بهترین انواع درب کمد و کابینت را از کجا بخریم؟

بهترین انواع درب کمد و کابینت را از کجا بخریم؟

به قلم: مهشید بختیاری

 خدمات کمد و کابینت

شاید زمانی که اسم دکوراسیون به گوشمان می‌خورد فورا به یاد فرش و مبلمان و میز و پرده بیفتیم و احتمالا برای چیدن یک دکوراسیون شیک سعی می‌کنیم این اقلام را از بهترین جنس‌ها تهیه کنیم. اما بسیاری از ما از المان‌های دیگر که در زیباسازی دکوراسیون فوق‌العاده مهم هستند غافل می‌مانیم. یکی از این عوامل درب‌های کابینت و کمدهای خانه هستند که اگر به ظاهر آن‌ها توجه کنیم می‌توانند جذابیت دکوراسیون را دوچندان جلوه بدهند. در این برگ از چیدانه تصمیم داریم با همراهی مجموعه یشیل دیزاین به بررسی انواع درب کمد و کابینت و اهمیت آن در دکوراسیون بپردازیم. با ما باشید.

سرویس خواب بالسا

چرا باید دکوراسیون آشپزخانه را جدی بگیریم؟

آشپزخانه از آن مکان‌هایی است که زمان قابل توجهی از طول روز را در آن می‌گذرانیم، بدون که به اهمیت آن واقف باشیم. دکوراسیون خانه‌ها از گذشته تا امروز به مرور زمان تغییرات چشمگیری داشته است، دیگر مثل قدیم اینطور نیست که آشپزخانه با یک درب از کل فضای خانه جدا شود و دکوراسیون آن تاثیری در زیبایی خانه نداشته باشد. این روزها آشپزخانه‌ها با یک اپن یا جزیره در کنار پذیرایی قرار دارند و ظاهر آن‌ها زیبایی دکوراسیون کل خانه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. اما در دکوراسیون آشپزخانه بیش از هر چیز چه المانی به چشم می‌آید؟ بله! کابینت.

کابینت‌ها بزرگترین عضو دکور آشپزخانه هستند و باید با تم کلی دکوراسیون خانه هماهنگ باشند. اگر منزلتان را به سبک کلاسیک چیده‌اید بهتر است یک کابینت چوبی تراش‌خورده و پز نقش و نگار برای آشپزخانه بخرید، یا چنانچه منزلتان از یک چیدمان مدرن و امروزی برخوردار است باید کابینت‌ها را شیک و ساده در نظر بگیرید. خلاصه این که دکوراسیون آشپزخانه بخش بزرگی از دکوراسیون خانه را تشکیل می‌دهید و به هیچ عنوان نباید به آن کم‌توجهی کنید.

درب کابینت؛ یک انتخاب مهم

استایل درب کابینت شما می‌تواند یکی از مهمترین عوامل دکوراسیون آشپزخانه باشد. درب‌های کابینت نه تنها یکی از مهم‌ترین عناصر آشپزخانه هستند، بلکه یکی از گران‌ترین بخش‌های طراحی آن نیز به شمار می‌آیند. از سبک‌های ابزارخورده و استادانه گرفته تا مدل‌های ساده و بدون طرح، استایل‌های بسیار متنوعی از درب کابینت در بازار وجود دارد. مهم نیست طراحی آشپزخانه شما چگونه باشد، گزینه‌های مختلفی برای استایل درب کابینت وجود دارد که با هر سبک و طراحی از کلاسیک و سنتی گرفته تا روستیک و مدرن و امروزی هماهنگ است.

سبک طراحی که برای بدنه کابینت و جزئیات آن در نظر گرفته می‌شود بسیار مهم است. درب کابینت بیش از هرچیز در آشپزخانه نمایان است، هرچند کابینت بهترین ایده برای جا دادن ظروف و لوازم آشپزخانه است اما زیبایی و کیفیت جنس و رنگ آن می‌تواند باعث خلق یک دکوراسیون تماشایی و منحصربفرد شود.

اهمیت درب کمد دیواری در دکوراسیون

مهم نیست فضای منزل شما برای ساختن کمد دیواری چقدر است و یا کمدتان چه شکلی است، همیشه انتخاب یک درب مناسب برای کمد می‌تواند به بهبود عملکرد فضا و زیبایی آن کمک بسزایی کند. شاید بخواهید درب کمدتان را به طور کامل عوض کنید و یا ممکن است قصد داشته باشید برای مدرنیزه کردن نمای اتاق تغییراتی در درب کمدها به وجود بیاورید. در هر صورت درب‌های نو حس جدید و متفاوتی در فضای خانه ایجاد می‌کنند.

سبک‌های مختلفی از درب کمد وجود دارد، از مدل‌های آماده موجود در بازار گرفته تا درب‌های سفارشی که با توجه به سلیقه شما ساخته می‌شوند. همچننی جنس، رنگ و میزان ابزارخوردگی درب کمد در قیمت نهایی آن تاثیرگذار است. در هر صورت پیش از آن که به خرید درب کمد اقدام کنید بهتر است انواع آن را بشناسید.

درب کمد و کابینت

انواع درب کمد دیواری

درب کمد دیواری نسبت به مدل‌های غیردیواری دارای تنوع بیشتری است که در ادامه انواع آن را معرفی می‌کنیم:

  • درب ساده: همان درب‌هایی که در بیشتر خانه‌های دیده می‌شود و با یک دستگیره به سمت بیرون باز می‌شود درب‌های ساده‌ای هستند که البته امروزه به تدریج جای خود را به مدل‌های مدرن‌تر و کاربردی‌تر داده‌اند.
  • درب بای پس: دربی که در دهه هشتاد ناگهان گل کرد و پایش به دکوراسیون خانه‌ها باز شد. درب‌های بای پس درب‌های سبکی هستند که به جای آن که به بیرون باز شوند در امتداد کمد می‌لغزند و فضای کمی را اشغال می‌کنند. این ویژگی باعث شده است تا درب‌های بای پس بعنوان اولین گزینه برای خانه‌های کوچک و کم‌مساحت به شمار بیایند.
  • درب بای فولد: درب‌های بای فول مانند درب‌های بای پس در امتداد کمد باز می‌شوند با این تفاوت که گشودن درب از دو طرف صورت می‌پذیرد و شما می‌توانید همزمان به تمام نقاط کمد دسترسی داشته باشید.
  • درب محوری: اگر فضای اتاق شما بزرگ است و نگران هزینه‌ها هم نیستید درب محوری می‌تواند نمای بسیار زیبایی برای کمد شما ایجاد کند. این درب‌ها از بالا و پایین متصل هستند و نحوه اتصال ان‌ها اجازه می‌دهد که کاملا باز شوند و دسترسی شما را به فضای داخل کمد آسان کنند. درب‌های محوری معمولا به صورت سفارشی ساخته و آماده می‌شوند.
  • درب آکاردئونی: شاید خیلی متداول نباشد که برای درب کمد از مدل‌های آکاردئونی استفاده کنیم، اما اگر کمی خلاقیت و ذوق هنری را چاشنی انتخاب خود کنید می‌بینید که این درب‌های زیبایی فوق‌العاده‌ای به فضای اتاقتان می‌دهند. درب‌های آکاردئونی از چندین پنل ساخته می‌شوند که مانند آکاردئون به هم پیچیده است و در امتداد یک قفسه نصب می‌شوند. اگر می‌خواهید یک درب کمد خاص و متفاوت داشته باشید و استایل منحصربفرد خودتان را خلق کنید می‌توانید با توجه به دکوراسیون اتاق، پنل‌های آکاردئونی طرح‌دار با رنگ‌های خاص را انتخاب کنید.

رنگ‌آمیزی درب کمد و کابینت

درست است که سبک و استایل درب کمد و کابینت بسیار مهم است، اما اگر این درب‌ها به صورت حرفه‌ای و تخصصی رنگ‌آمیزی نشوند هم نمای دکوراسیون را خراب می‌کنند و هم کیفیت کار را پایین می‌آورند. کارشناسان یشیل دیزاین معتقدند که استفاده از رنگ‌های پلی اورتان در تولید کمد و کابینت می‌تواند مقاومت و افزایش طول عمر آن‌ها شود. اما اصلا رنگ پلی اورتان چیست؟ چقدر با این رنگ تخصصی آشنایی دارید؟

رنگ پلی اورتان یک محصول دوجزئی است که بر پایه رزین پلی اورتان تهیه شده و در زمان کوتاهی خشک می‌شود. این رنگ در برابر اشعه نور خورشید دوام بالایی دارد و اگر کابینت یا کمد شما در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد به هیچ عنوان رنگ‌پریده و بی‌کیفیت نخواهد شد. رنگ پلی اورتان مقاومت سایشی و ضربه‌پذیری فوق‌العاده‌ای به درب کمد و کابینت می‌دهد و همین موضوع می‌تواند طول عمر و کارایی کمد و کابینت شما را بهبود ببخشد. رنگ پلی اورتان در برابر اسید، باز، روغن و املاح ماندگاری بالایی دارد و در محیط آشپزخانه که در آن انواع مواد غذایی و روغن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، این رنگ می‌تواند دوام و پایداری کابینت را کاملا تضمین می‌کند.

تولید درب کمد و کابینت

حرف آخر

حال که تا به اینجای مقاله به اهمیت جنس، مدل، کیفیت و کارایی درب کمد و کابینت در دکوراسیون خانه پی برده‌اید بهتر است برندی را به شما معرفی کنیم که به تولید درب کمد و کابینت با رنگ تخصصی و ضمانت می‌پردازد و بهترین و باکیفیت‌ترین محصول را به مشتری ارائه می‌کند. مجموعه یشیل دیزاین با بکارگیری نیروی کار زبده در کنار فراهم کردن متریال مرغوب و درجه یک انواع متنوعی از درب کمد و کابینت را تولید کرده و در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. همچنین این مجموعه دارای اجرای کامل تخصصی نیز می‌باشد. اگر قصد دارید بهترین انواع درب کمد و کابینت را از یک مجموعه معتبر همراه با گارانتی سفارش بدهید می‌توانید با کارشناسان مجموعه یشیل دیزاین در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه