Chidaneh.com placeholder image

پاسیو ها ی جذاب با طراحی مینیمالستی!

به قلم: تحریریه چیدانه

دو فلسفه در مورد یک طراحی مینیمالیستی وجود دارد: فلسفه مینیمالیستی شرق و فلسفه مینیمالیستی غرب. فلسفه غرب بر روی کاربرد عقلانی و کارکردی تاکید می‌کند. به علاوه، بیان صادقانه در طراحی های مینیمالیستی غربی بسیار مسلط است و این به دلیل کاربرد مواد و مصالح ساده و استفاده از عناصر تزئینی به شدت مینیمالیستی است. فلسفه مینیمالیستی غرب چیدمان ساده‌ای دارد. عناصر زمخت دارای شکل‌های هندسی و بدون تزئینات هستند و هر ماده‌ای در هر عنصری بسیار صادقانه ارائه می‌شود.

طراحی پاسیو مینیمال

سرویس خواب بالسا

از طرف دیگر، مفهوم باغ‌های مینیمالیستی در شرق تحت تاثیر ذن بودائیسم است.فلسفه شرق دارای ارزشی معنوی است. برداشت و ادراک ساده، واضح، و آرام است و در نهایت در چنین فضایی راحتی و آرامش به وجود می‌آید.هدف فلسفه مینیمالیستی شرق در مورد پارک برقراری هماهنگی میان ساختمان و محیط پیرامونی آن است. درک هماهنگی و یکپارچگی میان این دو عنصر بسیار ساده است. به علاوه، محیط برای افراد موجود در آن تبدیل به مکانی برای درمان جسمانی و معنوی می‌شود. فضاهای بیرونی در مفهوم مینیمالیستی به عنوان پشتیبانی برای ظاهر معمارگونه ساختمان ارائه می‌شوند. به علاوه، گیاهان در مقام یک عنصر تزئینی در ساختمان هستند و بدین گونه ارتباطی هماهنگ میان ساختمان و گیاهان محوطه ایجاد می‌شود.

طراحی پاسیو مینیمال

وجود گیاهان در خانه ظاهر خشک مینیمالیستی ساختمان را تلطیف می‌کند. گیاهان دارای شخصیت در کنار گیاهان وحشی قرار نمی‌گیرند. گیاهان باید در فرم سادگی داشته باشند، دارای برگ‌های زیادی نباشند، و شاخه‌های قدرتمند و شخصیتی نامتعارفی داشته باشند. در سبک مینیمالیستی گیاهان بر روی چمن سبز قرار می‌گیرند و یا در زمینی شنی و سیاه و سفید می‌رویند.

طراحی پاسیو مینیمال

استفاده از رنگ‌های ملایم مانند سفید، خاکستری، و یا بژ (طبیعی) عناصر زمخت و خشن را تلطیف کرده و فضا را دلپذیر و چشم‌گیر می‌کند. استفاده از عنصر آبی با یک طراحی ساده در استخر یا یک آبشار مصنوعی در باغ فضایی طبیعی، آرام، و جذاب را خلق می‌کند.

طراحی پاسیو مینیمال

ایده‌های طراحی برای پاسو ها،بالکن ها و حیاط خلوت های مینیمالیستی به صورت خطوط عمودی و شبکه‌های افقی نمایان می‌شود و در آن فرم‌ها خالص و ساده هستند. یک حیاط خلوت مینیمالیستی تازگی و سکوت برای داشتن فضایی آرامش‌بخش هدیه می‌کند و باعث بازیابی معنوی و جسمانی ساکنان آن می‌شود.

خانه‌های به سبک مینیمالیستی در کنارحیاط های مینیمالیستی جلوه‌ای زیباتر و جذاب‌تر خواهند داشت. هر دوی آن‌ها مکملی برای یکدیگر خواهند بود و تبدیل به فضایی هماهنگ و یک‌پارچه می‌شوند. این ترکیب دو فضا تاثیر مثبتی بر روی محیط زیست و نیز ساکنان خانه می‌گذارد. در چنین فضایی محیط پیرامون راحت و زیباست و در عین حال یک انرژی مثبت و حسی از سکوت و آرامش خانه را فرا می‌گیرد. یک حیاط مینیمالیستی بهترین راه‌حل در زمانی است که خانه شما نیز به سبک مینیمالیستی است.

 

منبع:tapja | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
امیر محمد در تاریخ 21 اردیبهشت 1393
عکس 2 نور پردازی بسیار زیبایی داره که به خاطره سقفشه اما عکس 5 پاسیوه یا حیاط ؟خیلی بزرگه.....

ثبت دیدگاه