Chidaneh.com placeholder image

آپارتمان 50 متری رضوانه و حمید؛ خانه ای پر از زندگی!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: بسیاری از افراد تصور می کنند دکوراسیون خاص و جذاب تنها نیازمند فضاهای زیاد و استفاده از مبلمان و وسایل لوکس است. ولی باید گفت این انرژی و حس خوب افراد خانه است که دکوراسیون منزل را خاص و جذاب می کند. خانه ای که درونش پر است از عشق، امید و رنگ به دل همه می نشیند. تور خانه گردی چیدانه را دنبال کنید. این بار به خانه ای در شهر همدان سفر کرده ایم:

زهرا مهدیان
عکاسی منزل رضوانه
زهرا مهدیان

اسکای اسکرپر

رضوانه باب الحوائجی به کمک همسرش طراحی داخلی منزل را انجام داده و در آن از اصولی که خودشان در نظر گرفته اند، استفاده شده است. او که فارغ التحصیل گرافیک است، وسایل رنگی و بازی رنگ ها را دوست دارد. “رنگ به من ایده می دهد و به نظرم در روحیه بسیار اثر می گذارد. خانه های تیره دلگیر است." منزل آنها خانه ای کوچک است که با هنر و سلیقه خانم و آقای خانه طراحی شده است.

زهرا مهدیان
عکاسی منزل رضوانه
زهرا مهدیان

“ما برای طراحی دکوراسیون رنگ فیروزه ای و سبز را انتخاب کردیم. هرکسی جسارت استفاده از رنگ در طراحی خانه را ندارد. همسرم حمید، به چوب بسیار علاقه دارد." وسایل چوبی که در دکوراسیون منزل می بینید کار دست آقای خانه است و تنها برای دل خودش آنها را درست کرده است.

ما به شما می گوییم که معجزه حضور چوب در دکوراسیون منزل چیست!

زهرا مهدیان
عکاسی منزل رضوانه
زهرا مهدیان

دکوراسیون خانه ای از جنس طبیعت

خوب دقت کنید: تمی که در دکوراسیون داخلی خانه رضوانه و حمید استفاده شده، شما را یاد طبیعت می اندازد؛ رنگ سبز و آبی، طرح هایی از گل و گیاه، حضوری از چوب به شکلی زنده و تقریبا درست نخورده اعضایی از آن طبیعت هستند. پلان مستطیل شکلی که دیوارهای سفید آن شاخه و برگ ها را نشان می دهد و تنه درخت در قسمت هایی از مبلمان به چشم می خورد.

زهرا مهدیان
عکاسی منزل رضوانه
زهرا مهدیان

آینه و شمعدانی که در خانه رنگی همدان دیده می شود، خیلی متفاوت از چیزی است که این روزها در اکثر خانه ها وجود دارد. آینه و شمعدان سنتی، با قاب چوبی و شیشه های رنگی، پنجره های ارسی را یادمان می آورد. انتخاب سبک خاص آنها تحسین بر انگیز است!

این مطلب را حتما بخوانید: ارسی های دوست داشتنی را از خاطره نبریم!

لوازم دکوری زیبا و گوناگونی در این خانه استفاده شده است. “مجسمه های فرشته روحیه خوبی به ما می دهد. سعی کردم در استفاده از وسایل تزیینی و دکوری از سبک و تم های مختلف با تنوع رنگی استفاده کنم."

زهرا مهدیان
عکاسی منزل رضوانه
زهرا مهدیان

رنگ فیروزه ای را دوست دارم ولی به علت اینکه رنگی سرد است، به تنهایی نمی توان در دکوراسیون منزل استفاده کرد. پارچه مبلمان مدرن خانه دارای طرح های گلدار است و دو دیوار بزرگ قسمت نشیمن هم با گل هایی مشابه مبل، کاغذ دیواری شده است. تابلوهای دیوار و روی میز کار اوست.

زهرا مهدیان
عکاسی منزل رضوانه
زهرا مهدیان

رضوانه به علت رشته اش رنگ ها را خوب می شناسد. می داند که همراه بافت طرحدار، باید از عناصر ساده تر استفاده کرد تا تعادل حفظ شود. پرده حریر ساده و سفید رنگ در کنار مبلمان گلدار دکوراسیون داخلی منزل انتخاب هوشمندانه ای است.

برای داشتن بهترین نوع پرده، نکاتی برای انتخاب و خرید پرده را دنبال کنید!

زهرا مهدیان
عکاسی منزل رضوانه
زهرا مهدیان

چیزی که در هر قسمت خانه و در همه وسایل و لوازم دیده می شود، استفاده از رنگ و سبک های مختلف است؛ از وسایل تزیینی سنتی گرفته تا مجسمه های جدید و امروزی؛ سبزینگی خانه با گلدان هایی سبز از گیاهان کامل شده است. بخشی از طبیعت واقعی در دکوراسیون خانه رضوانه و حمید در قالب گیاهی حضور دارند.

دکوراسیون بالکن کوچک سبز خانه همدان

بالکن کوچک خانه بیش از حد توانش در انرژی خانه نقش دارد. برخی گیاهان که در دکوراسیون حضور داشتند، به علت نیاز نوری شان به تراس منتقل شده اند. قفسه بندی منظمی به رنگ سفید و قرمز در این قسمت انجام شد. گلدانهای رنگارنگ هماهنگ با رنگ گیاهان هستند. شمعدانی، حسن یوسف، دیفن باخیا، اطلسی و … در تراس خانه زندگی می کنند. دیگر از یک بالکن 50 سانتی چه انتظاری دارید؟

دکوراسیون اتاق خواب خانه همدان

اتاق خواب کوچک خانه رضوانه آنقدر مرتب و دلنشین است که ابعادش به چشم نمی آید. سرویس خواب چوبی با رنگ آبی دکوراسیون و روتختی جسارت انتخاب رنگ را به رخ می کشد. دیوار را با دقت ببینید. کاغذ دیواری که در اتاق خواب استفاده شده، دارای خطوط افقی ظریفی است که کمی فضا را بزرگتر نشان می دهد. دیوارپوش و کمد دیواری اتاق خواب به رنگ سفید است تا به بزرگ شدن اتاق خواب کمک کند. تابلوهای هنری که بالای تخت خواب می بینید، هم کار دست خانم رضوانه است.

 

اتاق خواب ما کوچک است، ولی وقتی گلها و فضای سبز بیرون پنجره را می بینیم کوچکی آن به چشم نمی آید."

زهرا مهدیان
معماری داخلی آشپزخانه با کابینت چوبی
زهرا مهدیان

دکوراسیون آشپزخانه کوچک خانه همدان

در دکوراسیون چوبی آشپزخانه کوچک همه چیز سر جای خودش قرار دارد. این آشپزخانه بخشی از دکوراسیون کل خانه است و مجاور نشیمن و پذیرایی، هیچ تضادی نشان نمی دهد. در آن هیچ خبری از شلوغی و اغتشاش بصری نیست. میز و صندلی غذاخوری ساده و مدرن، آنقدر صمیمی است که هر کس با دیدن آن دلش می خواهد روی آن بنشیند و از اتفاقات روزانه خود سخن بگوید.

زهرا مهدیان
چوب در معماری داخلی آشپزخانه
زهرا مهدیان

رضوانه وسایل اضافی و کاربردی آشپزخانه را تا جای ممکن درون کابینت ها پنهان کرده است. یخچال، لباسشویی، مایکروفر و تجهیزات آشپزخانه درون کبینت قرار دارند، تا آشپزخانه به هم ریخته به نظر نرسد. 

پیشنهاد می کنیم اگر دکوراسیون منزلی را می شناسید که ایده های خوبی برای گفتن دارد، گوشی خود را بردارید و به شماره تلگرام چیدانه 09388547140 پیغام دهید تا در تورهای چیدانه آن را معرفی کنیم!

نویسنده: صدف حقیقت | عکاس: زهرا مهدیان | تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه