Chidaneh.com placeholder image

رنگ مایه های گرم و پر هیجان برای یک اتاق نشیمن استثنایی!

به قلم: تحریریه چیدانه

پالت رنگی: فکر کنید می خواهید که حسی از گرما را در اتاق نشمین خانه خود با رنگ کردن دیوارها با سایه‌های تند قرمز، زرد، و یا نارنجی ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که صورت‌های خالص و شدید این رنگ‌ها تاثیر قدرتمندی در فضا می گذارند، به‌ویژه در فضاهای کوچک که از نور طبیعی بی بهره هستند. اگر اتاق نشیمن شما کوچک است و یا دارای پنجره‌های بزرگ نیست، سعی کنید در بیش‌تر قسمت‌های این اتاق از رنگ سفید و نورهای طبیعی استفاده کنید، سپس با اضافه‌کردن رنگ‌های دیگر به فضا تنوع بخشید.
اگر دوست دارید که در دیوارهای خانه خود از رنگ‌های تیره و قدرتمند استفاده کنید، یکی از دیوارهای اصلی یا بخشی از یک دیوار را رنگ کنید. در این صورت مقدار درستی از رنگ در فضا به وجود می آید که به جای استرس در شما حس شادی ایجاد می کند. گزینه دیگر استفاده از رنگ‌های گرم با درجات تیرگی پایین است. این مسئله به معنی استفاده از صورتی به جای قرمز و یا نارنجی روشن متمایل به صورتی به جای نارنجی نیست، بلکه به معنی استفاده از سایه‌ روشنی است که در خود درجاتی از خاکستری و یا خاکستری متمایل به قهوه‌ای دارد. در این صورت اتاق شما دارای سیمایی زیبا و در عین حال رنگ‌هایی است که به آن‌ها علاقه دارید.
هفت اتاق نشیمنی که در این مطلب به آن‌ها اشاره می شود دارای رنگ‌مایه‌های گرم و تند هستند و در آن‌ها از پالت‌های رنگی ای استفاده شده که با طراحی آن هماهنگی دارند.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد دکوراسیون اتاق نشیمن اینجا را ببینید.

چوب و هنر

در این اتاق به‌منظور تاکید بر معماری جالب آن استفاده درستی از رنگ شده است. استفاده از مقدار کمی نارنجی و قرمز در کنار دیوارها و سقف سفید، کف‌پوش غنی چوبی، و سایه‌های خاکستری بر روی دیوار شومینه جلوه فوق‌العاده‌ای ایجاد کرده است. پالت رنگی استفاده‌شده بسیار مدرن و بشاش است.

پالت نمونه: ساعت‌گرد از سمت چپ و بالا: آتش اژدها S-G-240، باران لطیف 790E-2، مریم گلی وحشی 700F-5، و جزیره آتش 190B-7.

 

در فضایی با سقف مرتفع دست شما برای استفاده از رنگ‌های مختلف و نور طبیعی کاملا باز است. یکی از معایب پنجره‌های دیواری این است که در آن‌ها فضای کافی برای نصب آثار هنری وجود ندارد. به همین دلیل با استفاده از رنگ‌های زیبا و دیدنی می توان نبود آثار هنری را جبران کرد.
وقتی از رنگ‌های روشن اصلی استفاده می کنید نهایت دقت را به خرج دهید. اگر در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی کنید فضای شما شبیه فست‌فودفروشی مورد علاقه کودکی تان خواهد شد. در این اتاق نشمین از رنگ‌های قرمز و زرد تیره استفاده درستی شده است. کلیت فضا با چوب طراحی شده و به همین دلیل این دو رنگ تاثیر خوبی در فضا ایجاد کرده‌اند.

پالت نمونه: ساعت‌گرد از سمت چپ و بالا: زرد روشن 093-5، شبنم محو 132-2، و بینی سوخته 114-6 با کف‌پوشی از جنس بلوط سفید هماهنگی خوبی خواهند داشت.

 

در این‌جا یک پنجره‌ دیواری فوق‌العاده زیبا در کنار کف‌پوش‌های چوبی سیاه و ترکیبی از رنگ‌های خاکستری و سفید به‌عنوان رنگ‌های غالب می بینید. این اتاق نشیمن پاکیزه، مدرن، و راحت است. مقدار کمی از رنگ قرمز به این فضا زیبایی و حیات داده است.  

پالت نمونه: ساعت‌گرد از سمت چپ و بالا: جزر و مد 4008-3A، غروب ساحل 5002-2B، و قرمز چینی WV37015، همراه کف‌پوش چوبی تیره از جنس درخت آبنوس.

 

پلان‌های باز و وسیع زمانی مد بودند، اما شکایت مردم از این فضاها این بود که ترکیب چند فضا با کارکردهای مختلف کار دشواری است. یک استراتژی استفاده از تمی یک‌پارچه و انتخاب پالت خنثی است و بعد استفاده از رنگ‌های دیگر در قسمت‌های مختلف فضا. چراغ‌های مسی، کوسن‌های زرد، و وسایل تزئینی این فضا را بسیار چشم‌گیر کرده‌اند و انتخاب رنگ در آن بسیار هوش‌مندانه است. 

پالت نمونه: ساعت‌گرد از سمت چپ و بالا: پرده توری DE6372، سنگ روی زمین DE6389، و جوجه اردک پرزدار DE5936 در کنار کف‌پوش بتنی خاکستری- سیاه جلوه‌ای فوق‌العاده زیبا خلق خواهند کرد.

 

اگر می خواهید کل دیوارها را به رنگ‌های قرمز و سیاه رنگ کنید، توجه داشته باشید که باید رنگ‌های قوی با وسایلی به رنگ‌های روشن و خنثی هماهنگ شوند. وسایل و مبلمان خاکستری و بژ با دیوار این اتاق در هماهنگی کامل هستند. در این عکس یک اتاق نشیمن زیبا با رنگ‌های برجسته و تیره می بینید که احساسی از صمیمیت، آسایش، و دعوت را برمی انگیزند.

پالت نمونه: ساعت‌گرد از سمت چپ و بالا: ستون یونانی 1016، سنگ خاکستری 1475، و فلفلی 1306 در کنار کف‌پوش‌هایی از جنس درخت بامبو با لکه‌های عسلی سیمایی جذاب را خلق می کنند.

 

اگر از بالا به این اتاق نگاه کنید، متوجه رنگ‌های تیره و غنی خواهید شد. من عاشق کف‌پوش‌هایی با رنگ تیره هستم، مانند کف‌پوش‌های چوبی زیبا که در عکس بالا می بینید.
کف‌پوش‌های تیره نور زیادی را به خود جذب می کنند، بنابراین بهترین فضاها برای استفاده از این کف‌پوش‌ها فضاهایی هستند که از نور زیادی بهره        می برند و فضای وسیعی دارند. رنگ زرد ترکیب بسیار زیبایی با سایه‌های قهوه‌ای مایل به زرد و خاکستری مایل به قهوه‌ای مبلمان، فرش، و کاشی های دیوار این اتاق ایجاد کرده است.

پالت نمونه: ساعت‌گرد از سمت چپ و بالا: خاکستری چاقوتیزکنی MSL258، جوجه سر از تخم درآورده MSL198، و زرده تخم‌مرغ MSL258 فضایی یک‌دست با یک کف‌پوش سیاه به وجود می آورند. 

 

این اتاق نشیمن آرام و ساکت است. من عاشق لطافت و آرامشی هستم که با استفاده از سایه‌های مختلف یک رنگ ثابت به وجود آمده است. در این‌جا ما قهوه‌ای و خاکستری متمایل به قهوه‌ای تیره و روشن داریم که با مقدار کمی قرمز- نارنجی ترکیب شده‌اند. شما به‌سادگی می توانید رنگ‌های موجود در این اتاق را با استفاده از رنگ‌های تیره‌تر در دیوار روبه‌رویی یا کاناپه تقویت کنید.

پالت نمونه: ساعت‌گرد از سمت چپ و بالا: صدف مروارید SW6154، گل داوودی SW6347، گل‌دان گلی SW6334، و خاکستری نقره‌ای SW0049.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
shahriyar در تاریخ 10 فروردین 1393
به نظرمن رنگ مهم ترین چیز در معماری و به طور کلی در زندگیه. خیلیی مفید بود

ثبت دیدگاه