Chidaneh.com placeholder image

برترین عکس های جهان از سفرهای سال 2016!

به قلم: تحریریه چیدانه

سفر با معماری: جشنواره بین المللی عکس SIENA سیِنا (Siena International Photo Awards) جشنواره ای است که سالانه برگزار می شود و امسال اسامی برندگان سال 2016 خود را اعلام کرده است که شامل عکس های خیره کننده ای می شود. در جشنواره ی امسال بیش از 100 عکاس حرفه ای و آماتور از کشورهای مختلفی از مینمار گرفته تا ترکیه، شرکت داشته اند و در بخش های مختلف این جشنواره به رقابت پرداختند. این جشنواره شامل سه بخش: عکاسی معماری، عکاسی طبیعت و عکاسی در سفر در دو دسته ی رنگی و سیاه و سفید می باشد. تندیس افتخار این جشنواره به عکاس فرانسوی، Greg Lecoeur، به خاطر عکاسی در زیر آب های سواحل آفریقای جنوبی رسید. او در این عکس توانست قابی از مهاجرت ماهی های ساردین را ثبت کند و عنوان برترین عکس سال جشنواره ی بین المللی سیِنا را از آن خود کند.

جشنواره بین المللی عکس

تابلو فرش ریحان

همه ی عکس های برگزیده ی راه یافته به این جشنواره، از هم اکنون تا تاریخ 30 نوامبر (10 آذر) در محل فستیوال عکس های سفری هنری سیِنا در شهر سیِنا ایتالیا در حال نمایش می باشند. اما اگر شما خوانندگان عزیز چیدانه نمی توانید تا انتهای این نمایشگاه به ایتالیا سفر کنید و عکس ها را ببینید، ما در اینجا تعدادی از عکس های برگزیده ی این جشنواره را با توضیحات خود عکاس برای شما عزیزان به نمایش گذاشته ایم. پس با ما باشید.

عکاسی طبیعت

عکس: حرکت ساردین ها، آفریقای جنوبی

عکس سال جشنواره ی بین المللی سینا

 :Greg Lecoeurدر طول مهاجرت ساردین، در امتداد ساحل آفریقای جنوبی، همه ی شکارچیان دریایی به دنبال ساردین ها هستند! من بسیار خوش شانس بودم که در زمانی مناسب، در مکانی مناسب برای عکاسی قرار داشتم.

عکاسی طبیعت

عکس: گلخانه های توت فرنگی، ترکیه

کسب مقام اول در بخش سفر

:Leyla Emektar برای گرفتن این شات، من باید از گلخانه های رنگی در نزدیک نازالی قرار داشت. برای داشتن تصویری جذاب تر و بهتر، منتظر لحظه ای ماندم که یک دهقان ترک، در حال کار با توت فرنگی ها، وارد قاب من شود.

عکاسی سیاه و سفید

عکس: من هیچم، میانمار

تقدیر شده در بخش عکس سیاه و سفید

:Gunarto Gunawan این عکس در یکی از معابد باگان در شهر میانمار گرفته شده است. عکسی که در یک زمان بسیار خاص ثبت شده است: زمانی که پرتو آفتاب از طریق پنجره ای کوچک بر قلب مجسمه تابیده است و در همان زمان راهب مشغول تمیز کردن مجسمه می باشد. 

عکاسی سفر

عکس: خانواده ی جادپوری، هندوستان

تقدیر شده در بخش سفر

:Isa Ebrahim رنگ ها، حالات صورت، وضعیت مردم و ترکیب بندی فکر شده، این عکس را خاص و منحصر به فرد کرده است. این عکس خانواده ی Bhenwa در شهر جادپور در ایالت راجستان را نشان می دهد که نمایندگانی واقعی از وضعیت زندگی در این شهر هندوستان می باشند. 

عکاسی رنگی مستند

عکس: آماده سازی تور ماهیگیری در شهر Phan Rang، ویتنام

کسب مقام اول در بخش عکس رنگی

:Danny Yen Sin Wong در دهکده ای کوچک در جنوب ویتنام در نزدیکی شهر Phan Rang، زنی با یک کلاه مخروطی، در حال درست کردن یک تور ماهیگیری به روش سنتی می باشد. ساخت این تورهای ماهیگیری دستبافت، هنوز هم یک کار ویژه ی زنان ویتنامی است، هنگامی که شوهرانشان در حال ماهیگیری می باشند. 

عکاسی سیاه و سفید

عکس: مکالمه شاد، ترکیه

تقدیر شده در بخش عکس سیاه و سفید

:Mine Ertugrul دو پیرمرد که در صحن مسجد نشسته اند و در حال لذت بردن از گفتگو با هم هستند. زندگی همین برقراری ارتباط صمیمانه از طریق گفتگو است. 

عکاسی طبیعت

عکس: آبشاری از آتش، پارک ملی یوسیمیتی، کالیفرنیا

تقدیر شده در بخش طبیعت

:Nicki Frates در پارک ملی یوسیمیتی، به مدت دو هفته در سال خورشید کاملا مماس و هم راستا با آبشار هورستایل (Horsetail) می تابد. پرتوهای خورشید باعث می شود تا این آبشار در لحظاتی قبل از غروب آفتاب، مانند گدازه های آتشفشان بدرخشد. برای رسیدن به وضعیتی مناسب برای عکاسی، من و بیش از 200 عکاس دیگر، 6 ساعت قبل از غروب آفتاب در ساحل رودخانه ی مِرسِد (Merced) مستقر شدیم و سه پایه ها را نصب کردیم. منتظر چرخش مه به سمت آبشار بودم و در نهایت در غروب روز دوم، این تصویر جادویی به ثبت رسید. 

عکاسی رنگی

عکس: فصل برداشت، شین جیانگ، چین

تقدیر شده در بخش عکس رنگی

:Hanbin Wang ماه اکتبر، فصل برداشت فلفل ها است. در این هنگام فلفل های قرمز می رسند، کشاورزان آن ها را برداشت می کنند و آن ها را در زیر آفتاب داغ می گذارند تا خشک شوند. هنگامی که این فلفل ها خشک شوند، می توان به راحتی آن ها را انبار کرد، انتقال داد و به فروش رساند. این عکس در زمانی که کشاورزان مشغول برداشت بودند، از یک چشم انداز هوایی منحصر به فرد گرفته شده است. 

عکاسی معماری

عکس: گرداب، نیویورک

تقدیر شده در بخش معماری

:Giuseppe Antonio Valletta این عکس نمایی از منهتن است که از خیابان کلمبیای شهر بروکلین گرفته شده است. این عکس با 182 ثانیه نوردهی، در طول ماه عسلم در ماه سپتامبر 2015 به ثبت رسید. بعد از ظهری طوفانی و زیبا بود و ابرها به زیبایی شکل گرفته بودند که این مرا امیدوار کرد. هنگامی که این عکس در زمان نوردهی طولانی در حال ثبت شدن بود، آسمان شگفتی های خاص خود را داشت. 

عکاسی سفر

عکس: بازی در آسمان، ایتالیا

تقدیر شده در بخش سفر

:James Rushforth اینجا ارتفاعات مونتو پیانا (Monte Piana) با ارتفاع 2324 متری در رشته کوه های دولومیت ایتالیا (Dolomite) می باشد که مسابقه بین المللی راه رفتن روی طناب در آن جا برگزار می شود. کوهستانی محبوب با گردشگرهای فراوان، با طناب های مخصوص و به ظاهر ضعیف که دارای پشتیبانی زیادی هستند. شرکت کننده بر روی طناب های نازکی که بین صخره ها کشیده شده است معلق می شود و سپس تلاش می کند که بر روی این دره ها قدم بزند. 

عکاسی سفر

عکس: بازار شناور، جنوب جزیره بورنئو

کسب مقام سوم در بخش سفر

:Antonius Andre Tjiu بازار شناور بازاری است که محصولات در قایق به نمایش گذاشته شده و به فروش می رسند. اینگونه بازارهای شناور در شهرهایی که آب نقش مهمی را در زندگی روزمره ایفا می کند، توسعه یافته است. 

دنیای عکاسی دنیایی بدون محدودیت و پر از رمز و راز و هیجان است. اگر شما هم عکاس هستید و یا از علاقه مندان به عکاسی می باشید، عکس های سفری و گردشگری و معماری خود را در داخل پروفایل شخصی خود در سایت چیدانه قرار دهید تا بتوانید آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارید و خود را به عنوان عکاس معرفی کنید. برای دیدن نمونه عکس ها، بخش عکاسان چیدانه در انتظار نگاه شماست.

منبع: elledecor | مترجم: معین قوی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه