کاور رادیاتور، چطور شوفاژ زشتمان را مخفی کنیم؟

کاور رادیاتور، چطور شوفاژ زشتمان را مخفی کنیم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

کاور رادیاتور چیست؟ آیا شما هم از ظاهر نازیبای رادیاتور منزل خسته شده‌اید؟ با اینکه خانه‌های امروزی با وسایل گرمایشی جدیدی مانند اسپیلت گرم می‌شوند، ولی همچنان نسل خانه‌هایی که وسایل گرمایشی آنها رادیاتور و یا بخاری باشد، تمام نشده است. رادیاتور یکی از وسایل گرمایشی متداول در خانه‌های امروزی است که دکوراسیون خانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کاور رادیاتور راهکاری برای زیباتر شدن دکور منزل است. با این راهکار می‌توانید شوفاژ را مخفی کنید. در این مطلب نمونه‌هایی از طرح‌های کاور رادیاتور را ببینید.

تابلو فرش ریحان

 

کاور رادیاتور چیست؟

کاور رادیاتور پوشش و محافظی با عرض کم است که شکل ظاهری رادیاتور را می‌پوشاند. و باعث می‌شود رادیاتور کمتر به چشم  بیاید و یا رادیاتور کاملا پوشیده شود. کاور رادیاتور می‌تواند شکل و فرم و رنگی هماهنگ با دکوراسیون منزل داشته باشد. اغلب کاورهای رادیاتور موجود در فروشگاه‌ها از جنس چوب و فلز هستند.

مطلب پیشنهادی: رادیاتور شیشه‌ای چیست؟ این زمستان کمی مدرن تر باشید

 

کاور رادیاتور، کاربردی یا تزئینی؟

شاید اولین دلیل استفاده از کاور رادیاتور، زیبایی ظاهر آن باشد ولی مدل‌هایی از کاورها می‌توانند کاربردی هم باشند. کاور رادیاتور می‌تواند به عنوان کنسول، میز کم عرض و دکوراتیو، ترکیب با نیمکت و صندلی طراحی شوند. در این صورت می‌توانید برای گذاشتن وسایلی روی آن از کاور رادیاتور استفاده کنید.

 

چرا از کاور رادیاتور استفاده کنیم؟

چندین دلیل قانع کننده برای استفاده از کاور رادیاتور در دکوراسیون منزل وجود دارد که افراد دوست دارند از این وسیله زیبا در منزل داشته باشند:

  • زیبایی: مهم‌ترین ویژگی کاور رادیاتور، پوشانندگی شوفاژ و زشتی‌های آن است.
  • همخوانی با دکوراسیون: ظاهر رادیاتورهای ساده آپارتمان نمی‌تواند با دکوراسیون کلاسیک آن متناسب باشد، در این صورت می‌توانید یک کاور رادیاتور با طرح کلاسیک تهیه کنید.
  • فضایی مانند کنسول: کاور رادیاتور، می‌تواند مشکل کمبود فضا برای قرار دادن وسایل کوچک مانند دکوری‌های کوچک، مجسمه و.. را حل کند. با کاور رادیاتور وسیله‌ای مانند کنسول ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی: رادیاتور تزئینی، عنصری دکوراتیو در دکوراسیون منزل

 

معایب کاور رادیاتور

یک سوال اساسی در مورد کاور رادیاتور این است که این پوشش شوفاژ معایبی ندارد؟ مطمئنا هر وسیله‌ای در کنار مزایا و ویژگی‌های کاربردی می‌تواند معایبی هم داشته باشد. برخی از متخصصان رادیاتور معتقدند که محصور کردن رادیاتور، باعث جلوگیری از پخش گرما به صورت یکسان در فضا می‌شود. و از طرفی از نظر فنی ممکن است در روند کار رادیاتور مشکلاتی ایجاد کند. اگر نگران این موضوع هستید، قبل از خرید راجع فرم قرارگیری و جنس به هر مدل تحقیق کنید. و یا از مدل‌های میزی که فقط بالای رادیاتور سطحی قرار می‌گیرد وجلوی رادیاتور باز است تهیه کنید. همچنین می‌توانید از این وسیله فقط در فصل تابستان استفاده کنید.

 

سوال:  خانه جدید ما یک خانه قدیمی است که رادیاتورهای زشتی دارد و در جای نامناسبی نصب شده است، چطور می تونیم رادیاتورها رو مخفی کنیم. لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ:  برای پوشاندن و مخفی کردن رادیاتورها در فضای خانه بهترین راه حل استفاده از کاور رادیاتور و یا قاب شوفاژ است. شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون منزل تان از طرح و جنس‌های مختلفی مثل چوبی، فلزی برای فضای منزل‌تان استفاده کنید. اگر شما هم دوست دارید برای پوشاندن چهره رادیاتور خود از کاور رادیاتور استفاده کنید می توانید خودتان دست به کار شوید و با ایده‌های خلاقانه آن را بسازید. در مطلب مخفی کردن شوفاژ و رادیاتور  ایده‌هایی برای پنهان کردن رادیاتور آمده است.

در آخر:

همان طور که می دانید یکی از راه حل های مخفی کردن عناصر مختلف در فضا برجسته تر کردن آنها به وسیله رنگ هاست، پس رنگ آمیزی رادیاتورها یکی دیگر از راه حل‌هایی است که می توانید برای مخفی کردن شوفاژ ها از آن کمک بگیرید. در این مطلب انواع مدل کاور رادیاتور را ببینید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه