به چشم می‌آید. آن ها نیاز به متفاوت بودن دارند و این تفاوت باید از هر گوشه زندگی‌شان معلوم باشد. برای همین دوست دارند در خانه‌شان لوازم منزل جنس و بافتی غیر از اشیای معمول داشته باشند.

اگر خیال خوشحال کردن یک متولد ماه بهمن را دارید، بهتر است سراغ یک آتلیه هنری بروید و اولین تابلویی را که با چوب یا آهن کار شده بخرید. اصلا هم دنبال شکل یا شمایل خاصی نباشید. هرچه عجیب‌تر بهتر! همین که هدیه‌تان متفاوت است و عجیب یعنی مایه خوشحالی یک بهمن‌ماهی!

شرکت معماری دکوکو
طراحی مدرن دکوراسیون نشیمن
شرکت معماری دکوکو

اسفند

  • متولدان ماه اسفند دنبال آرامش هستند.

آنها آدم‌هایی بسیار حساس و رویایی هستند و خیلی ظریف و با آرامش عمل می‌کنند. مرد و زن هم فرقی ندارد؛ همه متولدان ماه اسفند به خاطر احساساتی بودن و اینکه عاشق صلح و آرامش هستند، شناخته می‌شوند. با این اوصاف باید در خانه متولدان این ماه لوازم و دکوراسیون هم رنگ و رویی از آرامش داشته باشند. اگر به خانه یک متولد اسفند وارد شوید، خیلی زود می‌توانید معنای آرامش‌طلبی آنها را احساس کنید. پرده‌هایی حریر و مبل‌هایی با رویه آبی روشن و دیوارهایی که با رنگ‌های ملایم نقاشی شده‌اند.

متولدان ماه اسفند داستان‌پردازهای خوبی هستند و خیلی برای خودشان و دیگران رویا می‌بافند. در زندگی هیچ کاری به اندازه نشستن زیر نور یک چراغ پایه‌دار و مطالعه یا فکر کردن به آنها آرامش نمی‌دهد. پس اگر خیال خوشحال کردن این آدم‌ها را دارید راه دوری نروید. یک لوستر کریستال یا آباژوری که تور مهتابی زیبایی داشته باشد، حال خوب‌شان را دوبرابر می‌کند.

نویسنده: لیدا هادی 
 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
shima.ansari67_30274 در تاریخ 24 خرداد 1395
عالی بووووووووود واقعا درست بود واسه اسفند خیلی خوب بود

ثبت دیدگاه