Chidaneh.com placeholder image

ایده جالب کمدی به شکل ستون

به قلم: تحریریه چیدانه

شاید به نظر بسیاری از ما ستون ها عناصر زشتی باشند که باید هر طور شده آنها را در دیوارها پنهان کنیم ولی طراح این کمد و صندلی ستونی با این موضوع موافق نیست.سوفیا منسن (Sophie Mensen) یک طراح آلمانی است که در سال 1985 در شهر هرتوگنباخ به دنیا آمده است. او شروع به تحلیل کامل ماهیت اشیای موجود در اطرافش کرد.در نهایت آثار اودر عین کاربردی و هدف گرا بودن بسیار متفاوت و قدرتمند طراحی شده اند

 

چوب و هنر

در این مطلب در موردکمد و صندلی صحبت می‌کنیم که توسط سوفیا طراحی شده و ستون نام دارد. ستون یا پایه یک عنصر ساختاری است که وزن ساختار فوقانی را به دیگر عناصرساختاری تحتانی خود منتقل می‌کند.

 

به طور خلاصه ستون یک عضو متراکم و در هم فشرده است. ستون‌ها معمولا به عنوان عنصری برای پشتیبانی از سقف‌ها و دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در معماری ستون یک عنصر ساختاری است که ویژگی‌های تناسبی و تزئینی مشخصی دارد و از آن‌جایی که ستون‌ها کاربرد تزئینی هم دارند فقط به عنوان یک عنصر کارکردی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

این نکته در مورد ستون سوفیا منسن صادق است. در دیدگاه او، ستون شکلی است که به راحتی توسط فضا جذب می‌شود و در عین حال می‌تواند بنای یادبودی برای یادآوری اتفاقات گذشته زندگی ما باشد. بنابراین، معادل این ستون، ستونی است که هم نقش اصلی ستون را دارد و هم فضایی برای ثبت خاطرات فراهم می‌کند.

همان‌طور که در عکس‌ها می‌بینید هدف مشخص این قطعه از بین بردن مرز میان معماری و مبلمان است. نظر شما در این باره چیست؟

منبع: icreatived | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
گل کوه در تاریخ 15 اردیبهشت 1393
ایده جالبیه ولی من خیلی نمیپسندم
[email protected] در تاریخ 30 خرداد 1393
جالب نیست . ی نوع مزاحم توی دید و دگور خونه به شمار میاد .

ثبت دیدگاه