Chidaneh.com placeholder image

جای فرش ایرانی در دکوراسیون خانه های امروزی کجاست؟

به قلم: تحریریه چیدانه

فرش و قالیچه: من فرش ها را دوست دارم، حضور پر نقش و نگارشان را، خیره کنندگی طرح هایشان را، رنگ های گرم و دوست داشتنی شان را …خلاصه این که آن ها جزو عناصر و وسایلی هستند که من مایلم همیشه از آن ها استفاده کنم حتی در خانه های مدرن و امروزی که دیگر مفروش کردن همه فضاها از مد افتاده است؛ اما دلیل نمی شود همیشه به حرف مد ها گوش دهیم که؛ گاهی قانون شکنی هم بد نیست. امروز می خواهیم با هم ببینیم که چگونه می توانیم از فرش های ایرانی در دکوراسیون داخلی خانه های مدرن امروزی استفاده کنیم، یا بهتر بگویم می خواهیم ببینیم در خانه های مدرن امروزی فرش ها را در کدام فضاها می توانیم استفاده کنیم. البته این نکته را هم خدمت تان عرض کنم که در این راه از تجربیات گروه گالری فرش گل فرنگ هم استفاده خواهیم کرد تا دیگر خیالمان از بابت این ایده ها راحت باشد، پس به نظرم این مطلب جذاب و در عین حال کاربردی را از دست ندهید. 

سرویس خواب بالسا

فرش ایرانی در آشپزخانه 

حتما می پرسید اشپزخانه با آن همه اتفاقی که داحلش می افتد چه جای فرش انداختن است؟ اما به نظر من یک فرش ایرانی خوش رنگ و لعاب مثل کلیم ها و جاجیم ها که جابه جایی آن ها و به طبع شست و شوی شان راحت تر از دیگر فرش ها است می تواند حسابی دکوراسیون داخلی آشپزخانه تان را تحت تاثیر قرار دهد و آن را از این رو به آن رو کند. 

مخصوصا که اگر طراحی آشپزخانه تان به صورت جزیره صورت گرفته است که دیگر راحت تر می توانید از فرش ها استفاده کنید، آن ها در فضای بین کابینت های آشپزخانه و جزیره وسط آشپزخانه قرار دهید و از زیبایی این راهرو های اصیل لذت ببرید. عکس بالا را هم خوب نگاه کنید تا بهتر درک کنید. 

فرش ایرانی و فضاهای پِرت خانه 

به گفته کارشناسان و طراحان گالری فرش گل فرنگ فرش ایرانی با ظاهر جذاب و رنگ های گرمش می تواند هر فضایی را از این رو به آن رو کند و فضایی که هیچ جذابیتی ندارد را به فضایی دلنشین، جذاب و خواستنی تبدیل کند، نمونه اش در عکس بالا دیده می شود، راهروی منتهی به آشپزخانه که معمولا فضایی است که کسی به آن توجه نمی کند، حالا به واسطه حضور یک فرش ایرانی خوش رنگ و لعاب تبدیل به فضایی شده است که هر کسی به آن توجه می کند. 

فرش ایرانی و میز غذاخوری 

زیر میزهای غذاخوری هم جای مناسبی برای حضور فرش های ایرانی در دکوراسیون داخلی خانه است. فرش های ایرانی معمولا دارای رنگ های گرم است و رنگ های گرم دقیقا همان چیزی است که شما برای غذاخوردن به آن ها احتیاج دارید. پس حتی یک لحظه هم شک نکنید و برای فضای غذاخوری خانه تان یک فرش ایرانی تهیه کنید و با یک تیر دو نشان بزنید. هم دکوراسیون داخلی خانه تان را تغییر دهید هم فرش ها ایرانی دوست داشتنی را به خانه بیاورید. 

فرش ایرانی در اتاق مهمان 

اگر دوست دارید تا میزبان خوبی برای مهمان های تان باشید اتاق مربوط به آن ها را با فرش های ایرانی مفروش کنید. استفاده از فرش های ایرانی در دکوراسیون داخلی اتاق مهمان باعث می شود تا او حس کند که این فضا، فضایی صمیمی و دوستانه است و راحت تر در آن اوقات خود را سپری می کند. باور ندارید، این کار را امتحان کنید. 

فرش ایرانی در راهرو های خانه 

در هر فضای راهرو مانندی می توانید از قدرت فرش های ایرانی استفاده کنید، چون معمولا راهروها فضاهایی هستند که افراد دوست دارند تا زود تر از شر آن خلاص شوند، اما اگر یک فرش ایرانی با طرح و نقش های اصیل مهمان فضاهای راهرو مانند باشد می تواند آن را تبدیل به یک گالری خاص در دکوراسیون داخلی خانه شما کند. 

این هم نمونه دیگری از کاربرد فرش ها ایرانی در راهروها، عکس قبل فرشی را به شما نشان می داد که به صورت پیوسته بود و به آن ها فرش کناره گفته می شود، اما در این عکس می توانید ایده ای متفاوت تر را ببینید که فرش ها در راهرو به صورت مقطع استفاده شده اند. 

فرش ایرانی در اتاق خواب ها

فضاهایی مانند اتاق خواب ها معمولا دارای دکوراسیونی به رنگ های روشن هستند، اما گاهی این رنگ های روشن می توانند خسته کننده و یکنواخت شوند، درست همین جا است که یک فرش ایرانی می تواند به کمک شما بیاید و مثل یک قهرمان دکوراسیون داخلی اتاق خواب تان را از این رو به آن رو کند و فضایی جدید را برای شما پیدید بیاورد. حالا فکرش را بکنید در اتاق خواب تان عناصر دیگری هم باشند که با فرش ایرانی که در اتاق پهن می کنید ست شود، آن وقت است که معجزه واقعی رخ می دهد. عکس بالا را نگاه کنید و ببینید که چگونه رنگ دیوار آجری و فرش ایرانی در اتاق غوغا می کنند. 

این هم نمونه دیگری از فرش های ایرانی استفاده شده در دکوراسیون داخلی اتاق خواب برای کسانی که دوست دارند از فرش هایی با رنگ های روشن استفاده کنند. می بینید که فرش های ایرانی آن قدر تنوع دارند که برای هر سلیقه ای می توان آن ها را استفاده کرد. 

گالری فرش گل فرنگگالری فرش گل فرنگ
فرش ابریشم کد 011 گالری فرش گل فرنگ
گالری فرش گل فرنگگالری فرش گل فرنگ
گالری فرش گل فرنگگالری فرش گل فرنگ
فرش ابریشم کد 010 گالری فرش گل فرنگ
گالری فرش گل فرنگگالری فرش گل فرنگ
گالری فرش گل فرنگگالری فرش گل فرنگ
فرش ابریشم کد 08 گالری فرش گل فرنگ
گالری فرش گل فرنگگالری فرش گل فرنگ

اگر علاقه مند شده اید که از فرش های ایرانی در دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید، پیشنهاد می کنم از محصولات گالری فرش گل فرنگ هم دیدن کنید، مطمئن باشید که طرح و نقش این فرش ها عجیب شما را درگیر خود می کنند. تعدادی از محصولات آن ها را می توانید در عکس بالا ببینید. 

برای به دست آوردن اطلاعات تماس این گروه و همچنین دیدن محصولات بیشتر می توانید به پروفایل اهالی فن گالری گل فرنگ در وبسایت چیدانه مراجعه نمایید. 

منبع: houzz | مترجم: شمیم آقازاده| تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه