Chidaneh.com placeholder image

قبل و بعد از بازسازی یک خانه، تغییر دکوراسیون در 42 روز!

به قلم: تحریریه چیدانه

بازسازی فضاهای داخلی: نو نوار کردن خانه های قدیمی برای افراد ساکن در آن همیشه حس و حال خوبی به همراه دارد. تصور این که با تغییر دکوراسیون و بازسازی خانه خود فضاهای داخلی فعلی به چه شکلی تغییر پیدا می کنند، هیجان این بازسازی را بیشتر می کند. دکوراسیون منزل بر کیفیت زندگی افراد تاثیر بسیاری دارد و می تواند باعث گردش انرژی در خانه شود و این نکات از طراحی داخلی صحیح و اصولی بر می آید.

طراحی داخلی و دکوراسیون منزل اگر زیر نظر افراد متخصص انجام شود، نتیجه خوبی خواهد داشت. تصاویر و توضیحات قبل و بعد از بازسازی خانه آقای رحیمی که توسط گروه دکوراسیون داخلی بلوط انجام شده است، گویای این نکته است:

چوب و هنر

پروژه مسکونی آقای رحیمی

  • شغل خانم:خانه دار/ شغل همسر: مهندس کشتی رانی
  • موقعیت منزل: تهران/ خیابان نصرت
  • متراژ فضا: 140 متر مربع
  • سال ساخت بنا: 1375/ ملک 25 ساله
  • طبقه: همکف
  • ملک شخصی
  • تعداد اتاق خواب: از 2 به 3 اتاق تغییر یافت
  • تعداد حمام : از 1 حمام به 2 حمام تغییر یافت
  • سبک دکوراسیون: پست مدرن
  • ویژگی برجسته طراحی: استفاده از چوب طبیعی در نقاط مختلف منزل و تکرار یک شکل طراحی در تمام نقاط خانه و نصب تمام المان ها از جمله کنسول،میز تلویزیون،جا کفشی و … جدا از کف و نورپردازی به کف خانه.
  • طراح و اجرا :مهندس مسیح رحیم
  • انتخاب رنگ، خرید متریال و چیدمان: مهندس فریبا جبارپور
  • تعداد افراد که ما را در امور مختلف بازسازی یاری دادند: حدود ۲۰ نفر
  • مدت زمان اجرا از تخریب تا چیدمان: 42 روز

[[nid:99910]]

دیوار کنسول قبل از اجرا

[[nid:97025]]

دیوار کنسول بعد از اجرا

از در ورودی که وارد منزل می شوید رو به روی خود یک کنسول می بینید که از جنس کلیاف ایتالیا بوده و قسمت برش خورده و بیرون زده کنسول از چوب طبیعی استفاده شده است. چراغ های دیواری هم از جنس چوب بوده و نور زیبایی رو بر روی کنسول می تاباند. استفاده از رنگ زرد گلها و پس زمینه سبز آبی و ایجاد تضاد با استفاده از رنگ ها فضا را بسیار دلنشین کرده. تمامی رنگ ها با توجه به تضادی که دارند مکمل یکدیگر بوده و همه بر گرفته از طبیعت است.

[[nid:99911]]

دیوار کنار در ورودی قبل از اجرا

[[nid:100054]]

دیوار کنار در ورودی بعد از اجرا

گروه دکوراسیون داخلی بلوط تصمیم گرفت دیوار کنار درب ورودی را به یک جا کفشی مفید اختصاص بدهد. “در طراحی این جا کفشی بخشی را به لباس هایی که اعضای خانواده که در روزمره استفاده می کنند اختصاص دادیم و بخش دیگر آن را به یک نیمکت تا هنگام بیرون رفتن بتوانند روی این نیمکت بنشینند و کفش خود را پا کنند." لازم بذکر که داخل قسمت نیمکتی این جا کفشی حداقل ۲۰ جفت کفش جای می گیرند. ضمن اینکه تمام این قسمت روی دیوار و با فاصله ای از زمین با استحکام از پیش تعیین شده بسته شده و نورپردازی زیر کار به میزان زیادی به زیبایی کار افزوده است.

[[nid:99912]]

آشپزخانه قبل از اجرا

[[nid:101033]]

آشپزخانه بعد از اجرا

گروه دکوراسیون داخلی بلوط تصمیم گرفتند که یکی از اتاق خواب های خانه قدیمی را به آشپزخانه تبدیل کنند. این تغییر به چند دلیل انجام شده است: نور دهی بهتر به دکوراسیون آشپزخانه و نشیمن، استفاده بهینه از فضا، مشرف شدن آشپزخانه به تراس و نشیمن که رضایت بیشتری به دلیل سهولت در انجام کارها برای خانم خانه ایجاد می کند و در آخر تهویه مناسب. سقف آشپزخانه از پلکسی و چوب طبیعی است که تمام آن با دست ساخته شده و صفحه روی کابینت و میز صبحانه خوری از سنگ کورین و درها از MDF کلیاف ایتالیا و الویک ایتالیا استفاده شده است.

[[nid:99913]]

دیوار تلویزیون قبل از اجرا

[[nid:97023]]

میز تلویزیون بعد از اجرا

طراحی میز تلویزیون هم در همان قالب جاکفشی و کنسول انجام گرفت. برش بیرون زده از جنس چوب طبیعی و از کف جدا است که با نورپردازی زیر و اطراف کار طراحی شده است.

کاغذ دیواری پشت میز تلویزیون روح لطیف و تازه ای به دکوراسیون خانه و قسمت نشیمن داده است.

[[nid:99914]]

قسمت نشیمن قبل از اجرا

[[nid:97030]]

قسمت نشیمن بعد از اجرا

برای قسمت نشیمن رنگ طوسی برای مبلمان انتخاب شد. در واقع شما در قسمت حال و نشیمن این خانه چرخه رنگ طوسی، زرد و آبی درباری را مشاهده می کنید.

[[nid:99916]]

قبل از اجرا

[[nid:97020]]

بعد از اجرا

آشپزخانه قدیمی روبه رو تبدیل به ۲ اتاق خواب برای کودکان این خانواده کردیم و اتاق پشت میز کنسول به اتاق والدین اختصاص داده شد.

برای دیدن ادامه عکس ها که شامل دکوراسیون اتاق خواب ها هم می شود می توانید به پروفایل اهالی فن گروه دکوراسیون داخلی بلوط oak design در وبسایت چیدانه مراجعه کنید و اطلاعات تماس آنها را در اختیار داشته باشید. 

منبع: دکوراسیون داخلی بلوط | گردآوری در تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه