Chidaneh.com placeholder image

ایده های هوشمندانه در طراحی فضای بازی کودکان

فضای کودک: بازی کردن قلب کودکی‌ست و به ویژه در این روزهای طولانی تابستانی، یک حیاط یا یک محوطه جذاب در فضای بیرونی خانه می‌تواند ساعات لذت‌بخش و مفرحی را به کودک هدیه کند. امااگر فضای بیرونی خانه شما کوچک است چه باید کرد؟ با چند استراتژی ساده می‌توانید یک فضای کوچک برای بازی کودکان خود ایجاد کنید. در این مطلب ایده‌هایی را در این مورد با شما در میان می‌گذاریم که با بودجه‌های مختلفی قابل اجرا هستند.

 

کی پلاس

1. آبنما به محوطه بیرونی خانه خود اضافه کنید. در عکس بالا یک کانال آبی از جنس استیل نسوز که از آن آب خارج می‌شود فضایی امن را برای کودک فراهم می‌کند که می‌تواند در این مکان به راحتی آب‌بازی کند.

 

2. یک باکس مملو از ماسه ایجاد کنید. ماسه ماده‌ای دوست‌داشتنی برای کودکان است که حس نرمی به آن‌ها می‌دهد و تخیل آن‌ها را گسترش می‌دهد. ایجاد یک باکس پر از ماسه نه تنها فضایی جذاب برای کودک ایجاد می‌کند بلکه باعث می‌شود کودک در نزدیکی گل‌ها و گیاهان زندگی کند.

 

3. چوب‌های افتاده را نگه دارید. اکثر ما دوست داریم وقتی درخت خشک می‌شود و به روی زمین می‌افتد تبر برداریم و آن را قطعه‌قطعه کنیم. اما اگر یکی از درختان حیاط شما خشک شده است و باید آن را برید، بهتر است حداقل بخشی از آن را برای حیات وحش باقی بگذارید. یک تنه درخت که روی زمین افتاده است می‌تواند فضای بازی جذابی برای کودکان باشد.

 

4. از فضای عمودی استفاده کنید. تخته‌سیاه‌ها، دیوارهایی که می‌توان از آن‌ها بالا رفت، و و جعبه‌های اسباب‌بازی را می‌توان به دیوارهای باغ یا فنس‌ها نصب کرد. استفاده از این شیوه در حیاط‌ خلوت های کوچک بسیار کاربردی است.

 

5. پناهگاه‌های چوبی بسازید. یک خیمه چوبی فضای جذاب برای پنهان شدن در طول ماه‌های تابستان برای کودکان ایجاد می‌کند. این خیمه اگر از چوب‌های بلند بامبو ساخته شده باشد قطعا جذاب‌تر و زیباتر به نظر خواهد رسید.

 

6. اسباب‌بازی‌ها را طراحی کنید. یک تاب چوبی که از درخت آویزان شده است، یک الاکلنگ که از تنه درخت ساخته شده است، و اسباب‌بازی‌هایی از این دست جایگزین‌های جذاب و خوبی برای انوع اسباب‌بازی‌های پلاستیکی هستند.

 

7. فضاهای نگهدارنده پیش‌ساخته برای اسباب‌بازی‌ها بسازید. همه ما می‌دانیم وسایل بازی کودکان بسیار زیاد و گوناگون هستند. فضاهای نگهدارنده درون نیمکت‌ها مکان بسیار مناسبی برای نگهداری از اسباب‌بازی‌های کودکان هستند و دیگر مشکل پخش شدن آن‌ها در حیاط وجود نخواهد داشت.

 

8. برای کودکان دیگر هم برنامه‌ریزی کنید. طراحی فضایی جذاب برای کودکان بزرگ‌تر و نوجوانان کار سختی است اما باغ‌ها و حیاط‌ها می‌توانند فضایی خاص و زیبا برای نوجوانان باشند که در آن‌جا همراه با دوستان‌شان به تفریح و استراحت بپردازند. سعی کنید چند صندلی جذاب، یک آتشدان، و نیز فضایی برای دیدن فیلم به حیاط خانه خود اضافه کنید.

 

9. ازفضا به بهترین وجه استفاده کنید. با استفاده از طرح‌ها وشیوه‌های هوشمندانه این فضا (عکس بالا) یک سرسره، یک باکس ماسه، و چند وسیله بازی دیگر را در خود جای داده است.

جداکردن فضای کودکان از فضای بزرگ‌سالان در حیاط خانه به کودکان احساس خوبی می‌دهد. یک نیمکت که به بزرگ‌ترها اجازه می‌دهد از دور بازی کودکان را ببینند و به کار آن‌ها نظارت کنند بسیار ایده خوب و کارآمدی است.

 

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه


دیدگاه کاربران
nazanin kd در تاریخ 07 تیر 1393
ایده باکس پر از ماسه خیلی واسه بچه ها حتی بزرگترها جذاب هستش.
damine در تاریخ 08 تیر 1393
من همیشه دوست داشتم یه پناه گاه داشته باشم.......

ثبت دیدگاه