با آموزش ساخت سنگ مصنوعی خط تولید خودت رو راه بنداز

با آموزش ساخت سنگ مصنوعی خط تولید خودت رو راه بنداز

به قلم: مهشید بختیاری

آرناپالاس

پیشرفت صنعت ساختمان از یک سو و تغییر سلیقه و ذائقه جامعه از سوی دیگر این نیاز را به وجود آورد که سنگ‌هایی با طرح‌ها و مدل‌های جدید، کیفیت بیشتر و قیمت مناسب‌تر در اختیار مردم قرار بگیرد. در حقیقت فشار بازار باعث شد که علوم مهندسی در ترکیب با هنر محصولی را تولید کند به نام سنگ مصنوعی. کاربرد گسترده سنگ مصنوعی چه در صنعت ساختمان‌سازی و چه در تولید اکسسوری‌های تزئینی باعث شد که این محصول در زمان کم طرفداران بیشماری پیدا کند و به یکی از مصالح محبوب صنعت ساختمان تبدیل شود. تقاضای بالای بازار و سودآوری تولید سنگ مصنوعی موجب شد تا تولیدکنندگان همواره محصولات باکیفیت‌تری تولید کنند و روز به روز بر تعدادشان افزوده شود.

شیرآلات کسری

به همین دلیل کارشناسان مجموعه رهیافت بعنوان بزرگترین مرجع آموزش سنگ مصنوعی در ایران با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف برای هنرجویان علاقمند، صفر تا صد تولید سنگ مصنوعی را تدریس می‌کنند. اگر شما هم به درآمدهای بالا فکر می‌کنید و به دنبال مسیری برای ورود به بازار کار هستید این مطلب مخصوص شماست.

سنگ مصنوعی را بشناسید

پیش از ورود به هر حرفه‌ای ابتدا باید درباره زیر و بم آن اطلاعات لازم را حاصل کنید. بنابراین اجازه بدهید قبل از هرچیز با محصول سنگ مصنوعی و کاربردهای آن بیشتر آشنا شویم. اصلا این سنگ مصنوعی که در بسیاری از مکان‌ها نامش را شنیده‌ایم چیست؟

حقیقت آن است که با رشد چشمگیر شهرنشینی و ساختمان‌سازی، در معماری سازه‌ها و بناها تنوع زیادی ایجاد شد و استفاده از نماهایی با رنگ‌ها، طرح‌ها و مدل‌های مختلف رواج پیدا کرد. اما سنگ‌های طبیعی مانند گذشته به دلیل گران بودن، تولید زمانبر و آسیب به محیط زیست دیگر نمی‌توانستند این حجم از تقاضا را پاسخ بدهند. به همین دلیل مهندسان و محققان بسیاری دست به کار شدند تا توانستند با ترکیب یکسری مواد شیمیایی به همراه خرده‌سنگ، مصالح جدیدی را به وجود بیاورند به نام سنگ مصنوعی.

پس از مدت کوتاهی سنگ مصنوعی توانست جایگزین خوبی برای سنگ‌های طبیعی باشد. زیرا به لطف پیشرفت تکنولوژی و توسعه دانش معماری، در سنگ مصنوعی بسیاری از ایرادات و نقایص سنگ طبیعی اصلاح شده بود. به همین دلیل این سنگ با ظاهری به شدت طبیعی و خواصی بسیار کاربردی در صنعت ساخت و ساز طرفداران بی‌شماری پیدا کرد.

اگر می‌خواهید از برتری‌های سنگ مصنوعی نسبت به نوع طبیعی آن بیشتر بدانید باید به شما بگوییم که:

  • سنگ مصنوعی دارای تنوع بسیار گسترده‌ای از طرح و رنگ است.
  • به دلیل وجود رس در ترکیبات سنگ مصنوعی، این محصول از لحاظ مقاومت حرارتی کاملا مناسب است.
  • این محصول بعنوان ماده سبز دکوراسیون شناخته می‌شود و کاملا سازگار با محیط زیست است.
  • برای به دست آوردن آن هیچ نیازی به تخریب طبیعت ندارید.
  • توانایی سنگ مصنوعی در برابر ضربه، خط و فش و فشار از سنگ طبیعی یا پلیمر بیشتر است.

چقدر درآمد دارد؟

حالا که وارد دنیای آموزش سنگ مصنوعی شده‌اید و درباره این محصول اطلاعاتی کسب کرده‌اید بهتر است در این مرحله درباره میزان درآمد و فضای کسب و کار سنگ مصنوعی نیز تحقیق کنید. فراموش نکنید که کاربرد سنگ مصنوعی از آنچه که فکرش را بکنید گسترده‌تر است. اگر بنا باشد که شما خط تولید سنگ دکوراتیو مصنوعی راه بیندازید می‌توانید از کوچکترین لوازم مانند گلدان، سینی، جاشمعی و سایر اکسسوری‌های کوچک شروع کنید. چنانچه قصد دارید که به سنگ مصنوعی در ابعاد بزرگتری بپردازید می‌توانید آن را برای استفاده در نمای خارجی، دکوراسیون داخلی، تراورتن، کفپوش، روشویی و … تولید کنید.

برای ورود به مسیر تولید به سرمایه‌ای در حدود 20 الی 30 میلیون تومان نیاز دارید. اما توجه داشته باشید که در زمینه تولید دکوریجات و لوازم تزئینی می‌توانید محصولاتتان را به 10 برابر هزینه تولید بفروشید. اگر قرار است در زمینه نمای ساختمان فعالیت کنید قادر هستید تا حداقل دو برابر هزینه تولید، محصولتان را به فروش برسانید. به طور خلاصه در هر رسته‌ای از ساخت سنگ مصنوعی که وارد شوید در یک مدت نسبتا کوتاه، سود قابل توجهی نصیبتان خواهد شد. البته اگر تحت نظر یک مجموعه حرفه‌ای آموزش دیده باشید.

گام به گام تا رسیدن به مقصد!

صنعت تولید مواد و مصالح ساختمانی دارای نکات فنی و تخصصی بسیاری است. اگر هنرجویان در این حوزه تحت نظر اساتید مجرب و کارآزموده آموزش‌های لازمه را نبینند هرگز به یک کارآفرین نمونه تبدیل نخواهند شد. در جهان فراصنعتی امروز که به طور مستمر علوم و فناوری به روز می‌شود برای موفق بودن باید همواره درصدد ارتقاء سطح دانش خود باشید؛ و این مساله میسر نمی‌شود مگر با گذراندن دوره‌های آموزشی جامع، تخصصی و کاربردی. بنابراین در این مرحله با دریافت اطلاعات و تعلیمات تخصصی از سوی کارشناسان این صنعت آماده ورود به مرحله اشتغال و تولید خواهید شد.

کارآفرین شوید

حال می‌توانید علوم تعلیمی خود را به صورت عملی پیاده‌سازی کرده و با تهیه مواد و متریال‌های لازم و با بررسی بازار فروش به تولید سنگ مصنوعی بپردازید. فراموش نکنید که اگر آموزش شما دارای سطح کیفی بالایی بوده باشد در این مرحله محصولاتی باکیفیت و پرفروش تولید کرده و به سود چندین برابری خواهید رسید.

حرف آخر

در بازار کساد اشتغال و درآمدزایی و در میان رشته‌هایی که از لحاظ بازار کسب و کار اشباع هستند و منافع چندانی برای تولیدکننده ندارند در این مطلب به معرفی یکی از بهترین و سودآورترین حوزه‌های تولید در صنعت ساختمان پرداخته‌ایم. سنگ مصنوعی متریالی بسیار پرفروش در عرصه ساخت و ساز است و ورود به حیطه تولید آن به فراگیری دوره‌های آموزشی جامع نیاز دارد. شرکت رهیافت با هدف بومی سازی صنعت سنگ مصنوعی  و ایجاد اشتغال و کارآفرینی در ایران و با ارائه ی دانش فنی و تکنولوژی روز دنیا به برگزاری کلاس‌های حضوری پرداخته و قادر است تا ظرف مدت زمان کوتاهی هنرجویان متعددی را آموزش داده و وارد بازار کار کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره‌های آموزشی سنگ مصنوعی و ارتباط با کارشناسان مربوطه می‌توانید به سایت شرکت رهیافت مراجعه کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه