تبدیل عکس چهره به تابلو فرش؛ من دل سفال کردم؛ ریحان چرا ندارم؟

تبدیل عکس چهره به تابلو فرش؛ من دل سفال کردم؛ ریحان چرا ندارم؟

به قلم: فهیمه مصدرالامور

فرش، هنر اصیل ایرانی است که از سالیان دور تا به امروز مورد توجه هنردوستان و مردم کشورمان بوده است. از انواع مدل‌های طراحی و تولید فرش، تابلو فرش جزو آن دسته از هنرهایی‌ست که چند سالی نظر مخاطبان و علاقه‌مندان را به خود جلب کرده. همچنین تبدیل عکس چهره به تابلو فرش به عنوان یک هدیه ارزشمند به عزیزانتان، شادی و زیبایی را برایشان به ارمغان می‌آورد. در ادامه این مطلب روش‌ها و نکاتی برای تبدیل عکس چهره به تابلو فرش را برای شما عنوان می‌کنیم که حتما روزی به کارتان می‌آید.

تبدیل عکس چهره به تابلو فرش

سرویس خواب بالسا

چگونگی تبدیل عکس چهره به تابلو فرش

در تبدیل عکس به تابلو فرش، عموما از 3 روش استفاده می‌شود. شما می‌توانید با توجه به میزان بودجه، کیفیت تصویر، زمان و کیفیت مواد اولیه؛ روش مناسب خود را انتخاب کنید. این سه روش عبارتند از: 1- روش چاپی 2- سبک ماشینی 3- بافت دستباف.

1. روش چاپی تبدیل عکس به تابلو فرش

ارزان‌ترین و سریع‌ترین روش تبدیل عکس چهره به تابلو فرش، شیوه چاپی به واسطه دو دستگاه متفاوت با دو مکانیسم کاری مختلف انجام می‌شود. روش چاپی شامل: سابلیمیشن و کلاریس است.

تبدیل عکس چهره به تابلو فرش روش چاپی

  • روش چاپ عکس روی فرش به سبک سابلیمیشن:

ابتدا عکس چهره سفارشی توسط دستگاه کلندر بر روی کاغذ مخصوص روغنی چاپ می‌شود و پس از آن به وسیله دستگاه سابلیمیشن یا پرس حرارتی، بر روی تابلو فرش منتقل می‌گردد. سپس رنگ چاپی برروی فرش کاملا تثبیت می‌شود. تابلو فرش‌های چاپی با این شیوه پرطرفدار، قابل شست‌و‌شو نیز هستند. بنابراین اگر قصد هدیه دادن تابلو فرش عکس چهره با کیفیتی را دارید؛ با این روش در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

  • روش چاپ عکس چهره روی فرش به سبک کلاریس:

روش کلاریس یا چاپ لیزری؛ از مدرن‌ترین شیوه‌های چاپ عکس بر روی تابلو فرش است. در این شیوه، تابلو فرش را در هر ابعادی که مدنظرتان است، می‌توانید سفارش دهید. برخلاف روش سابلیمیشن، در این روش فقط لایه سطحی تابلو فرش رنگ نمی‌شود بلکه توسط دستگاه کلاریس، رنگ تا انتهای نخ فرش می‌رسد. همینطور پشت فرش کاملا رنگی شده و مشابه فرش و تابلوفرش بافتی می‌شود.

روش بافت ماشینی تبدیل عکس به تابلو فرش ریحان

2. روش بافت ماشینی تبدیل عکس به تابلو فرش

از دیگر روش‌های تبدیل عکس چهره به تابلو فرش، تبدیل عکس به نقشه و سپس بافتن آن به صورت دستباف یا ماشینی است. در روش بافت ماشینی، خبری از چاپ نیست و از دستگاه‌های بافت کامپیوتری استفاده می‌شود. اگر قصد دارید بافت ماشینی را برای تبدیل عکس به تابلوفرش انتخاب کنید؛ ابتدا عکس مورد نظرتان را برای تولیدی بفرستید. سپس عکس، توسط طراح تبدیل به نقشه فرش کامپیوتری شده و اطلاعات موجود در نقشه برای دستگاه بافنده ارسال می‌گردد.

نکته جالب توجه در بافت ماشینی اینکه؛ دو تابلو فرش به صورت قرینه بافته می‌شوند. از سوی دیگر تنوع رنگی به کار رفته در این نوع از تابلو فرش‌ها بسیار پایین است و تنها محدود به استفاده از 8 الی 10 رنگ است. این امر سبب می‌شود تا عکس بافته‌شده عینا شبیه به عکس ارسالی مشتری نباشد.

تبدیل عکس چهره به تابلو فرش به روش دستباف

3. تبدیل عکس چهره به تابلو فرش به روش دستباف

از با ارزش‌ترین و زمان‌برترین روش‌های تبدیل عکس چهره به تابلو فرش، سبک دستباف است. این روش به لحاظ قیمت نیز بسیار پرهزینه است. در این روش باید سه مرحله طولانی طی شود تا عکس شما به صورت یک تابلو فرش دستباف دربیاید. این مراحل شامل :تهیه کد رنگی از نقشه عکس، انتخاب نخ‌های دارای رنگ مناسب با نقشه توسط رنگرزی و بافتن نقشه تابلو فرش است.

مراحل بافت تبدیل عکس چهره به تابلو فرش ریحان

مراحل بافت تبدیل عکس چهره به تابلو فرش ریحان

مدل بافت تابلو فرش در مجموعه فرش ریحان، مراحلی دارد که به شرح زیر است:

  • بهتر است قبل از بافت تابلو فرش، طرح و نقشه فرش را مشاهده کنید و از تغییرات احتمالی رنگ آگاه شوید. این نکته را در نظر داشته باشید که در تابلو فرش بافت، تفاوت رنگ کاملا طبیعی و قابل قبول است.
  • معمولا تابلو فرش‌ها از نخ‌هایی تولید می‌شود که از قبل رنگ‌شده باشند.
  • رنگبندی تابلوفرش به طور کلی محدود است و بنابراین تفاوت جزیی با عکس اصلی در این مدل بافت تابلو فرش به چشم می‌خورد. همچنین رنگ‌بندی دستگاه برای تبدیل عکس چهره به تابلو فرش، تنظیم می‌شود. از این رو فرش بافته‌شده به عکس شباهت زیادی دارد.
  • از نظر پرسپپکتیو یا ابعاد و اندازه، عکس اصلی؛ تغییر محسوسی با فرش نخواهد داشت و جزییات عکس چهره یک میلیمتر هم جابجا نمی‌شوند.

تابلوفرش ریحان

  • نقشه‌خوانی بافت کریستال در فرش ریحان، مشابه دستباف است و طرح‌ها با نرم افزار مخصوص به صورت دستی تهیه می‌شوند. بنابراین طراح علی‌رغم کم بودن رنگ‌های بافت، می‌تواند نزدیک‌ترین حالت تابلو فرش به عکس را طراحی کند.
  • هنگام نوشتن مشخصات و آدرس خود در سایت فرش ریحان، تصویر مورد نظر خود برای بافت تابلو فرش را آپلود کنید.
  • در زمان تحویل؛ معمولا تابلو فرش‌ها بدون قاب و همراه با ریشه ابریشم بافی‌شده و دوردوزی ارائه می‌شوند.
  • قیمت قاب تابلو فرش عکس، با توجه به جنس قاب متغیر است و در سایت تابلو فرش ریحان قابل مشاهده است.
  • همچنین شما قادرید با خرید از فرش ریحان به دلیل تهیه کالا به صورت مستقیم از تولیدکننده، در کمترین زمان و بدون هزینه اضافه؛ سفارش خود را تحویل بگیرید و از این تابلو فرش‌های نفیس و اصیل لذت ببرید.

تابلو فرش ریحان

تنوع فرش در تبدیل تابلو فرش عکس چهره فرش ریحان

تابلو فرش‌ها معمولا به دو صورت مدل بافت و چاپ  و در اندازه‌های متفاوت طراحی و تولید می‌شوند.

مدل بافت تابلو فرش

در نوع بافت به یاد داشته باشید بهترین نوع بافت برای تبدیل عکس چهره به تابلو فرش؛ بافت کریستال است. از ویژگی‌های مهم بافت کریستال؛ بافت فرش بسیار ظریف و نازک آن است. همچنین از زبری پشت فرش و سفتی تابلو فرش‌های ماشینی در بافت کریستال خبری نیست.

عکس چهره و تابلو فرش ریحان

بهترین فرش برای چاپ تابلو فرش ریحان چیست؟

استفاده از بهترین فرش بر درخشندگی و کیفیت تابلو فرش شما اثر مستقیم دارد. براین اساس فرش‌های با تراکم ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه برای بافت فرش ریحان به کار می‌روند. تراکم بالا، علاوه بر ظرافت تابلو فرش و نرمی و لطافت؛ باعث می‌شود تا سفیدی داخل فرش کمتر مشخص شود و یا اصلا دیده نشود.

انتخاب اندازه تابلوفرش ریحان

هر چقدر سایز فرش بزرگ‌تر باشد به دلیل افزایش تعداد گره در تصویر؛ کیفیت تابلو فرش نیز بهتر می‌شود. اما در مورد تابلو فرش‌های چاپی محدودیت بسیار کمتر است و شما هر سایزی را می‌توانید انتخاب کنید. یادتان باشد که با کوچکترشدن اندازه تابلو فرش، به طبع دقت و جزییات آن نیز کمتر می‌شود.

تنوع فرش در تبدیل تابلو فرش عکس چهره فرش ریحان

کاربردهای تابلو فرش عکس چهره در دکوراسیون داخلی

تبدیل عکس چهره به تابلو فرش از جذاب‌ترین و به یادماندنی‎ترین هدایا است. شما با این روش می‌توانید خاطره‌ای ماندگار را در دل عزیزانتان به یادگار بگذارید. این هدیه شکیل و زیبا در مناسبت‌هایی مانند: سالگرد ازدواج، تولد، روز مادر، روز پدر، ولنتاین و دیگر مناسبت‌ها به کار می‌رود. حتی می‌توانید با چاپ عکس چهره خود بر روی تابلو فرش، دکوراسیون منزل خود را دلنشین‌تر کنید.

همچنین شما می‌توانید تصاویر چهره مشاهیر و بزرگان علم و ادب، کودکان، بازیکنان فوتبال، بازیگران و یا شخصیت‌های تلویزیونی را نیز سفارش دهید. از دیگر تصاویری که برای تبدیل عکس چهره به تابلو فرش برای بسیاری از افراد جذاب است، تبدیل عکس عقد و عروسی به تابلو فرش است که خاطره زیبایی را به جا می‌گذارد.

تبدیل عکس عقد و عروسی به تابلو فرش

کلام پایانی

اگر شما هم تمایل به تبدیل عکس چهره خود یا دیگران به تابلو فرش دارید؛ با مراجعه به پروفایل فرش ریحان؛ می‌توانید از طریق کارشناسان این برند، سوالات و سفارش خود را ثبت کنید. به گفته شاعر بزرگ خاقانی: «من دل سفال کردم، ریحان چرا ندارم؟!»

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه