Chidaneh.com placeholder image

با سقف متحرک استخرتان را برای پاییز آماده کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

استخر، برکه و آبنما: اگر شما هم از افرادی هستید که در طول فصل گرم از استخر روباز خانه یا ویلای خود استفاده می کرده اید، قطعا این روزها با پایان تابستان و آغاز پاییز یکی از دغدغه های ذهنی تان این است که در سرما چطور استخر را به حال خود رها کنید! بد نیست بدانید یکی از راهکارهای بسیار مفید استفاده از پوشش سقف متحرک است. با چیدانه همراه باشید تا جزییات را بدانید:

تابلو فرش ریحان

در فضای بیرونی منزل، با تغییر شرایط آب و هوایی و شروع فصل سرد دیگر نمی توان از همه امکانات استفاده کرد. یکی از این فضاها استخر است. طراحی محوطه، باغ و حیاط خود را با دقت و حساسیت بالا انجام داده اید. می خواهید در حین شنا کردن از فضای سبز و آسمان آبی لذت ببرید؛ پس بدون شک پوشش کامل سقف را انتخاب نمی کنید. بهترین انتخابی که برای فصول سرد می توانید داشته باشید، سقف های متحرک هستند که قابلیت کارکرد استخر را در فصول مختلف برایتان ممکن می کنند.

آشنایی با طراحی استخر شخصی در حیاط منزل را پیشنهاد می کنیم!

چرا سقف متحرک در طراحی محوطه؟

یکی از ویژگی های مهم سقف متحرک این است که بر اساس نیاز خود می توانید آن را باز یا بسته کنید؛ سقف متحرک کشویی و ریلی استخر این امکان را به شما می دهد تا از هوای آزاد استفاده کرده و یا در زیر پوشش شفاف شنا کنید.

نکته خوبی که در استفاده از سقف متحرک برای استخر روباز وجود دارد، این است که شما می توانید حتی در آب و هوای سرد هم از استخر استفاده کنید. ورق های پلی کربنات فضای ایزوله بسیار خوبی بوجود می آورند و اجازه ورود نور خورشید را به درون می دهند. ورق های پلی کربنات در برابر ضربات مستقیم بسیار مقاوم بوده، عایق حرارتی و صوتی هستند. این ورقه ها شکننده نیستند. ورق های رنگی را برای جلوگیری از دید می توان استفاده کرد، ولی همچنان نور خورشید را عبور می دهند.

با آمدن فصل پاییز و ریزش برگ های، یکی از مشکلات استخرهای روباز ریختن برگ ها درون آب است که می تواند آلودگی و مشکلات بیشتری را ایجاد کند. سقف متحرک به هیچ وجه اجازه ورود برگ های خشک را به فضای استخر نمی دهد و جانوران مزاحم هم نمی توانند وارد این فضا بشوند. البته این را هم بگوییم تا زمانی که پوشش بسته باشد، هرگونه ورود و خروجی ممنوع است! سقف متحرک برای جلوگیری از خطر سقوط سالمندان، کودکان و حیوانات خانگی بهترین راه حل است.

با آمدن فصل خزان، ایده های تزیین محوطه بیرونی با زیبایی های پاییز برای حیاط شما فوق العاده است!

یکی از مشکلات عمده در فصل سرد و خصوصا زمستان برای استخرهای روباز، یخ زدگی آب آن است. برخی افراد دوست ندارند که استخر خود را خالی از آب ببینند و البته استخر خالی هم مشکلات دیگری دارد. میدانید زمانی که آب یخ می زند، منبسط شده و حجم بیشتری پیدا می کند و همین قضیه به ساختار و مصالح استفاده شده در استخر آسیب می زند. سیستم سقف متحرک در برابر سرما مقاوم است و مشکل یخ زدگی و آسیب ساختار استخر را هم حل می کند. 

کاهش هزینه نگهداری استخر با سقف متحرک

با وجود سقف متحرک زمان و هزینه های نگهداری مانند تمیز کردن، تعویض آب استخر و … کاهش می یابد. آب استخر تمیزتر باقی می ماند به علت اینکه در معرض مستقیم با جریان هوا قرار ندارد و گرد و غبار کمتری هم وارد آب می شود. به دنبال این روند تبخیر سطحی آب کم شده و هدر رفت کاهش می یابد. پس به نحوی از طرفداران صرفه جویی در مصرف آب خواهید بود.

گرمای نور خورشید مانند سیستم گلخانه در فضای زیرین پوشش سقف متحرک نگه داشته می شود و هزینه های گرمابخشی را در صورت آفتابی بودن هوا با این سیستم می توانید کاهش دهید. استفاده از پوشش های مناسب در سقف متحرک، اشعه ماورا بنفش را فیلتر می کند و به این دلیل خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش می دهد. سیستم سقف متحرک برای استخرهای خصوصی و خانگی مناسب است.

این مطبل را از دست ندهید: استخرهای شیشه های که شما را مجذوب خود می کنند!

برخی افراد ممکن است در فصل سرد از استخر استفاده نکنند و ترجیح دهند به جای ایجاد سازه های بزرگ و بلند برای پوشش استخر، تنها روی آن را بپوشانند تا مزیت هایی مانند جلوگیری از آلودگی، بالا بردن عمر مصالح و ساختار و … را برای استخر خود فراهم آورند.

شما می توانیدبا مراجعه به بخش اهالی فن و شرکت ها، متخصصینی در زمینه طراحی محوطه و سیستم های استخری پیدا کرده و امکانات خوبی را برای حیاط خود فراهم کنید! 

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه