Chidaneh.com placeholder image

طراحی دفتر کار کوچک، بازسازی 10 میلیونی در کرمان!

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: طراحی دفتر کار کوچک، معماری خانه چوبی با هدف نمایش خلاقیت گروه طراحی و ارائه نمونه اجرایی ملموس برای مراجعه کنندگان انجام گردید. مهمترین چالش در طراحی دفتر معماری خانه چوبی، عرض کم بنا، نمای قدیمی آن در کنار بودجه محدود بود که تمامی این محدودیت ها پروژه را به سمت سوی استفاده از ایده های جدید و خلاقانه پیش برد. با چیدانه همراه باشید تا با هم پای صحبت طراحان پروژه بنشینیم و جزییات طراحی این فضا را از زبان خودشان بشنویم با ما همراه باشید .

معماری خانه چوبی
دفتر معماری خانه چوبی
معماری خانه چوبی

چوب و هنر

مشخصات عمومی پروژه طراحی دفترکار خانه چوبی

  • نام پروژه: دفتر خانه چوبی
  • موقعیت: بلوار آیت الله صدوقی، کرمان، ایران
  • دفتر معماری: معماری خانه چوبی
  • معماران: دلارام صانعی، مریم نورالدینی
  • همکار طراحی: مینا صانعی
  • طراح نورپردازی: معماران پروژه
  • تاریخ شروع و اتمام طراحی: آذر ۹۱
  • تاریخ شروع و اتمام اجرا: دیماه ۹۱ الی اسفند ماه ۹۱
  • مساحت کل ساخته شده: ۴۰ متر مربع
  • نوع ساختمان: تجاری
  • کارفرما: معماری خانه چوبی
  • بودجه: ۱۰ میلیون تومان
  • شرکت اجرا: معماری خانه چوبی
  • مدیر اجرایی پروژه: بهروز برومند
  • طراح سه بعدی: دلارام صانعی
  • عکاس: دلارام صانعی

معماری خانه چوبی
دفتر معماری خانه چوبی
معماری خانه چوبی

دفتر معماری خانه چوبی و ایده ی اولیه طراحی 

کلی ترین تا جزیی ترین ایده ها و رویکردهای پروژه طراحی دفتر کار کوچک خانه چوبی در خدمت این سه مفهوم بوده اند.

  1. معماری
  2.  خانه
  3.  چوبی

معماری خانه چوبی
دفتر معماری خانه چوبی
معماری خانه چوبی

چالش های طراحی دفتر معماری خانه چوبی 

طراحی دفتر معماری خانه چوبی با هدف نمایش خلاقیت گروه طراحی و ارائه نمونه اجرایی ملموس برای مراجعه کنندگان انجام گردید. مهمترین چالش در طراحی دفتر معماری خانه چوبی، عرض کم بنا، نمای قدیمی آن در کنار بودجه محدود بود که تمامی این محدودیت ها پروژه را به سمت سوی استفاده از ایده های جدید و خلاقانه پیش برد.

معماری خانه چوبی
دفتر معماری خانه چوبی
معماری خانه چوبی

در قدم اول، ساختار و شکل قدیمی نما و ورودی با کمی تغییرات تبدیل به یک عنصر دعوت کننده گردید که با سه بازشو رو به بالا و تامین یک دید مبهم به داخل، بیننده را کنجکاو و در عین حال به داخل دعوت می کند.

معماری خانه چوبی
دفتر معماری خانه چوبی
معماری خانه چوبی

نقش گل و گیاه در طراحی دفتر معماری خانه چوبی

در طراحی دفتر کار کوچک خانه چوبی بازشوها همچنین با استفاده از گیاه و گلدان در قسمت داخل، بیرون و درون را به هم پیوند می زنند و حال و هوایی صمیمی ایجاد می کند. در قدم دوم با تقسیم کل فضا به سه فضای مربع شکل، بخش نمایش، فروش و طراحی از یکدیگر مجزا شده اند و هر یک با ایده گرفتن از یک نوع استفاده از چوب در معماری با رعایت پیوستگی کل مجموعه طراحی شده اند.

معماری خانه چوبی
دفتر معماری خانه چوبی
معماری خانه چوبی

دفتر معماری خانه چوبی و طراحی داخلی 

 در قسمت اول طراحی دفتر کار کوچک، پس از ورود در فضایی با سازه چوبی یک خانه به شکل شماتیک پوشش های کف نمایش داده می شوند. این سازه چوبی از چوب غیرفرآوری با اتصالات کام و زبانه شده ساخته شده، که شاید اولین نمونه ای است که استفاده از چوب برای ما در معماری و خانه سازی تداعی می کند.

معماری خانه چوبی
دفتر معماری خانه چوبی
معماری خانه چوبی

قسمت دوم علاوه بر این که به بخش فروش اختصاص داده شده است جایگاه نمایش انواع دیوارپوش شامل کاغذ دیواری و پنل های سه بعدی است. که شاید استفاده پنهان از چوب در معماری داخلی هر خانه ای است. قسمت سوم به بخش طراحی اختصاص دارد و برای طراحی آن از معماری های جدید و دارای خطوط شکسته الهام گرفته شده است و در آن از جدیدترین و متدوالترین شیوه استفاده از چوب در عصر حاضر یعنی ام دی اف استفاده شده است.

معماری خانه چوبی
دفتر معماری خانه چوبی
معماری خانه چوبی

در طراحی قسمت طراحی دفتر معماری خانه چوبی سعی شده که رویکردهای نوین و معماری های جدید با خطوط شکسته مدنظر قرار بگیرند. میز کار و کتابخانه با فرمهایی مثلثی و شکسته در عین کارایی زیبایی بصری و حس فضایی متفاوت و نوآورانه را به بیننده القا می کنند.همچنین برای نورپردازی سقف این فضا با استفاده از نوارهای نوری،امتداد خطوط کتابخانه و میز کار یک صفحه نورانی خلاقانه را در سقف ایجاد کرده اند که توجه را از کتابخانه به سقف می کشاند.

معماری خانه چوبی
دفتر معماری خانه چوبی
معماری خانه چوبی

پلان دفتر کار معماری خانه چوبی

با دیدن بخشی از پلان دفتر کار معماری با جزییات بیشتری از طراحی این فضا آشنا خواهید شد و با بررسی پروفایل دفتر معماری خانه چوبی می توانید تصویری کامل تر از بخش های مختلف این پروژه شاخص در کرمان داشته باشید. 

 

ویدئو طراحی دفتر کار خانه چوبی

تیم محتوای چیدانه برای لمس بهتر طراحی دفتر کار خانه چوبی ویدئوی کوتاهی آماده کرده است که می توانید با مشاهده آن با بخش های بیشتری از طراحی این پروژه آشنا شوید. 

برای اینکه بتوانید پروژه ی خود را در بخش پروژه های برجسته چیدانه با نام خودتان ثبت کنید کافی است، عکس پروژه و مشخصات خود را به تلگرام چیدانه ۰۹۰۳۵۵۵۰۱۴۸ ارسال کنید. اهالی فن چیدانه مکانی است که معماران و متخصصان حوزه ساخت و دکوراسیون داخلی می توانند عضو شده و پروژه های خود را به نمایش بگذارند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری در این زمینه هستید، هر چه زودتر دست به کار شوید و پروژه ی خود را با مردم ایران به اشتراک بگذارید.

نویسنده: معماری خانه چوبی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه