Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون خانه به سبک «جیوانی ورساچه»

به قلم: تحریریه چیدانه

اگر به‌دنبال طراحی کلاسیک و قدیمی هستید، این مطلب را نخوانید. خانه ورساچه هیچ ایده‌ الهام‌بخشی برای شما ندارد. ورساچه طراح مد ایتالیایی  و بسیار مشهور است. بنابراین، باید از خانه او نیز انتظار یک طراحی شیک اروپایی را داشته باشید. طراحی ورساچه بیش‌تر برای هنرپیشه‌ها، هنرمندان، و مدپرست‌ها جذابیت و گیرایی دارد.ورساچه در طراحی لباس‌های مردانه و زنانه بسیار قوی عمل می‌کند. همین سلیقه را در خانه و سبک زندگی او نیز می‌توان دید. ورساچه، که در سال 1997 میلادی در مقابل خانه ویلایی‌اش کشته شد، به خاص‌بودن طراحی منزل خود علاقه بسیاری داشت. او از انواع چرم، فلز، و طرح‌های ورساچه برای طراحی استفاده می‌کرد که نتیجه بسیار جذابی داشت. در ادامه ‌این مطلب، ایده‌هایی را خواهید دید که از خانه ورساچه بزرگ الهام گرفته شده‌اند.

 

قالیشویی ادیب

1. پرده . با این‌که یک پارچه مخمل سیاه اطراف این تخت‌خواب دونفره را پوشانده است، اما به خوبی نشان‌دهنده برند ورساچه است. همه لبه‌دوزی‌های این پرده به سبک ورساچه هستند و در همان لحظه نخست، همه متوجه برند آن خواهند شد.

 

2. شهامت . رنگ بسیار گیرا، تکیه‌گاه بزرگ، و دکمه‌هایی که روی صندلی کار شده‌اند، همه نشانه‌های طراحی‌های ورساچه هستند. تزئین تاج‌مانند در بالای این صندلی جذابیت و ابهت بسیاری به ‌این صندلی بخشیده است.

 

3.  جاذبه.فرقی ندارد، لوستر یا یقه لباس، ورساچه علاقه بسیاری دارد تا به طرح‌هایش جنبه نمایشی و جذابیت ویژه ببخشد. در این طراحی لوستر تا بالای میز پایین آمده است. این طراحی خاص ورساچه است و جای دیگر آن را نمی‌بینید.

 

4 . خلاقیت . این طراح لباس و مد، در آینه خانه خود هم خلاقیت به خرج داده است و لوگوی ورساچه به سبک زیبایی روی آینه کار شده است.

 

5.  نمایش ورساچه.نورپردازی خوب، فضای باز، مبلمانی که در طراحی آن‌ها دکمه‌دوزی‌های زیادی انجام شده است، و تقارن کامل همه نشانه‌های طراحی ورساچه هستند.

 

6. چشم‌گیر.از ورساچه باید انتظار طرح‌های غیرمنتظره را داشته باشید. ورساچه با استفاده از طرح کلاسیک و رنگ‌های مدرن، ترکیبی در این اتاق به وجود آورده است که بسیار جلب توجه می‌کند. رنگ‌های سرخابی، فیروزه‌ای در ترکیب با سفید، طوسی، و مشکی، منظره‌ای بسیار چشم‌گیر و عالی پدید آورده‌اند.

 

7. ترکیبی.ترکیب مواد و مصالح مختلف با هم می‌تواند باعث زیبایی خانه می‌شود. یک تابلو با تصویر سگ و از جنس سنگ راین در بالای کشوهایی با رنگ نقره‌ای ایده‌ای است که فقط در دنیای ورساچه می‌توانید انتظار دیدن آن را داشته باشید.

 

8. پایه‌های بلند و زیبا.ورساچه خود به شخصه از میزهایی استفاده می‌کرده است که پایه‌های آن به شکل X را بوده‌اند. این میز نمونه بارزی از طراحی کلاسیک با پایه‌های بلند و زیبا است.

 

9. جذاب.با ترکیب انواع وسایل فلزی، پارچه‌های زیبا، کاغذدیواری‌های خاص، و رنگ‌های دل‌فریب می‌توانید یک دکوراسیون جذاب به وجود بیاورید.

 

10. معنا بخشیدن.وقتی یکی از مبلمان خانه را به سبک خاصی طراحی کرده و سفارش می‌دهید تا آن را برایتان بسازند، می‌توانید سلیقه شخصی خود یا جیوانی ورساچه را در خانه خود پیاده کنید. به طور مثال، این مبل در ظاهر ساده، با انحناهایی که در بالای خود دارد، کاملا متفاوت از بقیه مبلمان به نظر می‌رسد.

 

11. خوش‌ساختی.یکی از مسائل بسیار مهم و قابل توجه، خوش‌ساخت‌بودن وسایل و تزئینات خانه است. عکسی که می‌بینید، دست‌شویی خانه ورساچه است. دو سینک طلایی با شیرآلات طلایی در بالای جعبه‌ای که با چرم سفید و دکمه‌دوزی خاص خود ورساچه تزئین شده‌اند، تقارن و جلوه‌ای ویژه به دست‌شویی بخشیده‌اند.

 

12. استفاده از رنگ.دیوارهایی با طرح ورساچه، درب نقره‌ای با چارچوب نقره‌ای، میز، و صندلی‌های شیری‌رنگ در ترکیب با بنفش چنان منظره‌ای درست کرده‌اند که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن گذشت. کوسن‌های صندلی، لوستر حصیری، و حتی دستمال‌‌سفره‌های بنفش در این اتاقِ طوسی و نقره‌ای جلوه فوق‌العاده زیبایی ایجاد کرده‌اند.

 

13. سفر در زمان.برای جذابیت بیش‌تر بخش‌های ساده خانه می‌توانید از ایده نسخه‌های بزرگ‌تر یا کوچک‌تر ورساچه استفاده کنید. این صندلی‌ها کاملا شبیه هم نیستند و اگر توجه کنید، نسخه کوچک‌تر علاوه بر تفاوت رنگ، دسته نیز ندارد.

 

14. استفاده هوش‌مندانه.در این اتاق از وسایلی استفاده شده است که هم‌چون گنجینه گران‌بهایی خودنمایی می‌کنند. اگر توجه کنید، در این اتاق به‌هیچ‌وجه مسئله تقارن رعایت نشده و هیچ کدام از وسایل در امتداد هم نیستند. قالی در مرکز تخت‌خواب نیست. بغل‌تختی‌ها دو طرف تخت نیستند. شمع‌دان درست روی میز و جلوی آینه قرار داده نشده است. اما همه ‌این بی‌نظمی‌ها از عمد بوده و جلوه جالبی به اتاق بخشیده است.

 

15. درخشش.درخشش و برق‌زدن نیز از اصول طراحی ورساچه است. آینه‌های نقره‌ای روی دیوار مشکی در بالای سینک‌هایی که به سبک ورساچه ساخته شده‌اند، جلوه خوبی به دست‌شویی داده‌اند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
محبوبه در تاریخ 22 اردیبهشت 1393
وای من عاشق ورساچه ام یه لوکسیه خیره کننده و لوکسی به فضا میده
sami sami در تاریخ 26 آبان 1394
با سلام من از کاناپه سفید ورساچه خوشم اومد از جایی میشه تهیه کرد یا نمونه ش رو ساخت

ثبت دیدگاه