Chidaneh.com placeholder image

فضایی دلباز و روشن به رنگ آبی تیره!

به قلم: تحریریه چیدانه

رنگ آبی: در این مطلب بازسازی و تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن کوچکی را می بینیم که رنگ آبی تیره فضای آن را زیر و رو کرده است. کوری کونور (Cory Connor) طراح اهل نیوجرسی توضیح می‌دهد که چرا و چگونه او برای روشن کردن یک اتاق خانواده از رنگ تیره استفاده کرد.

 

قالیشویی ادیب

پیش از بازسازی این اتاق نشیمن اصلا طرفدار نداشت. کونور می‌گوید: «این فضا یک اتاق معمولی با رنگ‌های خنثی بود. ساکنان آن از آن استفاده چندانی نمی‌کردند و بیش‌تر فضایی برای نگهداری از وسایل از کار افتاده یا قدیمی بود.»  

 

پس از بازسازی: چالش پیش روی او شخصیت بخشی به این اتاق بود و در عین حال ساختن فضایی که افراد خانواده در آن بتوانند مطالعه کنند، استراحت کنند، و بازی کنند.  طراح به این فضا یک نیمکت زیر پنجره و چندین قفسه چوبی اضافه کرد و از رنگ آبی تیره در فضاها و سطوح مختلف این اتاق بهره برد.
 

او می‌گوید: «من از این رنگ استفاده کردم چون رنگ ماندگاری بود و می‌دانستم که اتاق را تبدیل به فضایی دنج و راحت می‌کند. رنگ کردن گچ‌بری‌ها و اضافه کردن رنگ‌های دیگر این فضا را تازه، جوان، ساده، و مدرن کرد.»
او از رنگ‌های روشن در کنار رنگ آبی تیره استفاده کرد. او می‌گوید: «من دوست داشتم از رنگ‌های نارنجی، صورتی، و یا زرد استفاده کنم زیرا این رنگ‌ها فضا را زیبا و مفرح می‌کنند.»

 

کونور می‌گوید که هنگام استفاده از آبی تیره چیزهای کمی را باید به یاد داشت. او می‌گوید: «برای دوری از ایجاد حس سنگینی در فضا، از کاغذدیواری‌هایی به همان رنگ استفاده کردم.»
او همچنین پیشنهاد می‌کند که پیش از انتخاب رنگ به نور طبیعی اتاق توجه کنید. او می‌گوید: «این شیوه مناسب اتاق‌های بدون پنجره و تاریک نیست. در این اتاق یک پنجره بزرگ وجود داشت و من در مرکز آن یک لوستر بزرگ نصب کردم.» او همچنین سقف را به رنگ سفید درآورد تا فضا کمی روشن‌تر شود.

 

این طراح می‌گوید که مردم معمولا نگران استفاده از رنگ‌های تیره در فضاهای کوچک هستند. اما کونور نظر دیگری دارد: «به نظر من رنگ‌های تیره اتاق را راحت و دنج می‌کنند.»

 

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه
 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
پژمان نوری در تاریخ 21 تیر 1393
چقدر فرق کرده من اصلا تشخیص ندادم این همون خونست

ثبت دیدگاه