دلایل محبوبیت انواع مبلمان لوکس ترک

دلایل محبوبیت انواع مبلمان لوکس ترک

انواع مبلمان لوکس ترک

کشور ترکیه یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان انواع مبلمان راحتی و لوکس در سراسر جهان است که در ایران نیز طرفداران خاص خود را دارد. تنوع محصول، نوآوری و تکنولوژی‌های جدید در ساخت از دلایل محبوبیت انواع مبلمان لوکس ترک به شمار می‌آیند. اصالت، کیفیت و طراحی منحصربه‌فرد نیز از ویژگی‌های این نوع مبلمان است که امکان استفاده از آن در دکوراسیون‌های لوکس و سلطنتی را فراهم می‌کند.

فرش ذوالانواری

در این مطلب چیدانه با همراهی فروشگاه سی ان کی، متخصص و واردکنندۀ انواع مبلمان لوکس ترک، به بیان ویژگی‌ها و خصوصیات این مدل‌ مبل می‌پردازد. با ما همراه باشید …

تاریخچه مبل ترک

تاریخچه مبلمان لوکس ترکیه مربوط به دوران قدیم و فرهنگ غنی این کشور است که از فرهنگ‌های مختلف از جمله امپراتوری عثمانی، امپراتوری بیزانس، ایران باستان و فرهنگ‌های مسلمانان و مسیحیان تاثیر گرفته است. در زمان امپراتوری عثمانی با حمایت از هنرمندان و طراحان، موجبات رشد و پیشرفت این صنعت فراهم شد. به‌این ترتیب انواع مبلمان لوکس ترک به‌ عنوان نمادی از قدرت امپراتور عثمانی و اشراف، در کاخ‌ها و قصرها مورد استفاده قرار گرفت. از آن زمان تا به امروز نیز این نوع مبلمان با ترکیب‌های هنری مینیاتوری، نقوش معماری و تزئینات دقیق، به‌خوبی ذوق زیبایی‌شناسی طراحان و هنرمندان این کشور را نشان داده است.

سبک طراحی مبلمان لوکس ترک

در طراحی و تولید انواع مبلمان لوکس ترک، از طراحی مبلمان ایتالیایی و فرانسوی الهام گرفته شده که به سبک طراحی مبلمان ایتالیایی نزدیکتر است. در این مدل مبلمان، ظرافت مهمترین نکته بوده و میزان منبت‌کاری و معرق‌کاری روی بدنه، تاج و پایه‌‌‌ها، دارای ریزه‌کاری ظریف و دقیق است. اما منظور از ظریف بودن، شکنندگی و یا جنس ضعیف مبلمان نیست. بلکه ظرافت در طراحی نقش و نگارها و خلاقیت در منبت‌کاری‌ها و معرق‌کاری‌های متنوع و جذاب مد نظر است. لازم به ذکر است طراحی‌های اصیل به کار رفته در مبلمان ترک، خود به نوعی پیشگام مد در ساخت مبلمان و دکوراسیون محسوب می‌شوند.

ویژگی‌های مبلمان ترک

در بررسی ویژگی‌های این نوع مبلمان، برجسته‌ترین خصوصیات عبارتند از:

1) پارچه‌های باکیفیت: تمامی مبلمان لوکس ترک از پارچه‌های باکیفیت و بسیار مرغوب در رنگ‌ها و طرح‌های خاص و بسیار زیبا تهیه و عرضه می‌شوند. در واقع می‌توان گفت که این مورد از ویژ‌گی‌های بارز پارچه‌های مبلمان ترک است و پارچه‌های ترک از لحاظ کیفیت و مرغوبیت شهرتی جهانی دارند.

2) اسکلت مرغوب: یکی از ارکان اصلی تعیین کیفیت انواع مبل، اسکلتی است که پایه و اساس آن را تشکیل می‌دهد. در ساخت انواع مبلمان لوکس ترک نیز این اصل به خوبی رعایت شده و در ساختمان و بدنه آن از چوب‌های مرغوبی مانند چوب راش و یا چوب گردو و یا برنز استفاده می‌شود. جدای از این، رنگ‌کاری بسیار دقیق و حرفه‌ای با رنگ‌های آلمانی و ایتالیایی، زیبایی و دوام چوب مبل را دوچندان می‌کند.

3) دوخت استادانه: یکی از ویژگی‌های بارز مبل ترک برخورداری از دوخت‌های بسیار ظریف و لمسه‌دوزی‌های متعدد در انواع مبلمان لوکس ترک است.

4) فوم و اسفنج درجه یک: استفاده از اسفنج باکیفیت که در گذر زمان با نشست ‌و برخواست‌های مداوم شکل اصلی خود را از دست ندهد و خرد نشود، از دیگر ویژگی‌های مهم انواع مبلمان لوکس ترک است که به عنوان یک اصل مهم به آن توجه می‌شود.

رنگ‌بندی‌های جذاب مبل ترک

مهم‌ترین بخش در انتخاب و خرید انواع مبلمان، انتخاب رنگ است. رنگ مبلمان باید با توجه به سایر اکسسوار‌های منزل مثل فرش، پرده‌ها، رنگ دیوار و نوع لوستر و آباژور و بوفه انتخاب شود. در این میان رنگ طلایی از رنگ‌های خاص و ویژۀ انواع مبلمان لوکس است که در کنار رنگ‌های قرمز، آبی، بنفش یا یشمی، جلوۀ ویژه‌ای به دکوراسیون می‌بخشد. همچنین برای داشتن دکوراسیون لاکچری‌ ترکیب رنگ‌های صدفی و یا قهوه‌ای با طلایی نیز پیشنهاد خوبی است.

کلام آخر

اگر قصد تغییر دکوراسیون و خرید انواع مبلمان لوکس ترک را دارید، پیشنهاد چیدانه به شما فروشگاه سی ان کی است. این فروشگاه با مدیریت و مدیران ترکی استانبولی، اداره می‌شود و محصولاتی با کیفیت بی‌نظیر، خاص و تک را ارائه می‌دهد. همچنین علاوه بر مبلمان کلاسیک و آوانگارد، واردکنندۀ لوسترهای برنز و کریستالی ساخت ترکیه و ایتالیا، بوفه، آباژور و سایر ملزومات دکوراتیو خاص و لوکس است که دکوراسیون لوکس و منحصربه‌فرد مد نظر شما را تکمیل خواهند کرد.

متخصصان چیدانه

مشاهده بیشتر

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه