Chidaneh.com placeholder image

خانه ای به خنکی بستنی در تابستان

به قلم: تحریریه چیدانه

پالت های رنگی: رنگ‌های خنک طیف رنگی مانند سبز، آبی، ارغوانی، و خاکستری را در همه جا از سالن‌های مد تا فضای داخلی خانه‌ها می‌بینید و استفاده از پالت رنگی خنک بیشتر در تابستان ها مد می شود.  پیشنهاد بیشتر طراحان دکوراسیون این است که برای وسایل گران‌قیمت یا وسایلی که خرید دوباره آن‌ها سخت است از رنگ‌های خنثی با شدت کم استفاده کنید.

اما وقتی نوبت به عناصر نسبتا ارزان‌قیمت اتاق نشیمن می‌رسد- مانند رنگ، پرده‌های ارزان‌قیمت، کوسن‌ها، و دیگر وسایل تزئینی ارزان- سعی کنید آن‌ها را در رنگ‌های مورد علاقه خود انتخاب کنید. اگر وسایل پیرامون شما به رنگ مورد علاقه شما باشند از آن‌ها استفاده بیش‌تری خواهید کرد.

چوب و هنر

در این مطلب اتاق‌های نشیمنی را به شما نشان می‌دهیم که در آن‌ها از پالت رنگی خنک استفاده شده و در کنار آن‌ها پالت رنگی نمونه هر کدام از این فضاها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

 خاکستری نسبت به رنگ بژی که در همه جا می‌بینیم سادگی و لطافت بیش‌تری دارد. اما خاکستری فاقد گرمای بژ است، پس سعی کنید در کنار خاکستری از وسایل چوبی یا رنگ‌مایه‌های گرم مانند زرد- سبزی که در عکس بالا از آن استفاده شده است بهره ببرید. اگر اساس رنگ‌مایه‌های اتاق شما خاکستری باشد می‌توانید در کنار آن هر رنگ دیگری که می‌خواهید حتی بژ را به کار ببرید.

 

پالت رنگی عکس بالا

 

در عکس بالا صندلی‌های سرخابی جلوه فوق‌العاده زیبایی دارند. اما توجه داشته باشید که سرخابی تنها رنگ متمایز این اتاق است و اگر قرار بود در کنار صندلی سرخابی یک دیوار سبز و یک کاناپه آبی قرار می‌گرفت این صندلی‌ها تبدیل به عنصری اضافی و سربار می‌شدند.

اگر فقط از یک مبل خاص می‌خواهید در اتاق خود استفاده کنید آن را به رنگی انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و سعی کنید وسایل دیگر به رنگی باشند که این مبل خاص شما در کنار آن‌ها به چشم بیاید.

 

پالت رنگی عکس بالا

 

ترکیب آبی روشن و سبز روشن در کنار هم ترکیب فوق‌العاده زیبایی را ایجاد می‌کنند. اگرچه هر کدام از آن‌ها رنگ‌های خنکی هستند اما ترکیب آن‌ها جلوه‌ای شاد و دلپذیر ایجاد می‌کند و شاید دلیل این موضوع این است که آن‌ها در ما تداعی‌کننده طبیعت، دریا، و آسمان هستند.

پالت رنگی عکس بالا

 

ترکیب سبز و قرمز کمی دشوار است. این دو رنگ در چرخه رنگ در مقابل هم قرار دارند که این امر یعنی این‌که آن‌ها بیش‌ترین کنتراست رنگی را با هم دارند. یکی از راه‌های ترکیب این دو رنگ استفاده از سایه‌هایی با شدت کم در یکی از آن‌ها یا هر دو است.
رنگ دیواری که در عکس بالا می‌بینید سبز خالص است. رنگ قرمز در این اتاق بسیار تیره و شیک است و می‌تواند به عنوان رنگ خنثی در نظر گرفته شود. از آن‌جایی که از این دو رنگ در وسایل مختلفی استفاده شده است (رنگ دیوار و مبلمان) در نتیجه با هم دچار تضاد نمی‌شوند. این پالت رنگی نامتعارف در این اتاق مدرن جلوه بسیار زیبا و جذابی پیدا کرده است. 

پالت رنگی عکس بالا

 

برای کسانی که عاشق فضاهای روشن و شاداب هستند می‌توان از رنگ سفید در دیوارها، سقف، و مبلمان استفاده کرد. اما برای ایجاد تنوع در چنین اتاق‌هایی بهتر است کمی رنگ به آن اضافه شود.

کفپوش‌های سیاه و رنگ‌مایه‌های نارنجی موجود در عکس بالا ترکیب زیبایی با سایه‌های آبی پیدا کرده‌اند. اتاق بالا نمونه خوبی از استفاده از رنگ‌های متضاد (آبی و نارنجی) است. این دو رنگ در کنار هم ترکیب خوبی ایجاد کرده‌اند زیرا رنگ آبی روشن‌تر است.

پالت رنگی عکس بالا

 

من معمولا عاشق رنگ‌مایه‌های تیره هستم اما به پالت‌های رنگی روشن‌ نیز احترام می‌گذارم. پالت رنگی اتاق بالا بسیار روشن و شاداب است و از رنگ‌های تیره به مقدار کم استفاده شده است. چنین پالت رنگی مناسب کسی است که تنالیته‌های رنگی ملایم و خنثی را ترجیح می‌دهد. ترکیب هماهنگ خاکستری روشن، سبز، و آبی این اتاق نشیمن را تبدیل به فضایی آرام و لطیف کرده است. 

پالت رنگی عکس بالا

 

در عکس بالا رنگ‌های خاکستری و آبی ملایم‌تری را می‌بینید اما در کنار آن‌ها از رنگ سفید و قهوه‌ای شکلاتی هم استفاده شده است. پالت رنگی این اتاق بسیار مدرن و زیباست.

پالت رنگی عکس بالا

 

همان‌قدر که عاشق استفاده از خاکستری هستم به رنگ آبی نیز عشق می‌ورزم. این رنگ بسیار جذاب و سرزنده است و ترکیب زیبایی با رنگ‌های دیگر خلق می‌کند. همان‌طور که در عکس بالا می‌بینید از این رنگ در دیوار کنار پنجره استفاده شده است و در کنار سبز زیتونی و آبی تیره ترکیب فوق‌العاده زیبایی را ایجاد کرده است.

پالت رنگی عکس بالا

 

از پالت‌های رنگی خنک می‌توان در فضاهای بیرونی خانه نیز استفاده کرد. این پالت رنگی در هر نوع آب‌وهوا و اقلیمی جذاب و زیبا به نظر می‌رسد.

در فضایی که در عکس بالا می‌بینید از پالت رنگی خنک استفاده شده است. و چون این رنگ‌ها در پارچه‌ها و دیوارها به کار رفته‌اند تغییر آن‌ها به سادگی میسر نخواهد بود.

پالت رنگی عکس بالا

به ما بگویید: ‌رنگ‌های خنک مورد علاقه شما برای طراحی فضای داخلی خانه‌یتان چیست؟

 

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه