Chidaneh.com placeholder image

نورپردازی برای نمایش جلوه ای متفاوت از خانه شما

به قلم: تحریریه چیدانه

نورپردازی: شکی نیست که نورپردازی می‌تواند تاثیرات زیادی در یک اتاق بگذارد. این مسئله در بسیاری از شکل‌ها و کاربردهایی نهفته است که در از طریق آن‌ها می‌توان یک اتاق را نورپردازی کرد. اکثر اوقات ما از همان چراغ‌های رومیزی قابل اعتماد همیشگی یا نورهای آویز معمولی استفاده می‌کنیم- البته واضح است که مشکلی در این انتخاب‌ها نیست- اما شاید اکنون زمان آن است که کمی جدیدتر و به‌روزتر در این مورد فکر کنیم.

با ایجاد یک نورپردازی جدید جلوه‌ای تازه به اتاق خود بدهید. در این مطلب عکس‌هایی را به شما نشان می‌دهیم که خلاقیت شما را به جریان می‌اندازند.

سرویس خواب بالسا

 

شما شاید هیچ‌وقت فکر نکنید که نورها را زیر پای خود قرار دهید، اما این لامپ فلورسنت که در امتداد سطح زیرین جزیره آشپزخانه نصب شده است به این فضا جلوه‌ای معاصر داده است. ته‌رنگ آبی موجود در نورهای این فضا پیوندی با منظره دریا برقرار کرده‌اند.

 

یک چراغ به‌خودی‌خود می‌تواند چگونگی دریافت نور در یک فضا را تغییر دهد. به جای استفاده از چراغ‌های معمولی، این چراغ زیبا نه تنها کارکردی بسیار خوب در فضا دارد بلکه نوری ملایم در این حمام مدرن به وجود می‌آورد که به آن شخصیتی تلفیقی می‌دهد.

 

یک توالی از منابع نوری با مجموعه‌ای از جعبه‌هایی که از پشت به آن‌ها نور می‌تابد ایجاد کنید. نه تنها با این کار نور خوبی در فضا ایجاد می‌کند، بلکه در این مورد خاص از طریق جعبه‌های نورانی تلویزیون مخفی می‌شود.

 

به دنبال نورپردازی با یک مشت سیم نامنظم نروید. مبلمانی انتخاب کنید که در خود نور دارد. این میز عقیق رنگ نورانی فضای نورانی کافی برای گفتگوی شبانه را ایجاد می‌کند.

 

وقتی می‌توان یک اتاق را با نورهای رنگی رنگ‌آمیزی کرد دیگر چراغ به سراغ رنگ کردن دیوارها برویم؟ همانطور که در عکس بالا می‌بینید این اتاق با استفاده از چراغ‌های رنگی نئون جلوه‌ای مدرن پیدا کرده است.

 

به روشنایی هایی که بیش‌تر شبیه آثار هنری هستند تا نورهای کاربردی و تاثیری خاص در فضا می‌گذارند، توجه کنید. نه تنها این چراغ ها تبدیل به نقاط کانونی اتاق می‌شوند، بلکه هر کدام از آن‌ها می‌توانند به تنهایی فضای شما را روشن کنند.

 

چراغ‌های آویز وقتی بر روی این قطعه کنده‌کاری شده قرار داده می‌شوند معنای تازه‌ای می‌گیرند. وقتی چراغ‌ها روشن هستند، اشکالی بر روی این میز غذاخوری شکل می‌گیرد که در نوع خود بی‌نظیر است.

 

اگر دارای یک فضای بزرگ هستید و نمی‌خواهید از نورهای مخفی در سقف استفاده کنید، از ایده‌ دیگری استفاده کنید که نه تنها همان کاربرد نورهای مخفی سقف را دارند، بلکه به فضای شما زیبایی و تنوع اضافه می‌کنند.

 

اگر فکر می‌کنید که گوشه‌های دیوار فضاهای بی‌خاصیتی هستند در فکر خود تجدید نظر کنید. یک پنل شیشه‌ای رنگی را در این گوشه‌ها قرار داده و از پشت و از طریق نورهای LED به آن‌ها نور بتابانید؛ این گوشه دیگر شبیه هیچ گوشه‌ای نخواهد بود.

 

برای ایجاد کمی تنوع، راهروی خانه خود را با چند لوستر مدور بزرگ نورانی کنید. آن‌ها را در ارتفاع‌های مختلف آویزان کنید و از سیمای جدید راهروی خود لذت ببرید.

 

چراغ‌های سقفی را  در سقف، دیوارها، و نیز کف به کار ببرید. در واقع این کار را دوبار انجام داده و در سمت دیگر اتاق به کار گیرید. سپس دورتر بایستید و از زیبایی منحصر به فرد نورهای آن شگفت‌زده شوید.

 

در این عکس لوستر دیگری را می‌بینید که بیش از آنکه یک منبع نوری باشد یک اثر هنری است. شکل مستطیلی آن مکمل فوق‌العاده‌ای برای خطوط مستقیم و ساده این آشپزخانه مدرن است.

 

چشم برداشتن از این پلکان زیبا بسیار سخت است، اما اگر یک بار این کار را بکنید متوجه یک لوله نوری در مرکز آن خواهید شد. اگر دارای پلکان مارپیچ زیبایی در خانه خود هستید آن را از بالا تا پایین نورانی کنید.

 

آیا دارای یک پلکان مارپیچ نیستید؟ نگران نباشید: روشنایی های دیواری می‌توانند راه‌پله شما را دیدنی و جذاب کنند. این منابع نوری کوچک در کنار راه‌پله همچون ستاره‌ای می‌درخشند.

 

آیا می‌خواهید وان حمام شما شبیه وان حمام هتل‌های پنج ستاره شود؟ به عکس بالا نگاه کنید و از ایده‌های آن استفاده کنید.

 

در این عکس چند نوع چراغ‌ منحصربه‌فرد را می‌بینید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید چهره خانه خود را به کلی دگرگون کنید. 

 

این چراغ ها به وسایل شیشه‌ای جلوه فوق‌العاده تماشایی می‌دهند. یکی از آن‌ها در بالای میز غذاخوری خانه خود نصب کنید تا به حرف ما برسید.

 

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
رضا در تاریخ 07 تیر 1393
نامبر وان ............. عالی
علیرضا منصوریان در تاریخ 07 تیر 1393
یعنی توی دکوراسیون تو هر کاری که بخای رو می تونی با نور پردازی انجام بدی ......خیلی هم خوب

ثبت دیدگاه