Chidaneh.com placeholder image

جا جواهری های شیک و خلاقانه برای دکوراسیون اتاق خانم ها

به قلم: تحریریه چیدانه

طبقه بندی و نظم دهی: علاقه بانوان به زیورآلات مثال‌زدنی است و استفاده از جواهرات این روزها بخشی از فرهنگ جامعه ما محسوب می‌شود؛ تا جایی که هدیه دادن و هدیه گرفتن جواهرات و زیورآلات، پیشامد خوشایندی برای هر بانوی ایرانی است. خرید زیورآلات همواره با نظم دادن به آنها که کار ساده‌ای هم نیست، همراه است. برای نظم بخشیدن به جواهرات و استفاده و پیداکردن گوشواره یا گردنبند مورد نظر تنها راه ممکن استفاده از یک جا جواهری مناسب است. اگر شما هم مثل من علاوه بر علاقه به زیورآلات، مشتاق نظم و ترتیب دادن به آنها و استفاده از جا جواهری‌های خاص و زیبا هستید، این مطلب را از دست ندهید.

جا جواهری شیک

چوب و هنر

1- انتخاب راحت جا جواهری از پشت ویترین

شاید ساده‌ترین راه برای انتخاب یک جا جواهری، مراجعه به فروشگاههای مربوطه باشد. می‌توانید انواع مختلف جعبه‌ها و استندهای فانتزی و لوکس را با توجه به رنگ و دکوراسیون اتاق‌تان انتخاب کنید. همچنین با تهیه کیف‌های مخصوص جواهرات می‌توانید زیورآلات‌تان را در سفرها هم همراه داشته باشید. استفاده از یک جاجواهری جمع و جور ساده‌ترین راه برای نظم بخشیدن به جواهرات‌تان است.

کمد جا جواهری در دکوراسیون منزل

2- زینتی‌های طبقه‌بندی شده

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به نظم و دسته‌بندی دقیق اشیا اهمیت می‌دهند، استفاده از این نوع جا جواهری را به شما پیشنهاد می‌کنم. کشوهای متعدد مکان‌های بسیار مناسبی برای دسته‌بندی انواع انگشترها، دستبندها و ساعت‌ها هستند. همچنین شما می‌توانید گردنبندها و زیورآلات بلندتر را در محفظه‌های مخصوص آویزان کنید. به این ترتیب به‌راحتی می‌توانید زیورآلات دلخواه خود را پیدا کرده و علاوه بر طبقه‌بندی منظم، جلوه‌ای از زیبایی را به اتاق‌تان هدیه دهید.

ساخت جا جواهری از وسایل قدیمی

3- بازیافت خلاقانه برای جا جواهری های خلاقانه

با کمی خلاقیت می‌توانید از وسایل دورریز زیباترین جا جواهری را بسازید؛ مثلا با استفاده از یک قاب خالی که دیگر کاربردی برای‌تان ندارد و روبان‌های زیبا و طرحدار یا حتی آویز لباس یا رنده بی‌مصرف آشپزخانه، جاجواهری منحصر به خودتان را بسازید که علاوه بر تزیین دیوار، کاربردی هم هست و با کمترین هزینه و کمترین فضای اشغال شده، بیشترین کارآیی را دارد.

جا جواهری بازیافتی

نمونه ای از رنده بی مصرف آشپزخانه که به جا جواهری تبدیل شده است را در این تصویر می بینید.

جا جواهری خلاقانه

قاب آینه های قدیمی خود را به راحتی می توانید از نو به کار گیرید و مانند  آنچه در تصویر می بینید آن را به یک جا جواهری زیبا تبدیل کنید که هم کاربردی است و هم جنبه تزیینی دارد.

جا جواهری خلاقانه

4- تغییر کاربری وسایل به جا جواهری

یک مجسمه خاص، جاشمعی زیبا، گلدان یا بشقاب‌های رنگارنگ و خاطره‌انگیز برای تبدیل شدن به جاجواهری ایده‌های جالبی هستند. بدون هیچ هزینه‌ای تنها با تغییر در کاربرد ظروف می‌توانید جا جواهری دکوری و متفاوتی داشته باشید؛ جاجواهری ویژه‌ای که تداعی‌گر خاطراتی ویژه است.

جا جواهری در کمد

5- جواهرات در کمد

اگر خلوتی اتاق برای‌تان مهم است و ترجیح می‌دهید زیورآلات‌تان هم مثل لباس‌های‌تان داخل کمد باشند و برای این منظور فضای کافی در کمددیواری یا کشوی دراور دارید، با استفاده از جداکننده‌های ساده، کشوی مخصوص جواهرات‌تان را آماده کنید. به این ترتیب با یک تیر دو نشان زده‌اید؛ هم خلوتی اتاق رعایت شده و هم همه جواهرات‌تان را در یک نگاه در کنار لباس‌های‌تان می‌بینید.

مجله منزل
مجله منزل :شماره ۹9 آبان ماه ۱۳۹۵
مجله منزل

اگر به دنبال یک مجله خوش رنگ و لعاب برای دیدن ایده های خلاقانه دکوراسیونی هستید، مجله منزل می تواند بهترین گزینه باشد. پس فرصت را از دست ندهید و از طریق کیوسک های روزنامه فروشی یا به صورت آنلاین نسبت به خرید آن اقدام کنید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: صبا صوفی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه