Chidaneh.com placeholder image

7 راه برای داشتن مرتب ترین کابینت ها !

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: ممکن است در زمان تعویض کابینت های آشپزخانه تان، فکر کنید که مشکلات شما در نظم‌دادن به وسایل آشپزخانه حل شده است. شاید حتی در ذهنتان ردیفی منظم از ادویه‌ها و بسته‌های ماکارانی را ببینید که منتظر هستند تا وارد قابلمه شوند و تبدیل به چیزی خوش‌مزه شوند.

واقعیت این است که این کابینت در آینده ای نزدیک ممکن است تبدیل به جایی شلوغ و بی‌نظم شود و چیزی جز ناامیدی و شرمندگی برای شما به بار نیاورد.

تابلو فرش ریحان

1. یک قفسه مختص به ادویه‌جات در آشپزخانه نصب کنید. کابینت های کشویی خیلی عالی هستند، اما ادویه‌ها در چنین کابینت‌هایی گم می‌شوند چراکه پشت سر هم قرار می‌گیرند، فضا را هدر می‌دهند، و نمی‌توان همه آن‌ها را یک‌جا دید. برای حل این مشکل، یک قفسه را در قسمت در کابینتی به شکل بالا نصب کنید، این کار پیدا کردن ادویه جات را برایتان خیلی راحت تر خواهد کرد.

 

2. مواد ضروری را در دید قرار دهید. از جایی که جعبه‌های مواد غذایی مخصوص صبحانه در این قفسه قرار گرفته‌اند حدس می‌زنم که کودکان این خانه هر روز به سراغ این جعبه‌ها می‌روند. به همین خاطر از این ایده استفاده کنید و سعی کنید، کابینت‌های آشپزخانه را بر اساس میزان استفاده افراد خانواده‌ تان از مواد غذایی نظم بدهید.

غلات، ماکارانی، و دیگر مواد پر استفاده را در قفسه‌هایی که در دید هستند قرار دهید و مواد دیگر را در جایی که زیاد در دید نیستند قرار دهید.  

 

7 را برای داشتن مرتب ترین کابینت ها !

3. محفظه‌های بهینه. اگر برای اولین بار است که مشغول نظم دادن به کابینت هایتان هستید، احتمالا به این فکر می کنید که همه مواد ریختنی باید دارای یک محفظه دردار باشند، بنابراین محفظه‌های مختلفی با اندازه‌های مختلف را می خرید. اما اشتباه بزرگی است زیرا در واقعیت فقط از دو اندازه از این محفظه‌ها را استفاده خواهید کرد: بزرگ و متوسط.

غیر از این مسئله من به این فکر کنید که چه موادی قرار است داخل این محفظه‌ها روند در غیر این صورت بسیاری از محفظه‌ها به کار نخواهند آمد چراکه اندازه آن‌ها مناسب مواد غذایی نیست.  
به عکس بالا دقت کنید و از محفظه‌ها فقط برای موادی استفاده کنید که بسته بندی مناسبی ندارند و باید تازه و منظم بمانند. 

 

من هم‌چنین به شکل محفظه‌هایی که می‌خواهید به آشپزخانه اضافه کنید فکر می‌کنید. ممکن است عاشق محفظه‌های شیشه‌ای دهن‌گشاد باشید، اما محفظه‌های مستطیلی باریک مانند محفظه‌های موجود در عکس بالا مناسب‌تر و کاراتر هستند و می‌توان آن‌ها را خیلی منظم در داخل کابینت‌ها قرار داد.

 

4. استفاده از برچسب‌های زیبا. تا به حال برایتان پیش آمده که یکی از کابینت‌ها را بیرون بکشید و به دنبال مثلا یک ماده سفیدرنگ بگردید و مجبور باشید همه مواد سفیدرنگ اعم از نشاسته، آرد، و شکر را امتحان کنم تا از چیزی که به دنبال آن می‌گردید مطمئن شوید. من همه این مواد را در کنار هم قرار دهید و با برچسب های زیبایی مانند برچسب های بالا آنها را مشخص کنید.

 

5. از سبدها استفاده کنید. اگر سیب زمینی و پیاز ها را در سبد مشخصی قرار نمی دهید و آن را با نایلون نگهداری می کنید این کار باعث می شود زود تر کهنه شوند و هر بار استفاده از آنها آشپزخانه را کثیف می‌کند. سبدهایی مانند سبدهایی که در عکس بالا می‌بینید محفظه‌های بسیار خوبی برای نگهداری از چنین موادی هستند و از کپک زدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

 

6. وسایلی که شکل زشتی دارند را در قسمت‌های پایین قرار دهید.آیا جستجو برای یک قوطی کنسرو یا اسنک در خانه تان منجر به ریخت‌وپاشی عظیم از چیپس‌ها، قوطی‌ها، و دیگر مواد غذایی می‌شود. با منتقل کردن این نوع مواد به طبقات پایین کابینت‌ها، مانند عکس بالا، می‌توان آن‌ها را از زاویه بالا نگاه کرد و بدون ریخت‌وپاش یکی از آن‌ها را انتخاب کرد.

 

7. به‌فکر باشید. الهام‌بخش‌ترین کابینت‌هایی که دیده‌ام هیچ کدام مملو از اسنک‌ها و کنسروها نبوده‌اند. بنابراین هنگام نظم‌بخشی دوباره به کابینت‌ها فقط مواد فاسدشدنی را جابه‌جا نکنید، بلکه چیزهایی که بیش از حد از آن‌ها خریده‌اید را یادداشت کنید و در خریدهای بعدی دیگر از آن‌ها نخرید.
با رعایت این نکات وقتی از خرید از سوپرمارکت به خانه می‌آیید، نه تنها می‌دانید که باید مواد غذایی خریداری شده را کجا قرار دهید بلکه می‌دانید در کدام محفظه و چگونه باید آن‌ها را در کابینت قرار دهید.

اگر می خواهید آشپزخانه شما هم در آینده مانند عکس بالا باشد همین حالا به فکر باشید. ایده های خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع: HOUZZ | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه