Chidaneh.com placeholder image

رادیاتور تزئینی، عنصری دکوراتیو در دکوراسیون منزل

به قلم: سمانه زارعی

با رسیدن فصل‌ سرما کم‌کم باید به فکر راه انداختن وسایل گرمایشی باشیم. رادیاتورها یکی از روش‌های رایج گرمایش منازل و ساختمان‌ها هستند که اغلب در طراحی دکوراسیون به عنوان یک وسیله‌ای با ظاهر نه چندان جذاب محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنند. این مشکل این روزها کمتر شده است، چرا که رادیاتورهای تزئینی در طراحی دکوراسیون به کمک طراحان آمده‌اند. در این مطلب از چیدانه می‌خواهیم راجع به رادیاتور تزئینی صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید شاید شما هم امسال بخواهید با رادیاتور تزئینی منزلتان را گرم کنید.

 

اسکای اسکرپر

رادیاتور تزیینی

رادیاتور تزئینی، دکوری متفاوت در منزل

رادیاتورها فضای منزل را گرم می‌کنند، حالا فکر کنید اگر دکوراتیو هم باشند به جز خانه‌ای گرم، دکوراسیونی جذاب و زیبایی هم خواهید داشت. این نوع از رادیاتور نسل جدید به شکل‌های مختلفی طراحی شده‌اند که شما با توجه به سبک و رنگ دکوراسیون خود رادیاتور دکوراتیوی را برای منزل خود انتخاب کنید. رادیاتور تزئینی می‌تواند روی زمین قرار بگیرد (رادیاتور افقی) و یا مانند یک تابلو تزئینی بالاتر از سطح زمین و کاملا روی دیوار (رادیاتور عمودی) نصب شود.

 

رادیاتور و حوله خشک کن آنیت
مدل رادیاتور عمودی سفید
رادیاتور و حوله خشک کن آنیت

چرا رادیاتور تزیینی؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در تاسیسات ساختمان و جایگزین شدن انواع بهتر و به روزتر آنها، رادیاتور تزیینی کم کم جای رادیاتورهای قدیمی را می‌گیرد. از جمله مزایای رادیاتور تزئینی عبارتند از:

  • زیبایی و ظرافت بیشتر نسبت به رادیاتورهای نسل قدیمی
  • امکان سفارش و انتخاب طرح مورد نظر و متناسب با دکوراسیون
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • استفاده از تکنولوژی‌های روز در ساخت و طراحی آنها
  • امکان سفارش رادیاتور با فرم‌های مختلف
  • طراحی و ساخت در جنس‌های مختلف

 

رادیاتور تزیینی

رادیاتور تزئینی، در چه فضاهایی نصب شود؟

رادیاتور تزئینی می‌تواند در بخش‌های مختلفی از منزل شما قرار بگیرند:

  • یک رادیاتور تزئینی می‌تواند مثل یک تابلو زیبا در نشیمن شما باشد. می‌توانید با رادیاتور دیواری تزیینی زمستانی گرم و زیبا در کنار خانواده خود داشته باشید.
  • اگر در خانه خود راهروی بزرگی دارید که نیاز به وجود وسیله گرمایشی در آن حس می‌شود، یک رادیاتور تزئینی می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
  • یکی از مهم‌ترین فضاهایی که رادیاتور تزئینی شما می‌تواند در آن قرار بگیرد حمام است، یک حمام کامل نیاز به یک وسیله گرمایشی برای خشک کردن حوله دارد. با نصب رادیاتور تزیینی حوله خشک کن در حمام ظاهر حمام هم شیک و زیبا خواهد بود.
  • برای نصب رادیاتور تزئینی در اتاق پذیرایی به سبک چیدامان و دکور منزل توجه کنید. برای تزیین دیوار اتاق پذیرایی وجود رادیاتور تزئینی را در نظر بگیرد و خیلی آن را شلوغ نکنید.
  • رادیاتور تزئینی را می‌توانید در آشپزخانه هم استفاده کنید. رادیاتور حوله خشک کن می‌تواند آشپزخانه خانه شما را زیبا کند و همچنین به عنوان حوله خشک کن استفاده شود.

مطلب پیشنهادی: حوله خشک کن حمام، اینو از کجا آوردی؟

 

رادیاتور و حوله خشک کن آنیت
مدل رادیاتور عمودی متنوع
رادیاتور و حوله خشک کن آنیت

انواع رادیاتور دکوراتیو

انواع مختلفی از رادیاتورهای تزئینی طراحی می‌شوند که یکی از راه‌های تقسیم بندی آنها بر اساس جنس آنهاست. در ادامه برخی از انواع رادیاتورهای تزئینی معرفی شده‌اند.

مطلب پیشنهادی: انواع رادیاتور، امسال فضای خانه خود را گرم نگه دارید!

 

رادیاتور و حوله خشک کن آنیت
رادیاتور شیشه ای عمودی طرح دار
رادیاتور و حوله خشک کن آنیت

رادیاتور تزئینی شیشه‌ای

اگر می‌خواهید از عناصر شیشه‌ای در دکوراسیون خود استفاده کنید، شاید رادیاتور تزئینی شیشه‌ای انتخاب خوبی باشد. طرح‌های مختلفی بر روی سطح شیشه‌ی پوشاننده رادیاتور طراحی می‌شود. برخی از رادیاتورهای شیشه‌ای با سطحی از آینه پوشانده شده‌اند که در فضاهایی مانند حمام کاربرد بسیار مناسبی دارند.

 

رادیاتور تزیینی

رادیاتور تزئینی استیل

رادیاتورهای دکوراتیو استیل یکی دیگر از انواع رادیاتورهای تزئینی هستند که شما برای داشتن یک دکوراسیون مدرن می‌توانید به انتخاب آن فکر کنید. ورقه‌ی استیل که در ساخت رادیاتور تزئینی استیل به کار می رود ضد زنگ و ضد خوردگی است در نتیجه ظاهر زیبا و درخشنده رادیاتور تزئینی استیل مدتها حفظ خواهد شد. این نوع رادیاتور حوله خشک کن استیل به جذابیت حمام و آشپزخانه شما اضافه می‌کند.

 

رادیاتور تزئینی

رادیاتور تزئینی؛ سنگی هم داره؟!

فکرش را می‌کردید که رادیاتور هم سنگی باشد؟ این نوع از رادیاتور انتخاب جذابی برای حمام و سرویس بهداشتی است. رادیاتور تزیینی سنگی انرژی کمتری از رادیاتور استیل و شیشه‌ای مصرف می‌کند. رادیاتور تزیینی سنگی مانند یک تابلوی سنگی خاص می‌تواند دکوراسیون خانه شما را متفاوت جلوه دهد. در رادیاتور تزئینی سنگی از کاورهای ورقه‌ی سنگ طبیعی استفاده می‌شود. همچنین گاهی مصنوعات سنگی برای طرح‌های خاص‌تر رادیاتور کاربرد دارد. برخی از طرح‌های رادیاتور سنگی مانند مجسمه‌ای هستند که فضای خانه را گرم می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: کاور رادیاتور، چطور شوفاژ زشتمان را مخفی کنیم؟

 

رادیاتور دکوراتیو

نکته‌هایی در رابطه با رادیاتور تزیینی

  • به میزان مصرف انرژی رادیاتور توجه کنید.
  • برای داشتن دکوراسیونی زیبا به هماهنگی بین طرح و شکل رادیاتور تزیینی و سبک دکوراسیون خود توجه کنید.
  • در انتخاب رادیاتور تزئینی به شرایط افراد خانواده، فضای قرارگیری، شرایط اقلیمی، شرایط ساختمان و.. توجه کنید.
  • برای انتخاب، نصب درست و تعمیرات رادیاتور تزیینی از شرکت‌های خدماتی معتبر کمک بگیرید.
  • در نصب رادیاتور تزئینی فقط به جنبه دکوراتیو بودن آن توجه نکنید بلکه جای رادیاتور باید به دقت و توسط کارشناس متخصص تعیین شود تا گرمای مطلبی در خانه‌تان ایجاد شود.

 

رادیاتور تزئینی

کلام آخر:

رادیاتورهای تزئینی نسل جدید از رادیاتورها هستند که برای داشتن دکوراسیونی متفاوت می‌توانید این نوع از رادیاتور را برای خانه‌تان انتخاب کنید. در این مطلب با برخی از انواع رادیاتور تزیینی آشنا شدیم. برای دیدن نمونه‌های بیشتر رادیاتورهای تزئینی به اهالی فن چیدانه در این زمینه سر بزنید و با کارشناسان در ارتباط باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه