Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی رستوران مدرن محمد کباب در اصفهان!

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: رستوران محمد در محله دُرچه نزدیک شهر اصفهان واقع شده است. از آن جایی که خلوص، اصالت و قدمت دلیل اصلی رونق رستوران های قدیمی می باشد موقعیت کبابی محمد در منطقه مدرن فروشگاه های مرکز شهر، تعریفی جدید از این نام تجاری است که روح اصلی یک مکان سنتی در فضایی مدرن را حفظ نموده است. با چیدانه همراه باشید تا با هم به گوشه و کنار این طراحی جالب از دفتر فرآیند منطقی در طراحی معماری به سرپرستی الهام گرامی زاده و احسان حسینی سری بزنیم و با جزییات طراحی آن بیشتر آشنا شویم با ما همراه شوید.

رستوران محمد کباب

تابلو فرش ریحان

مشخصات عمومی پروژه ی بازسازی و طراحی رستوران محمد

  • موقعیت: اصفهان، ایران
  • دفتر معماری: فرآیند منطقی در طراحی معماری
  • معماران: الهام گرامی زاده، احسان حسینی
  • همکاران طراحی: احمد رضا توکلی، آلاله محسنی، علیرضا زمانی

طراحی داخلی رستوران

  • کارفرما: امید اکبری
  • مساحت: 60 متر مکعب
  • سال ساخت: 2016
  • عکاس: فرشید نصرآبادی

طراحی داخلی رستوران

از زبان معمار: بازسازی و طراحی داخلی رستوران کبابی محمد پروژه مدرن و جالبی بود که در منطقه ای از فروشگاه های مواد غذایی شهر اصفهان بنا شده است. محل اصلی رستوران محمد در محله دُرچه نزدیک شهر اصفهان واقع شده است.

طراحی داخلی رستوران

از آن جایی که خلوص، اصالت و قدمت دلیل اصلی رونق رستوران های قدیمی می باشد موقعیت کبابی محمد در منطقه مدرن فروشگاه های مرکز شهر، تعریفی جدید از این نام تجاری است که روح اصلی یک مکان سنتی در فضایی مدرن را حفظ نموده است. خلق فضایی که حضور مشتریان را بدون توقف طولانی تثبیت کرده و حس یک مکان سنتی را به آنها منتقل کند، از کانسپ های مهم طراحی داخلی رستوران محمد به شمار می رود. 

طراحی داخلی رستوران

پروژه طراحی رستوران محمد شامل دو بخش آشپزخانه و فضای سفارش است. با توجه به محدودیت فضایی و نفوذ برخی قسمت های آشپزخانه به فضای سفارش، برای سیرکولاسیون مناسب و حفظ اصالت و هویت کبابی محمد از اِلمان ها و راه حل های بصری کمک گرفته شده است.

طراحی داخلی رستوران

در نتیجه در طراحی داخلی رستوران محمد ترکیبی از کمان های کِرو و منحنی به صورت پوسته ای بی پایان به رنگ سفید در فضا تعبیه شده است. همچنین فضای سفارش غذا به سادگی و زیبایی با مکان عمومی پیوند خورده، به طوری که هیچ کدام از عرصه ها مزاحم یکدیگر نبوده و به خوبی حس یک فضای سنتی را برای مشتریان ایجاد می کند.

طراحی داخلی رستوران

به همین دلیل فضای شلوغ عمومی به بخش سفارش کبابی محمد پیوند خورده که تدبیری مقتصدانه در طراحی رستوران به شمار می رود. همچنین ساخت طاق ها و اِلمان های کُروی با توجه به امکانات محلی و توسط کارگران ماهر به اجرا رسیده است. همچنین لوگو (نشانه) کبابی محمد به وسیله ی یک ویدئو پروژکتور بر روی دیوار سفید فضا به صورت یک نشانه ی پویا درج شده است.

اهالی فن چیدانه مکانی است که معماران و متخصصان حوزه ساخت و دکوراسیون داخلی می توانند عضو شده و پروژه های خود را به نمایش بگذارند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری در این زمینه هستید، هر چه زودتر دست به کار شوید.

منبع: Archdaily |گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه