Chidaneh.com placeholder image

نورپردازی محوطه و حیاط با گلدان‌های نوری خیره کننده

به قلم: تحریریه چیدانه

نورپردازی: استفاده از گل و گیاه در حیاط خانه کمک شایانی به طبیعت و تولید اکسیژن می‌کند. علاوه بر آنچه گفته شد، گیاهان زیبایی و طراوت خاصی به محیط خانه ما می‌بخشند؛ البته باید متذکر شد یک گیاه به تنهایی نمی‌تواند جنبه دکوراتیوی داشته باشد بلکه ما همچنان نیازمند استفاده از راهکارهایی هستیم که بتواند گیاهان را به نمایش چشمگیرتری دربیاورد. یکی از این راهکارها، استفاده صحیح از نورپردازی است.

شرکت پارس طراحان بانیک
طراحی و مبلمان محوطه و فضای سبز
شرکت پارس طراحان بانیک

تابلو فرش ریحان

نورپردازی در محوطه

نورپردازی انواع متفاوتی دارد. برحسب اینکه چه فضایی را برای چه هدفی نورپردازی می‌کنید، شیوه کار متفاوت است. در این مطلب اشاره کوچکی به نحوه نورپردازی در محوطه می‌کنیم. اگر شما مالک یک حیاط هستید، بدون توجه به ابعاد و اندازه آن، دست به کار شوید و با هزینه کم آن را متحول کنید. نورپردازی یکی از روش‌های ارزان در دکوراسیون است. شما با کمی خلاقیت و ذوق می‌توانید فضای متفاوتی را به وجود بیاورید.

استودیو معماری آکسا
نورپردازی ورودی ساختمان
استودیو معماری آکسا

نحوه نورپردازی فضای بیرون از منزل با داخل آن تفاوت قابل ملاحظه‌ای دارد. در نورپردازی خارجی نیاز به تاریکی ضروری است؛ چون زیبایی کار‌تان زمانی نشان داده می‌شود که در دل تاریکی حیاط، نقاطی نورانی داشته باشید. نهایت تمرکزتان را روی عناصری بگذارید که تمایل دارید دیده شوند؛ مثلا نور را روی گلدان، آبنما یا قسمتی از دیوار که دوست دارید دیده شود، بتابانید.

بامبو - ام دی اف - سنگ کورین ایران سبز
اجرای پرگولا و کف پوش در بام سبز
بامبو - ام دی اف - سنگ کورین ایران سبز

تامین نور معبر در شب

باید توجه کرد در نورپردازی محوطه، علاوه بر نشان دادن زیبایی عناصر موجود در محیط، نور مناسبی برای دید افراد در شب هم فراهم شود. اگر می‌خواهید عنصری را نشان دهید، می‌توانید نور را روی آن متمرکز کنید. با تاباندن نور از بالا یا پایین شی‌ء آن را نمایان ‌کنید. نور مناسبی برای محل تردد و نشستن اعضای خانواده گرد همدیگر در نظر بگیرید. دقت کنید، نورها نباید طوری تابانده شوند که با چشم برخورد مستقیمی داشته باشند و چشم را خیره کنند.

گروه معماران مدام
در جستجوی حیاط از یاد رفته تجربه سوم
گروه معماران مدام

همان‌طور که گفته شد، می‌توانید از انواع نورپردازی مناسب با بودجه و سلیقه‌تان در محوطه یا حیاط منزل خود استفاده کنید. یکی از مجلل‌ترین نوع نورپردازی‌ها، استفاده از مبلمان‌ نوری است. نورپردازی توسط عنصری که در فضای حیاط قرار دارد، سبکی‌ جالب و متفاوت ایجاد می‌کند.

شرکت یاشیل دوست طبیعت
گلدان نوری - گلدان چراغ دار - گلدان نوری
شرکت یاشیل دوست طبیعت

معرفی باکس‌های نوری و کاربرد آن در محوطه

گلدان، عنصری زیبا و اصلی در حیاط منزل به حساب می‌آید. همچنین اگر صحیح انتخاب شود، می‌تواند نقش دکوراتیو ویژه‌ای را بر عهده‌ بگیرد. در این قسمت شما را با گلدانی جالب و باشکوه آشنا می‌کنیم. این عنصر در کنار کاربرد اصلی‌اش به عنوان نگهدارنده گل و گیاه، کاربردی مهم در زمینه دکوراسیون نیز دارد.

شرکت یاشیل دوست طبیعت
گلدان نوری - گلدان چراغ دار - گلدان نوری
شرکت یاشیل دوست طبیعت

این گلدان‌ها بستری مناسب برای پرورش و رشد هر گونه گیاه را دارند و هیچ تفاوتی با سایر گلدان‌ها ندارند. به دلیل اهمیت بحث طراحی فضای سبز و استفاده مناسب از فضای‌های باز در منزل، این گلدان به انواع مبلمان‌ فضای باز پیوند خورده است. ماده تشکیل‌دهنده این گلدان‌ها از مواد پلی‌اتیلن است. این مواد شفاف است و سبب می‌شود گلدان‌ها، نور را به‌راحتی از خود عبور دهند. همچنین در برابر رطوبت مقاوم هستند. شما می‌توانید با به کارگیری آنها، محوطه‌تان را مجلل و زیبا کنید.

شرکت یاشیل دوست طبیعت
گلدان نوری هیلدا یاشیل دوست طبیعت مدل 139410
شرکت یاشیل دوست طبیعت
شرکت یاشیل دوست طبیعت
گلدان نوری هیلدا مدل139435
شرکت یاشیل دوست طبیعت
شرکت یاشیل دوست طبیعت
گلدان نوری هیلدا یاشیل دوست مدل139440
شرکت یاشیل دوست طبیعت

نحوه تامین نور توسط گلدان نوری

روشنایی در این گلدان، توسط لامپ‌های ال‌ای‌دی و اس‌ام‌دی که در بین دو پوسته گلدان قرار گرفته، تامین می‌شود. این لامپ‌ها از تنوع رنگی زیادی برخوردار نیستند، ولی می‌توانید رنگی مناسب مبلمان خود را در بین رنگ‌های آن پیدا کنید. اکثر گلدان‌ها ریموت کنترل دارند تا شما بتوانید به‌راحتی شدت و رنگ نور را تنظیم کنید. ابعاد و اندازه گلدان‌ها متفاوت است. برحسب نیاز اندازه مورد نظرتان، آنها را سفارش دهید.

شرکت یاشیل دوست طبیعت
گلدان نوری LED چراغ دار هیلدا یاشیل دوست مدل139422
شرکت یاشیل دوست طبیعت

طرح و مدل مناسب‌تان را انتخاب کنید!

این گلدان‌های خاص و چشم‌نواز مناسب با سبک مدرن و کلاسیک طراحی شده‌اند، ابعاد و طرح‌های متفاوتی دارند و در فضای داخلی و بیرونی منزل به کار می‌روند. اگر به دنبال طرحی مدرن در بین این گلدان‌ها می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم، مدل‌های مکعب‌ مربع یا مستطیل که با نور سفید طراحی شده‌اند را انتخاب کنید. چنانچه تمایل به استفاده از طرحی کلاسیک را دارید باید بگوییم خوشبختانه می‌توانید در بین انواع متنوع این گلدان‌ها، طرح‌هایی با شباهت گلدان‌های سفالی و پلاستیکی گذشته با لبه‌های دالبردار را پیدا کنید. مدل‌های کوزه‌ای و قیفی با نور آفتابی نیز گزینه‌های مناسبی هستند.

در صورت استفاده از گلدان‌های نوری در محوطه منزل‌تان، توجه به تامین نورهای اصلی داشته باشید. نور این گلدان‌ها فقط جنبه تزیینی دارد، در نتیجه نمی‌تواند نور مناسبی برای معابر شما باشد.

مجله منزل
مجله منزل :شماره ۹7 شهریور ماه ۱۳۹۵
مجله منزل

این مطلب یکی از مطالب جذاب آخرین شماره مجله منزل است. اگر علاقه به ورق زدن مجله و دیدن تصاویر و ایده های دکوراسیونی خلاقانه و زیبا دارید، با مراجعه به کیوسک های روزنامه فروشی می توانید این مجله را تهیه کنید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: سمیه منوچهری

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه