بازسازی واحد در برج تهران؛ رویای دستیابی به یک فضای مدرن و دلنشین

بازسازی واحد در برج تهران؛ رویای دستیابی به یک فضای مدرن و دلنشین

به قلم: مهشید بختیاری

به غیر از صاحبان خانه‌ها و منازل، خیلی معمول است که سرمایه‌گذاران یک ملک کهنه‌ساز و قدیمی را بخرند و با بازسازی و اضافه کردن تجهیزات مدرن و جدید به آن بر ارزش ملک به صورت چند برابری بیفزایند. این مساله میزان اهمیت بازسازی و تفاوت ساختاری و ظاهری خانه، قبل و بعد از این فرآیند را نشان می‌دهد. به همین دلیل است که بسیاری از مالکان به جای تعویض خانه و انتقال به مکانی دیگر، با بازسازی منزل به تجربه فوق‌العاده زندگی در یک فضای مدرن دست می‌یابند. در شوروم این هفته از چیدانه پروژه بازسازی یک واحد در برج را با یکدیگر بررسی می‌کنیم که به دست گروه معماری اشکان اذانی انجام شده است. اگر شما هم قصد دارید محیط زندگی خود را به بهترین شکل نونوار کنید این مطلب را تا انتها بخوانید.

نوژا دیزاین

سرویس خواب بالسا

بازسازی واحد در برج؛ مشکلات و چالش‌ها

بازسازی یک واحد آپارتمان به دلیل مجاورت با منزل همسایگان چالش‌های خاص خود را دارد. یک تیم حرفه‌ای بازسازی به خوبی می‌دانند که در یک ساختمان هریک از ساکنین نسبت به واحد مسکونی خود مختار هستند، اما هیچ عملیات ساختمانی نباید برای دیگر افراد مزاحمت و آلودگی ضوتی ایجاد کند. همچنین فرآیندهای بازسازی باید به گونه‌ای انتخاب شوند که هیچ خطر و صدمه فنی برای واحد مسکونی مجاور نداشته باشد. به همین دلیل بازسازی واحد در برج نسبت به بازسازی یک ساختمان مستقل با چالش‌های بیشتری روبروست.

گاهی اوقات یک واحد آپارتمانی مشکلات تاسیساتی بخصوصی ندارد و تنها خواسته کارفرما تغییر دکوراسیون و ایجاد یک فضای جدید و پویاست. در این حالت پیمانکار به بکارگیری مهندسین زبده و طراحان کارآزموده با توجه به مساحت و متراژ فضا، سبک انتخابی دکوراسیون، میزان بودجه، زیرساخت‌های موجود و … به طراحی یک چیدمان جدید با وسایل و تزئینات تازه روی می‌آورد.

گروه معماری اشکان اذانی
diamond+گروه معماری اشکان اذانی

اما چالشی که تیم‌های بازسازی در چنین شرایطی با آن مواجه می‌شوند این است که در روند طراحی هم باید سلیقه کارفرما را مد نظر داشته باشند و هم اصول معماری و دکوراسیون و زیبایی‌شناسی را لحاظ کنند. بنابراین توجه داشتن به استانداردهای طراحی در کنار به دست آوردن رضایت کارفرما امری دشوار است که تنها گروه‌های معماری مجرب از پس آن برمی‌آیند.

تجربه عالی زندگی در یک فضای مدرن

همانطور که در ویدئوی شوروم این هفته مشاهده کردید پروژه گروه معماری اشکان اذانی درباره نوسازی، اجرای دکوراسیون داخلی و چیدمان یک واحد آپارتمان 170 متری در برج بین‌المللی تهران به سبک مدرن است. آپارتمان‌های بزرگ قدرت مانور بیشتری برای طراحی دکوراسیون در اختیار تیم بازسازی قرار می‌دهند، فلذا این گروه معماری با در نظر گرفتن آیتم‌های اساسی مانند رنگ‌بندی مناسب، نورپردازی خطی و استفاده از لوسترهای دکوراتیو، قاب‌سازی دیوار، ایجاد نقطه کانونی با المان‌های مدرن در سالن پذیرایی و … به اجرای یک دکوراسیون جذاب و امروزی پرداخت.

گروه معماری اشکان اذانی
diamond+گروه معماری اشکان اذانی

مراحل بازسازی واحد در برج چگونه است؟

بازسازی یک پروسه پرجزئیات و حساس است. هریک از مراحل بازسازی باید به دقت ارزیابی شده و به بهترین نحو ممکن اجرا گردد. در اختیار داشتن لیستی از کارهای مربوط به بازسازی باعث ایجاد نظم و هماهنگی در اجرا می‌شود، هدررفت مصالح را کاهش می‌دهد و به اتمام پروژه در زمان مناسب کمک می‌کند. در بازسازی خانه توجه به این نکته مهم است که تمامی مراحل بایستی زیر نظر یک گروه متخصص و باتجربه مدیریت شود تا پروژه در زمان دقیق و با کیفیتی عالی به اتمام برسد. بر این اساس مراحل انجام بازسازی یک واحد آپارتمان در برج مسکونی به شرح زیر است:

  • مراجعه و ارتباط با شرکت بازسازی موردنظر
  • ارائه توضیحات اولیه به کارشناسان درمورد شیوه بازسازی، سبک معماری انتخابی، بودجه موردنظر و …
  • بازدید از آپارتمان توسط شرکت
  • کارشناسی دقیق و امکان‌سنجی پروژه و تطبیق آن با اهداف مشتری
  • نتیجه‌گیری و برآورد هزینه‌ها
  • مشورت و توافق با مشتری درباره روند انجام کار، زمانبندی و هزینه‌ها
  • تنظیم قرارداد
  • آغاز عملیات بازسازی واحد در برج و تحویل پروژه در زمان تعیین شده

برآورد هزینه‌های بازسازی واحد در برج

بدون شک بودجه و هزینه یکی از چالش‌های همیشگی مالکان بوده است. در حقیقت ترس از هزینه‌های بالا و نجومی یکی از بزرگترین موانع بازسازی منزل به شمار می‌رود. بنابراین مهم ات که پیش از هرگونه اقدامی محدوده هزینه نهایی پروژه به کارفرما اعلام شود و سپس تصمیم‌گیری‌های بعدی به انجام برسد.

برآورد هزینه‌های بازسازی واحد در برج پس از انتخاب سبک دکوراسیون و معماری و نوع متریال و مصالح با توجه به عمر و متراژ ملک امکان‌پذیر خواهد بود. سبک کلاسیک دارای جزئیات و ریزه‌کاری‌های بیشتری نسبت به سبک مدرن و مینیمال است. به همین دلیل در بسیاری از موارد هزینه آیتم‌های اجرایی در سبک کلاسیک گرانتر از سبک مدرن خواهد بود. همچنین فاکتور دیگری که در تعیین قیمت تاثیرگذار است دستمزد تیم طراح و مجری با توجه به کیفیت پروژه خواهد بود که بایستی مورد توجه کارفرما قرار بگیرد.

گروه معماری اشکان اذانی
diamond+گروه معماری اشکان اذانی

در پایان …

اجرای عملیات بازسازی و نوسازی می‌تواند به بهبود کیفیت فنی و بصری فضا کمک شایانی کند. به گونه‌ای که بسیاری از مالکان ترجیح می‌دهند برای زندگی در یک محیط بهتر با امکانات بیشتر، به جای فروش و تعویض خانه با پرداختن هزینه کمتر به بازسازی آن بپردازند. در این مطلب به بازسازی یک واحد مسکونی 170 متری در برج تهران پرداختیم که طی پروسه بازسازی به فضایی مدرن، باکیفیت و امروزی دست یافته است. اگر شما هم پروژه بازسازی و دکوراسیون پرچالش دارید می‌توانید نمونه پروژه‌های گروه معماری اشکان اذانی را ببینید و با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه