Chidaneh.com placeholder image

10دلیل برای دوست داشتن صورتی و خاکستری

به قلم: تحریریه چیدانه

پالت های رنگی: در این مطلب ایده های یک طراح داخلی درباره کاربرد رنگ صورتی در خانه را از زبان طراح آن می خوانیم: برای سال‌ها من عاشق صورتی و قهوه‌ای بودم. سپس ناگهان این علاقه در من از بین رفت. این روزها، من مشغول امتحان ترکیب قدیمی صورتی و خاکستری هستم. اگرچه اگر این ترکیب بیش از حد به سمت ارغوانی و یا متالیک حرکت کند یادآور دهه 80 خواهد بود، اما با استفاده از ترکیب‌های به‌روزتر می‌توان آن را با روح زمانه منطبق کرد.

 

chidaneh ad banner

دیوار صورتی روشن، مکعبی از جنس قلع، و آدامس‌های بادکنکی موجود در تابلو جلوه زیبایی در کنار گچ‌بری‌های سفید پیدا کرده‌اند. اشکال هندسی، از میز کناری گرفته تا چراغ آویز و تابلوی تقاشی، به این فضا انرژی می‌دهند.

 

استفاده از رنگ صورتی در این اتاق خاکستری تیره از شبیه غار شدن آن جلوگیری می‌کند. من عاشق ترکیب میز پذیرایی صورتی و اثر هنری زرد رنگ هستم. هر کدام از این عناصر قدرتمند به ایجاد توزان در فضا کمک می‌کنند.

 

نمی‌توانم بگویم چه چیزی را بیش از همه در این اتاق کار دوست دارم. آیا دلیل علاقه من استفاده هوشمندانه از فضا است یا استفاده از دیوارهایی به رنگ صورتی گرم؟ یا شاید میزی که گل‌های لاله روی آن قرار دارند؟ واقعا مهم نیست که انتخاب من کدام است، چیزی که مهم است زیبایی و جذابیت این فضاست.

 

حتما نباید حضور رنگ‌ها در اتاق دائمی باشد. گل‌های صورتی به این اتاق لطافت داده‌اند و در کنار کوسن صورتی این فضای تمام سفید را سرزنده و شاد می‌کنند.

 

چه چیزی جز این پارچه‌های صورتی رنگ می‌توانست این اتاق نشیمن سنتی (تقارن، صندلی‌ها، و غیره) را به‌روز و مدرن کند؟ در این اتاق نشیمن علاوه بر ترکیب صورتی و آبی از رنگ فیروزه‌ای هم استفاده هوشمندانه‌ای شده است.

 

با دیدن این اتاق می‌توان کسی را فرض کرد که بر روی مبل‌های راحت این اتاق لم داده است. استفاده از دیوارهای خاکستری باعث شده است تا مبل‌های صورتی تبدیل به عنصر اصلی فضا شوند.

 

رنگ صورتی در سراسر این اتاق تکرار شده است: از کوسن‌ها گرفته تا قاب عکس. اگرچه هر کدام از این عناصر صورتی بسیار کوچک هستند اما تاثیر خود را در فضا گذاشته‌اند.

 

اگر یک دختربچه بودم برای این حمام راه‌راه می‌مردم. خطوط پیچیده تنوع خاصی به این فضا داده‌اند و زرافه‌ها آن را منحصربه‌فرد ساخته‌اند.

 

این اتاق نشیمن به اندازه شربت آلبالو در یک ظرف نقره‌ای زیباست. ترکیب خاکستری و صورتی فضایی غنی، جذاب، و آرامش‌بخش را خلق کرده است.

 

این آشپرخانه انتخاب اول من است: یک جزیره صورتی در کنار دیوارهای خاکستری متمایل به قهوه‌ای.

 

منبع:HOUZZ | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 31 خرداد 1393
واقعا ترکیب صورتی و خاکستری کلاس خاصی به فضا داده . این در صورتی که ما همیشه رنگ صورتی رو برای اتاق بچه استفاده می کنیم
Tarane در تاریخ 01 تیر 1393
صورتی اصلا دلیل نمی خواد دوست داشتنش. :))
nazanin kd در تاریخ 01 تیر 1393
با ترانه موافقم.
[email protected] در تاریخ 01 تیر 1393
عالی ترین ترکیب خاکستری و وصرتی و فیروزه ای هستش معرکس

ثبت دیدگاه