Chidaneh.com placeholder image

سبز ی را از طبیعت به داخل خانه بیاورید

به قلم: تحریریه چیدانه

سبز: رنگ سبز رنگی متنوع، زنده، سالم، و انرژی‌بخش است. سبز رنگ جنگل‌ها، باغ‌های بهاری، محصولات تازه، گیاهان، کوه‌ها، و خزه‌هاست. رنگ سبز یکی از رنگ‌هایی است که در طبیعت به وفور یافت می‌شود و به همین دلیل لطافت خاصی در خود دارد. شاید استفاده از رنگ سبز در فضای داخلی خانه کمی سخت باشد اما واقعا این‌گونه نیست. در واقع این سختی به این دلیل است که اکثر انواع رنگ‌های سبز با طبیعت ارتباط دارند. بیایید در ابتدا از لنزهای طبیعت به رنگ سبز نگاه کنیم تا بتوانیم به راحتی از این رنگ در فضای داخلی خانه خود استفاده کنیم.

ایده های کاربرد رنگ سبز در فضای داخلی

سرویس خواب بالسا

سبز در طبیعت. اگر به گیاهان با شاخ و برگ‌هایشان در طبیعت نگاه کنید، مانند این کلم چاق و چله دوست‌داشتنی، متوجه خواهید شد که چگونه رنگ سبز با دیگر رنگ‌ها در طبیعت ترکیب می‌شود. در عکس بالا ارغوانی متمایل به آبی در درون سبز نقره‌ای حل شده است. اگر از نزدیک به گیاهان نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که همه آن‌ها دارای سایه‌های ظریفی از رنگ سبز در خود هستند. اکنون دوباره به عکس بالا نگاه کنید و به رنگ‌های پیرامون این گیاه دقت کنید. این کار ایده‌های زیادی در مورد ترکیب رنگ‌ها به شما می‌دهد.

 

ایده های کاربرد رنگ سبز در فضای داخلی

سبز+ چوب= ترکیبی ساده. چوب یکی از طبیعی‌ترین و آسان‌گیرترین شریکان رنگ سبز است. برای نمونه ردیف کاهوها را در باغ بر روی تکه‌های چوب، برگ‌های سبز را در برابر تنه درخت، و مانند عکس بالا گیاهان سبز رنگ را در مقابل یک دیوار چوبی در نظر بگیرید.

 

ایده های کاربرد رنگ سبز در فضای داخلی

استفاده از رنگ سبز و چوب در آشپزخانه. سبز نعنایی کم‌رنگ در کابینت‌ها و و دیوارها در این آشپزخانه روستایی کاملا شاد و جذاب به نظر می‌رسد. الوارهای ضخیم چوبی بدون روکش در سقف کمی گرما به این فضا داده است. اگر آشپزخانه شما دارای الوارهای رستیک نیست می‌توانید با استفاده از چوب‌های ساده‌تر این کار را انجام دهید.
در انتخاب سایه‌های طبیعی سبز برای فضاهای آشپزی و غذاخوری دقت کنید، چراکه استفاده از سایه‌های تند رنگ سبز تاثیر خوبی بر شما و مهمانان‌تان نمی‌گذارد.

 

ایده های کاربرد رنگ سبز در فضای داخلی

سبزهای سنتی. سایه‌های سبز در ترکیب با کمی خاکستری در فضاهای داخلی خانه‌های سنتی به وفور یافت می‌شوند. نمونه این ترکیب خزه، گلسنگ، و تپه‌های مه‌گرفته است.
البته این ترکیب نباید خیلی تیره شود. برای مثال به این کتاب‌خانه در عکس بالا توجه کنید؛ همان‌طور که می‌بینید رنگ سبز آن کاملا به چشم می‌آید اما بسیار لطیف و روشن است.

 

ایده های کاربرد رنگ سبز در فضای داخلی

اتاق مطالعه مجلل. با استفاده از دیوارها و کتاب‌خانه سبز رنگ، یک شومینه، و یک فرش ابریشمی اتاق مطالعه‌ای مجلل و باشکوه خلق کنید. برای ایجاد ظاهری زیبا و چشم‌گیر چارچوب‌ها را مثل دیوارها به رنگ سبز درآورید. 

 

ایده های کاربرد رنگ سبز در فضای داخلی

سبزهای گرم و روشن بهاری. به لحظه‌ای فکر کنید که نور خورشید بر روی چمن‌زار، جوانه‌های بهاری، درختان سبز، و خزه‌ها افتاده است.این رنگ‌ها سرزنده، شاداب، مدرن، و انرژی‌بخش هستند. اگر مقداری سفید و زرد به آن‌ها اضافه کنید آن‌گاه این رنگ‌های سبز به راحتی با رنگ‌های سفید، چوب‌ها، و دیگر رنگ‌های بهاری جفت می‌شوند.

 

ایده های کاربرد رنگ سبز در فضای داخلی

ایده‌هایی برای رنگ‌های سبز روشن و گرم. سعی کنید برای ایجاد فضایی شاداب و منحصربه‌فرد کف آشپزخانه یا اتاق مطالعه را به رنگ سبز درآورید. همان‌طور که در عکس بالا می‌بینید استفاده از رنگ سبز این آشپزخانه سفید رنگ را متفاوت و جذاب کرده است. هم‌چنین می‌توانید دیوارهای فضای صبحانه را به رنگ سبز درآورید تا شاداب‌تر و سرزنده‌تر به نظر برسد.

 

ایده های کاربرد رنگ سبز در فضای داخلی

ته‌مایه‌های سبز رنگ. در یک فضای کاملا سفید از چراغ‌ها یا کوسن‌های سبز استفاده کنید تا در فضا تنوع و سرزندگی ایجاد شود. در فضاهایی که به نظر ناقص می‌رسند از رنگ سبز روشن استفاده کنید تا فضای شما کامل شود.

 

ایده های کاربرد رنگ سبز در فضای داخلی

سبز نقره‌ای. سبز نقره‌ای رنگی میان سبز و خاکستری است. سبز نقره‌ای زیبا و روشن است و فضای ما را روشن می‌سازد. برای نمونه به گوش بره، برگ‌های زیتون، اکالیپتوس، و گلسنگ فکر کنید.

 

ایده های کاربرد رنگ سبز در فضای داخلی

ایده‌هایی برای استفاده از رنگ سبز نقره‌ای. رنگ سبز نقره‌ای کم‌رنگ مکملی برای رنگ‌های سفید و خاکستری است. حتی استفاده اندک از این رنگ -در پارچه، یک اثر هنری، و یا یک کوسن- کافی است تا جذابیت و عمق به فضا اضافه شود.

 

ایده های کاربرد رنگ سبز در فضای داخلی

کار با سایه‌های مختلف رنگ سبز. سایه‌های خاکستری متمایل به سبز نرم و لطیف هستند و خانه‌های روستایی انگلستان قدیم را به ذهن متبادر می‌کنند و استفاده از آن‌ها بسیار ساده است. از رنگ خاکستری متمایل به سبز در راه‌پله‌ها، چارچوب‌ها، و وسایل توکار استفاده کنید. اگر نگران پیدا کردن سایه‌های سبزرنگی هستید که در کنار این رنگ ترکیب خوبی ایجاد کنند از رنگ سبزی که در خود میزان متفاوتی از رنگ سفید را دارد استفاده کنید.

 

12ایده های کاربرد رنگ سبز در فضای داخلی

استفاده از گیاهان خانگی. راه آسان برای ایجاد رنگ سبز در فضای داخلی خانه استفاده از گیاهان خانگی، گلدان‌ها، برگ‌ها، و گلدان‌های مناسب لب پنجره است. اگر رنگ‌های غالب فضای داخلی خانه‌یتان خنثی هستند استفاده از گیاهان در خانه فضایی زنده‌تر، جذاب‌تر، و پویاتر خلق می‌کند.

 

ایده های کاربرد رنگ سبز در فضای داخلی

هر جا می‌روید به رنگ‌های سبز توجه کنید. برگ‌‌های باریک سبز رنگ، تره‌فرنگی‌ها در بازار، نخود سبز، برگ‌های کاهو، ساقه‌های گل لاله، برگ‌های سبز-نقره‌ای، زیتون‌‌های سبز تیره، خزه‌ها، و گلسنگ‌ها… اگر دوست دارید از این‌ها عکس بگیرید و در روزهای پایانی هفته آن‌ها را نگاه کنید و بینید رنگ کدام‌یک از آن‌ها مناسب خانه شماست.

به ما بگویید: آیا از رنگ سبز در خانه خود استفاده می‌کنید؟ آیا این رنگ را دوست دارید؟ از قسمت‌های سبز رنگ خانه خود عکس بگیرید و آن‌ها را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.
 

منبع: HOUZZ | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
maria در تاریخ 22 اردیبهشت 1393
من عاشق رنگ سبزم مخصوصن ایده شما در براه رنک سبز روشن وکرم بر ای آشپزخانه
شادی در تاریخ 24 اردیبهشت 1393
رنگ سبز به محیط حس زندگی میده و بسیار زیباست
Parastoo_S در تاریخ 26 تیر 1393
خیلی خوب بود, رنگ سبز به دکوراسیون خونه نمیخورد, ولی حالا میتونم گیاهی انتخاب کنم که سبزِ نقره ای باشه!

ثبت دیدگاه