دکوراسیون رادیاتور شوفاژ با وسایل ارزان، مخصوص فصل گرما!

دکوراسیون رادیاتور شوفاژ با وسایل ارزان، مخصوص فصل گرما!

سال‌ها بعد از استفاده از کرسی و بخاری، رادیاتورها وسیله اصلی گرمایش خانه‌ها شدند. با اینکه رادیاتورهای امروزی چهره فلزی و زمخت شوفاژهای اولیه را ندارند، ولی گاهی ممکن است در فصل گرما، مانند یک وسیله اضافی که ممکن است زیبایی دکوراسیون را تحت تاثیر قرار دهند، به چشم بیایند. در این مطلب نمونه‌هایی از تزئین رادیاتور شوفاژ با وسایل ارزان را ببینید و ایده بگیرید.

گروه معماری اشکان اذانی

1. کاور شوفاژ، خودتان بسازید!

یکی از راه‌های زیباسازی شوفاژ در فصل گرما که نیازی به شوفاژ ندارید، استفاده از کاور شوفاژ است. کاورهای شوفاژ متنوعی در بازار وجود دارد، ممکن است خرید آن خیلی هم ارزان تمام نشود. اگر کمی اهل ساخت و ساز باشید، می‌توانید کاور شوفاژ را خودتان با تکه‌های چوبی بسازید. فراموش نکنید که این کاور بهتر است فقط در فصول گرم برای تزئین به کار برود.

 

2. دکوراسیون رادیاتور شوفاژ، پنهانش کنید!

شاید این ایده راهکاری برای تزئین رادیاتور شوفاژ نباشد، اما باعث می‌شود این وسیله تاثیر کمتری در دکوراسیون منزل داشته باشد. اگر فضای کافی برای تغییر دکوراسیون دارید، می‌توانید با قرار دادن مبلمان یا کاناپه جلوی رادیاتور، آن را از دید پنهان کنید.

 

3. دکوراسیون رادیاتور شوفاژ، از کنسول استفاده کنید!

اگر میز کنسولی دارید که زیر آن خالی است می‌توانید در فصل گرم، آن را طوری چیدمان کنید که رادیاتور زیر آن قرار بگیرد. البته که خرید یک میز کنسول جدید هزینه کمی نخواهد داشت. ولی با کمی خلاقیت برای ساخت میز و یا جابه‌جایی در وسایل منزل این کار ممکن است. روی میز کنسول وسایل تزئینی کوچک و یا وسایل دم دستی قرار دهید تا رادیاتور کمتر به چشم بیاید.

 

4. تزئین دکوراسیون رادیاتور شوفاژ با گلدان

گلدان‌های گیاهان آپارتمانی همیشه در تزئین فضاهای مختلف به ما کمک می‌کنند. در فصل گرما که نیازی به روشن کردن رادیاتور نیست، می‌توانید یک صفحه فلزی و یا چوبی روی رادیاتور قرار دهید و چندین گلدان روی آن بگذارید. با توجه به استحکام رادیاتور و عرض آن گلدان‌هایی با اندازه مناسب انتخاب کنید.

 

5. یک پرده فانتزی برای تزئین رادیاتور

اگر بخواهید کمی متفاوت باشید، یک پرده فانتزی جذاب برای پوشش رادیاتور هم می‌تواند جذاب باشد. دوخت یک پرده کوچک برای پوشاندن رادیاتور، خیلی هم سخت به نظر نمی‌رسد. یک نمونه جالب را در تصویر بالا ببینید.

 

6. پوشش پارچه‌ای برای رادیاتور

مدل دیگری از کاور رادیاتور می‌تواند از جنس پارچه باشد. با استفاده از یک پارچه‌ زیبا که با دکوراسیون منزل هماهنگ باشد یک لایه کاور پارچه‌ای برای رادیاتور بسازید.

 

7. تزئین دیوار رادیاتور شوفاژ

یکی دیگر از راه‌های تزئین شوفاژ منزل، تزئین دیوار آن است. می‌توانید بالای رادیاتور تابلوهای هنری نصب کنید. در این حالت آثار هنری توجه بیشتری نسبت به رادیاتور به خود جلب می‌کند و باعث زیبایی فضا خواهد شد. همچنین نصب یک آینه زیبا و قراردادن چند اکسسوری روی رادیاتور، جای قرارگرفتن رادیاتور را زیباتر می‌کند.

 

در این مطلب، 7 نمونه از ایده‌های تزئین رادیاتور شوفاژ را در این مطلب مرور کردیم. اگر به این مدل از مطالب علاقه‌مند هستید، به بخش ترفندهای خانه‌داری چیدانه سر بزنید و مطالب بیشتری در این مورد بخوانید.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه