ایده‌های جذاب برای لذت بردن از جاده

ایده‌های جذاب برای لذت بردن از جاده

به قلم: مهشید بختیاری

چیزی به عید نوروز نمانده است و خیلی‌ها بار سفر بسته‌اند تا تعطیلات را به طرز دلچسب‌تری در کنار خانواده یا دوستان خود سپری کنند. سفرهای جاده‌ای یکی از جالب‌ترین مدل‌های سفر کردن هستند و می‌توانند لذت تعطیلات را برای شما دوچندان کنند، البته اگر فوت و فن لذت بردن از آن را بلد باشید. یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد در هنگام سفر سرگرم شدن در ماشین است. زمانی زنگ خطر به صدا درمی‌آید که جمله «کی می‌رسیم؟» به گوشتان بخورد. آن زمان است که باید دست به کار شوید و هر ایده‌ای را که بلدید پیاده کنید تا مسیر برای شما و همسفرانتان جذاب به نظر بیاید. در این مطلب شما را با راهکارهایی آشنا می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها دیگر مسیر برایتان طولانی و کشدار نخواهد بود و برعکس، از رانندگی در جاده لذت هم می‌برید. پس تا انتها با ما باشید.

انتخاب جاده‌های خاص

درست است که بزرگراه‌ها شما را زودتر به مقصد می‌رسانند اما احتمالا با انتخاب آن‌ها چیزهای زیادی را از دست خواهید داد. اکثر آدم‌ها دوست دارند در مسافرت راهی را بروند که معمول‌تر‌‌ و مستقیم تر است. کمتر کسی ترجیح می‌دهد ریسک کند، راه خود را دور کند و در ازای آن مسیرهای تازه‌ای یاد بگیرد و تجربه کند. اگر زمان و حوصله‌اش را دارید سعی کنید جاده‌هایی را انتخاب کنید که با مناظر فوق‌العاده و طبیعت دلفریبش شما را مجذوب کند و از رانندگی کردن در آن لذت ببرید. لازم نیست حتما در اسرع وقت به مقصد برسید، شما مسافر هستید و اگر در جاده‌ای زیبا رانندگی می‌کنید بهتر است سلانه سلانه برانید و از لحظه لحظه سفر لذت ببرید، البته اگر جاده را بند نمی‌آورید! پس توصیه ما به شما این است: هرجا از جاده خسته شدید مسیرتان را منحرف کنید و راهی جدید در پیش بگیرید، از منطقه امن خود خارج شوید و جاده‌های بکر را کشف کنید.

چوب و هنر

موسیقی خوب و همسفر خوب

اینکه کدام موسیقی «خوب» است کاملا بستگی به ذوق و سلیقه شما و همسفرانتان دارد. ممکن است یک نفر از گوش کردن به موزیک‌های رپ جدید لذت ببرد، اما دیگری عاشق آهنگ‌های پاپ دهه پنجاهی باشد. در هر صورت قبل از این که توی جاده بیفتید یک فلش را از آهنگ‌های دلخواهتان پر کنید و همراهتان بیاورید. البته ناگفته نماند که حضور همسفرهای خوب و پایه می‌تواند لذت سفر را برایتان چندین برابر کند. اگر راننده هستید سعی کنید کسی را کنار دستتان ننشانید که یا مدام خواب است یا دائما سایلنت است و حرف نمی‌زند! او باعث می‌شود هنگام رانندگی احساس کرختی کنید و خدایی ناکرده به جای تخت هتل از تخت بیمارستان سر در آورید!

بازی‌های جاده‌ای، پای ثابت مسافرت‌ها!

بازی کردن در ماشین می‌تواند یک فضای کسل و خسته‌کننده را آنچنان شاد و پرنشاط کند که دیگران با شنیدن صدای خنده‌های شما و همسفرانتان آرزو کنند کاش می‌توانستند در ماشین شما باشند! تقریبا همه ما با بازی‌های سبک و جاده‌ای تا حدی آشنایی داریم. اگر اهل بازی کردن هستید و دوست دارید در حین مسیر چالش‌های بامزه‌ای را تجربه کنید می‌توانید با یک سرچ ساده در اینترنت بازی دلخواهتان را پیدا و دیگران را به آن دعوت کنید. البته به شرطی که قول بدهید اگر بازی را باختید در طول سفر قیافه نگیرید و اوقات تلخی نکنید!

خوراکی‌ها معجزه می‌کنند!

البته که گفتن ندارد اما وجود خوراکی‌های خوشمزه در ماشین خودش یکجور انگیزه برای ادامه دادن مسافرت است! قبل از آن که وارد جاده شوید و مغازه‌ها ناپدید شوند یک سوپرمارکت پیدا کنید و خوراکی و تنقلات بخرید. اگر اهل سالم‌خوری هستند قبل از حرکت یک ظرف میوه آماده کنید تا مسافرت به مذاق شما و همسفرانتان خوشمزه‌تر از همیشه به نظر بیاید.

مسافرت با ماشین

وقت را تلف نکنید

بهتر است قبل از آن که پا به جاده بگذارید آمار مکان‌های توریستی و دیدنی، صنایع دستی، محصولات فرهنگی، آداب و رسوم و خلقیات مردم محلی را دربیاورید. اگر ناشیانه به شهری وارد شوید که هیچ اطلاعاتی از آن ندارید سردرگم می‌شوید و تا به خودتان بیایید به پایان سفر نزدیک شده‌اید. بنابراین برای هرچیز نقشه داشته باشید.

اتفاقات را ثبت کنید

نظرتان درمورد یادداشت کردن خاطرات هیجان‌انگیز سفر چیست؟ وقتی سفر می‌کنید از لحظه‌ای که توی ماشین می‌نشینید تا زمانی که برمی‌گردید اتفاقات جالب زیادی می‌افتد که مطمئنا همه آن‌ها یادتان نمی‌ماند. اگر جاده شما را خسته کرده است می‌توانید دست به قلم شوید و به نوشتن وقایع سفر و ماجراجویی‌های آن، توقفگاه‌ها، آداب و رسوم و غذاهای محلی و مسائل و حرف‌های طنز و خنده‌دار بپردازید تا بعدها از خواندن و یادآوری آن‌ها دوباره لذت ببرید. اگر از آن دسته افراد همیشه دوربین به دست هستید هم که چه بهتر! می‌توانید از بخش‌های جالب سفر عکس و فیلم تهیه کنید، وقتی برگشتید آن‌ها را با هم مونتاژ کنید و بعدها خاطرات این سفر دلچسب را مرور کنید.

ایده سرگرمی در سفر

اگر شما هم نوروز امسال مسافر هستید و سفر جاده‌ای را انتخاب کرده‌اید حتما موارد فوق را در ماشین پیاده‌سازی کنید تا یک مسافرت کسل‌کننده و حوصله‌سربر را به یک ماجراجویی شاد و هیجان‌انگیز تبدیل کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه