Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیونی برای عاشقان رنگ

به قلم: تحریریه چیدانه

پالت های رنگی: رنگ‌هایی که نشان‌دهنده جنوب غربی آمریکا هستند واقعا جالب و جذابند. برخی از این رنگ‌ها زیبا و روشن و در عین حال رستیک و خاکی‌اند. همه این رنگ‌ها بازتابی از محیط طبیعی این منطقه مانند کوه‌هایی هستند که پیرامون بسیاری از شهرهای جنوب غربی قرار گرفته است و سنگ فیروزه که در این منطقه به وفور یافت می‌شود. بی‌دلیل نیست که هنرمندان عاشق این منطقه هستند و از رنگ‌های متنوع موجود در طبیعت آن الهام می‌گیرند. اگر عاشق رنگ‌ها هستید پالت رنگی موجود در جنوب غربی مناسب شماست.  

 

قالیشویی ادیب

بنفش متمایل به آبی در این منطقه فراوان دیده می‌شود و رنگ کوه‌های این منطقه است. این رنگ به دلیل داشتن ظاهری برجسته و زیبا بسیار مناسب اتاق خواب است.

 

آبی رنگ محبوب پالت رنگی جنوب غربی است. رنگ‌های آبی روشن و خودنما هر فضایی را تبدیل به فضایی آرام و ساکت می‌کنند.

 

آبی روشن و زنده نماینده آسمان جنوب غربی است. این نوع رنگ آبی بسیار مناسب دیوارهای اصلی است و فضای خوبی برای آویزان کردن آثار هنری مهیا می‌کند.

 

سنگ فیروزه‌، یکی از سنگ‌های محبوب دنیا، در جنوب غربی فراون یافت می‌شود. رنگ زیبای این سنگ در سراسر این منطقه حضور چشم‌گیری دارد. فیروزه‌ای در کنار زرد یک پالت رنگی جذاب می‌آفریند.

 

از نارنجی آتشین در کاشی‌های شیشه‌ای استفاده شده است. این رنگ بیان‌گر خاک جنوب غربی است.

 

دیوارهای این آشپزخانه واقع در جنوب غربی به رنگ عاجی درآمده‌اند. کابینت‌های قرمز رنگ با دستگیره‌های فیروزه‌ای مکملی برای دیوارها هستند و در کنار هم آشپزخانه‌ای زیبا و چشم‌گیر را خلق کرده‌اند.

 

نارنجی و زرد بازتابی از نور آفتاب این منطقه هستند. در عکس بالا برای ایجاد توازنِ رنگی از رنگ‌های سرد نیز استفاده شده است.

 

رنگ قهوه‌ای متمایل به قرمز رنگ خنثی اصلی این منطقه است. این رنگ به خوبی با رنگ‌های دیگر جفت می‌شود. اگر از این رنگ به تنهایی استفاده شود فضا تبدیل به فضایی خاکی و ارگانیک می‌شود.

 

منبع:  houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Tarane در تاریخ 24 اردیبهشت 1393
خیلی مطلب خوبی بود با عکسای خووب. مخصوصا رنگ بندی سرویس بهداشتی با کاشی های ریز قرمز واقعا عالی بود.
roghaye در تاریخ 25 اردیبهشت 1393
آشنایی با فرهنگ ومعماری کشورهای دیگر دنیا جذابیت ویژه ای دارد خیلی خوب بود
avina در تاریخ 25 اردیبهشت 1393
به نظرم رنگ استفاده از رنگ بندی هر کسی رو به ذوق می آورد.
melikan2000 در تاریخ 30 اردیبهشت 1393
این رنگ های زیبا به فضا جذابیت خاصی بخشیده.

ثبت دیدگاه